Nová Frontera se jmenuje Opel Antara

Jiří Kaloč, 4. června 2006, 18:08 Google+

Opel představil v Rüsselsheimu svůj návrat do kategorie terénních čtyřkolek, v prodeji se objeví koncem roku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Antara

Antara | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Na autosalonu v Paříži se světové veřejnosti poprvé představí terénní čtyřkolka od Opelu. Nový model Antara navazuje na tradice, které před 16 roky položila první generace řady Frontery, tehdy licenčního modelu Isuzu Rodeo. Přes svůj japonský původ měla Fronetra na evropském trhu slušný úspěch a Opel si díky ní vydobyl dobré renomé výrobce terénních automobilů, na což pak navázala i druhá generace v roce 1997 a rovněž luxusní Monterey, který byl pro změnu evropskou verzí Isuzu Trooper. Také nová Antara není přímo produktem rüsselsheimské značky ale prakticky pouze karosářskou variantou modelu Captiva od Chevroletu, pod kterým se dnes skrývají všechny modely korejské automobilky Daewoo prodávané na evropském trhu.

Právě Daewoo dostalo v koncernu GM úlohu vyvinout pro evropský trh SUV střední třídy, na jehož základě by mohly participovat i další značky jako právě Opel, ale také americký Saturn a australský Holden.

Že se u Opelu chystá terénní čtyřkolka se vědělo už dávno, posledním vodítkem pak byla studie off-road kupé Antara GTC představená loni na autosalonu ve Frankfurtu. Sériový model z ní designově vychází, i když je pochopitelně tvarově mnohem střízlivější a místo dvou má čtyři dveře. Když se pak podrobněji podíváte na Captivu i Antaru zjistíte, že i když jsou si oba automobily podobné, složitě budete hledat totožnou křivku či detail. Shoduje se tak pouze rozvor, protože na délku měří Antara 4570 mm, zatímco Captiva je o sedm centimetrů delší. Opel navíc bude disponovat pouze dvěma řadami sedadel, zatímco „chevy“ nabízí až sedmimístný interiér. Místo na Captivu se však v našem srovnání zaměřme na jiného německého konkurenta. Podle proporcí je totiž zřejmé, že Antara si vzala na mušku především BMW X3, které je kratší o 5, širší o 3 a vyšší o 15 mm, což je samozřejmě zcela zanedbatelné. Antara tak bude zřejmě útočit především na německé zákazníky BMW výrazně zajímavější cenou a zpočátku také neokoukanými tvary. Jestliže zvenku najdeme jistou shodu s chevroletem, interiér je typicky opelovský a s captivou nemá nic společného. Dá se tedy předpokládat, že také materiálově a zpracováním se bude Antara shodovat spíše s modely Vectra a Sigma než s Nubirou a Lacetti.

Opel Antara je typickým představitelem SUV současnosti, karoserie je samonosná, všechna kola nezávisle zavěšená a pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka. Základní pohonnou jednotkou bude zážehový čtyřválec 2,4 litru (104 kW, 220 N.m), špičkovou verzi by měl pro změnu pohánět šestiválec 3,2 litru (165 kW, 302 N.m). Zřejmě nejprodávanější však bude stejně verze s turbodieselem 2.0 CDTI (110 kW, 310 N.m), který pohání třeba model Zafira. V nabídce bude pětistupňová ručně řazená i samočinná převodovka, přičemž základní čtyřválec bude k dispozi zásadně s „manuálem“, který mu umožní akcelerovat z klidu na 100 km/h za 11,9 s, tento sprint nejlépe zvládne motor V6 (za 8,8 s), který se bude naopak výhradně dodávat pouze s „automatem“.

Podle přepočtu z cen zveřejněných pro německý trh by se základní model měl vejít pod hranici 800 tisíc korun, mnohem chytřejší však budeme na podzim, kdy Opel odhalí všechna tajemství, která se týkají této novinky.

Foto: Opel

Vytisknout

Diskuze: Nová Frontera se jmenuje Opel Antara

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Loga

Mugello: Lukáš Pešek nakonec těsně třetí!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud