Opel představil v Rüsselsheimu svůj návrat do kategorie terénních čtyřkolek, v prodeji se objeví koncem roku.
Na autosalonu v Paříži se světové veřejnosti poprvé představí terénní čtyřkolka od Opelu. Nový model Antara navazuje na tradice, které před 16 roky položila první generace řady Frontery, tehdy licenčního modelu Isuzu Rodeo. Přes svůj japonský původ měla Fronetra na evropském trhu slušný úspěch a Opel si díky ní vydobyl dobré renomé výrobce terénních automobilů, na což pak navázala i druhá generace v roce 1997 a rovněž luxusní Monterey, který byl pro změnu evropskou verzí Isuzu Trooper. Také nová Antara není přímo produktem rüsselsheimské značky ale prakticky pouze karosářskou variantou modelu Captiva od Chevroletu, pod kterým se dnes skrývají všechny modely korejské automobilky Daewoo prodávané na evropském trhu. Právě Daewoo dostalo v koncernu GM úlohu vyvinout pro evropský trh SUV střední třídy, na jehož základě by mohly participovat i další značky jako právě Opel, ale také americký Saturn a australský Holden. Že se u Opelu chystá terénní čtyřkolka se vědělo už dávno, posledním vodítkem pak byla studie off-road kupé Antara GTC představená loni na autosalonu ve Frankfurtu. Sériový model z ní designově vychází, i když je pochopitelně tvarově mnohem střízlivější a místo dvou má čtyři dveře. Když se pak podrobněji podíváte na Captivu i Antaru zjistíte, že i když jsou si oba automobily podobné, složitě budete hledat totožnou křivku či detail. Shoduje se tak pouze rozvor, protože na délku měří Antara 4570 mm, zatímco Captiva je o sedm centimetrů delší. Opel navíc bude disponovat pouze dvěma řadami sedadel, zatímco „chevy“ nabízí až sedmimístný interiér. Místo na Captivu se však v našem srovnání zaměřme na jiného německého konkurenta. Podle proporcí je totiž zřejmé, že Antara si vzala na mušku především BMW X3, které je kratší o 5, širší o 3 a vyšší o 15 mm, což je samozřejmě zcela zanedbatelné. Antara tak bude zřejmě útočit především na německé zákazníky BMW výrazně zajímavější cenou a zpočátku také neokoukanými tvary. Jestliže zvenku najdeme jistou shodu s chevroletem, interiér je typicky opelovský a s captivou nemá nic společného. Dá se tedy předpokládat, že také materiálově a zpracováním se bude Antara shodovat spíše s modely Vectra a Sigma než s Nubirou a Lacetti.Opel Antara je typickým představitelem SUV současnosti, karoserie je samonosná, všechna kola nezávisle zavěšená a pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka. Základní pohonnou jednotkou bude zážehový čtyřválec 2,4 litru (104 kW, 220 N.m), špičkovou verzi by měl pro změnu pohánět šestiválec 3,2 litru (165 kW, 302 N.m). Zřejmě nejprodávanější však bude stejně verze s turbodieselem 2.0 CDTI (110 kW, 310 N.m), který pohání třeba model Zafira. V nabídce bude pětistupňová ručně řazená i samočinná převodovka, přičemž základní čtyřválec bude k dispozi zásadně s „manuálem“, který mu umožní akcelerovat z klidu na 100 km/h za 11,9 s, tento sprint nejlépe zvládne motor V6 (za 8,8 s), který se bude naopak výhradně dodávat pouze s „automatem“. Podle přepočtu z cen zveřejněných pro německý trh by se základní model měl vejít pod hranici 800 tisíc korun, mnohem chytřejší však budeme na podzim, kdy Opel odhalí všechna tajemství, která se týkají této novinky.Foto: Opel
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).