Nová Frontera se jmenuje Opel Antara

Antara
Antara, foto: Opel Media
Jiří Kaloč 4. června 2006 18:08
Sdílej:

Opel představil v Rüsselsheimu svůj návrat do kategorie terénních čtyřkolek, v prodeji se objeví koncem roku.

Na autosalonu v Paříži se světové veřejnosti poprvé představí terénní čtyřkolka od Opelu. Nový model Antara navazuje na tradice, které před 16 roky položila první generace řady Frontery, tehdy licenčního modelu Isuzu Rodeo. Přes svůj japonský původ měla Fronetra na evropském trhu slušný úspěch a Opel si díky ní vydobyl dobré renomé výrobce terénních automobilů, na což pak navázala i druhá generace v roce 1997 a rovněž luxusní Monterey, který byl pro změnu evropskou verzí Isuzu Trooper. Také nová Antara není přímo produktem rüsselsheimské značky ale prakticky pouze karosářskou variantou modelu Captiva od Chevroletu, pod kterým se dnes skrývají všechny modely korejské automobilky Daewoo prodávané na evropském trhu. Právě Daewoo dostalo v koncernu GM úlohu vyvinout pro evropský trh SUV střední třídy, na jehož základě by mohly participovat i další značky jako právě Opel, ale také americký Saturn a australský Holden. Že se u Opelu chystá terénní čtyřkolka se vědělo už dávno, posledním vodítkem pak byla studie off-road kupé Antara GTC představená loni na autosalonu ve Frankfurtu. Sériový model z ní designově vychází, i když je pochopitelně tvarově mnohem střízlivější a místo dvou má čtyři dveře. Když se pak podrobněji podíváte na Captivu i Antaru zjistíte, že i když jsou si oba automobily podobné, složitě budete hledat totožnou křivku či detail. Shoduje se tak pouze rozvor, protože na délku měří Antara 4570 mm, zatímco Captiva je o sedm centimetrů delší. Opel navíc bude disponovat pouze dvěma řadami sedadel, zatímco „chevy“ nabízí až sedmimístný interiér. Místo na Captivu se však v našem srovnání zaměřme na jiného německého konkurenta. Podle proporcí je totiž zřejmé, že Antara si vzala na mušku především BMW X3, které je kratší o 5, širší o 3 a vyšší o 15 mm, což je samozřejmě zcela zanedbatelné. Antara tak bude zřejmě útočit především na německé zákazníky BMW výrazně zajímavější cenou a zpočátku také neokoukanými tvary. Jestliže zvenku najdeme jistou shodu s chevroletem, interiér je typicky opelovský a s captivou nemá nic společného. Dá se tedy předpokládat, že také materiálově a zpracováním se bude Antara shodovat spíše s modely Vectra a Sigma než s Nubirou a Lacetti.Opel Antara je typickým představitelem SUV současnosti, karoserie je samonosná, všechna kola nezávisle zavěšená a pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka. Základní pohonnou jednotkou bude zážehový čtyřválec 2,4 litru (104 kW, 220 N.m), špičkovou verzi by měl pro změnu pohánět šestiválec 3,2 litru (165 kW, 302 N.m). Zřejmě nejprodávanější však bude stejně verze s turbodieselem 2.0 CDTI (110 kW, 310 N.m), který pohání třeba model Zafira. V nabídce bude pětistupňová ručně řazená i samočinná převodovka, přičemž základní čtyřválec bude k dispozi zásadně s „manuálem“, který mu umožní akcelerovat z klidu na 100 km/h za 11,9 s, tento sprint nejlépe zvládne motor V6 (za 8,8 s), který se bude naopak výhradně dodávat pouze s „automatem“. Podle přepočtu z cen zveřejněných pro německý trh by se základní model měl vejít pod hranici 800 tisíc korun, mnohem chytřejší však budeme na podzim, kdy Opel odhalí všechna tajemství, která se týkají této novinky.Foto: Opel

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.