Opel představil v Rüsselsheimu svůj návrat do kategorie terénních čtyřkolek, v prodeji se objeví koncem roku.
Na autosalonu v Paříži se světové veřejnosti poprvé představí terénní čtyřkolka od Opelu. Nový model Antara navazuje na tradice, které před 16 roky položila první generace řady Frontery, tehdy licenčního modelu Isuzu Rodeo. Přes svůj japonský původ měla Fronetra na evropském trhu slušný úspěch a Opel si díky ní vydobyl dobré renomé výrobce terénních automobilů, na což pak navázala i druhá generace v roce 1997 a rovněž luxusní Monterey, který byl pro změnu evropskou verzí Isuzu Trooper. Také nová Antara není přímo produktem rüsselsheimské značky ale prakticky pouze karosářskou variantou modelu Captiva od Chevroletu, pod kterým se dnes skrývají všechny modely korejské automobilky Daewoo prodávané na evropském trhu. Právě Daewoo dostalo v koncernu GM úlohu vyvinout pro evropský trh SUV střední třídy, na jehož základě by mohly participovat i další značky jako právě Opel, ale také americký Saturn a australský Holden. Že se u Opelu chystá terénní čtyřkolka se vědělo už dávno, posledním vodítkem pak byla studie off-road kupé Antara GTC představená loni na autosalonu ve Frankfurtu. Sériový model z ní designově vychází, i když je pochopitelně tvarově mnohem střízlivější a místo dvou má čtyři dveře. Když se pak podrobněji podíváte na Captivu i Antaru zjistíte, že i když jsou si oba automobily podobné, složitě budete hledat totožnou křivku či detail. Shoduje se tak pouze rozvor, protože na délku měří Antara 4570 mm, zatímco Captiva je o sedm centimetrů delší. Opel navíc bude disponovat pouze dvěma řadami sedadel, zatímco „chevy“ nabízí až sedmimístný interiér. Místo na Captivu se však v našem srovnání zaměřme na jiného německého konkurenta. Podle proporcí je totiž zřejmé, že Antara si vzala na mušku především BMW X3, které je kratší o 5, širší o 3 a vyšší o 15 mm, což je samozřejmě zcela zanedbatelné. Antara tak bude zřejmě útočit především na německé zákazníky BMW výrazně zajímavější cenou a zpočátku také neokoukanými tvary. Jestliže zvenku najdeme jistou shodu s chevroletem, interiér je typicky opelovský a s captivou nemá nic společného. Dá se tedy předpokládat, že také materiálově a zpracováním se bude Antara shodovat spíše s modely Vectra a Sigma než s Nubirou a Lacetti.Opel Antara je typickým představitelem SUV současnosti, karoserie je samonosná, všechna kola nezávisle zavěšená a pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka. Základní pohonnou jednotkou bude zážehový čtyřválec 2,4 litru (104 kW, 220 N.m), špičkovou verzi by měl pro změnu pohánět šestiválec 3,2 litru (165 kW, 302 N.m). Zřejmě nejprodávanější však bude stejně verze s turbodieselem 2.0 CDTI (110 kW, 310 N.m), který pohání třeba model Zafira. V nabídce bude pětistupňová ručně řazená i samočinná převodovka, přičemž základní čtyřválec bude k dispozi zásadně s „manuálem“, který mu umožní akcelerovat z klidu na 100 km/h za 11,9 s, tento sprint nejlépe zvládne motor V6 (za 8,8 s), který se bude naopak výhradně dodávat pouze s „automatem“. Podle přepočtu z cen zveřejněných pro německý trh by se základní model měl vejít pod hranici 800 tisíc korun, mnohem chytřejší však budeme na podzim, kdy Opel odhalí všechna tajemství, která se týkají této novinky.Foto: Opel
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.