Opel představil v Rüsselsheimu svůj návrat do kategorie terénních čtyřkolek, v prodeji se objeví koncem roku.
Na autosalonu v Paříži se světové veřejnosti poprvé představí terénní čtyřkolka od Opelu. Nový model Antara navazuje na tradice, které před 16 roky položila první generace řady Frontery, tehdy licenčního modelu Isuzu Rodeo. Přes svůj japonský původ měla Fronetra na evropském trhu slušný úspěch a Opel si díky ní vydobyl dobré renomé výrobce terénních automobilů, na což pak navázala i druhá generace v roce 1997 a rovněž luxusní Monterey, který byl pro změnu evropskou verzí Isuzu Trooper. Také nová Antara není přímo produktem rüsselsheimské značky ale prakticky pouze karosářskou variantou modelu Captiva od Chevroletu, pod kterým se dnes skrývají všechny modely korejské automobilky Daewoo prodávané na evropském trhu. Právě Daewoo dostalo v koncernu GM úlohu vyvinout pro evropský trh SUV střední třídy, na jehož základě by mohly participovat i další značky jako právě Opel, ale také americký Saturn a australský Holden. Že se u Opelu chystá terénní čtyřkolka se vědělo už dávno, posledním vodítkem pak byla studie off-road kupé Antara GTC představená loni na autosalonu ve Frankfurtu. Sériový model z ní designově vychází, i když je pochopitelně tvarově mnohem střízlivější a místo dvou má čtyři dveře. Když se pak podrobněji podíváte na Captivu i Antaru zjistíte, že i když jsou si oba automobily podobné, složitě budete hledat totožnou křivku či detail. Shoduje se tak pouze rozvor, protože na délku měří Antara 4570 mm, zatímco Captiva je o sedm centimetrů delší. Opel navíc bude disponovat pouze dvěma řadami sedadel, zatímco „chevy“ nabízí až sedmimístný interiér. Místo na Captivu se však v našem srovnání zaměřme na jiného německého konkurenta. Podle proporcí je totiž zřejmé, že Antara si vzala na mušku především BMW X3, které je kratší o 5, širší o 3 a vyšší o 15 mm, což je samozřejmě zcela zanedbatelné. Antara tak bude zřejmě útočit především na německé zákazníky BMW výrazně zajímavější cenou a zpočátku také neokoukanými tvary. Jestliže zvenku najdeme jistou shodu s chevroletem, interiér je typicky opelovský a s captivou nemá nic společného. Dá se tedy předpokládat, že také materiálově a zpracováním se bude Antara shodovat spíše s modely Vectra a Sigma než s Nubirou a Lacetti.Opel Antara je typickým představitelem SUV současnosti, karoserie je samonosná, všechna kola nezávisle zavěšená a pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka. Základní pohonnou jednotkou bude zážehový čtyřválec 2,4 litru (104 kW, 220 N.m), špičkovou verzi by měl pro změnu pohánět šestiválec 3,2 litru (165 kW, 302 N.m). Zřejmě nejprodávanější však bude stejně verze s turbodieselem 2.0 CDTI (110 kW, 310 N.m), který pohání třeba model Zafira. V nabídce bude pětistupňová ručně řazená i samočinná převodovka, přičemž základní čtyřválec bude k dispozi zásadně s „manuálem“, který mu umožní akcelerovat z klidu na 100 km/h za 11,9 s, tento sprint nejlépe zvládne motor V6 (za 8,8 s), který se bude naopak výhradně dodávat pouze s „automatem“. Podle přepočtu z cen zveřejněných pro německý trh by se základní model měl vejít pod hranici 800 tisíc korun, mnohem chytřejší však budeme na podzim, kdy Opel odhalí všechna tajemství, která se týkají této novinky.Foto: Opel
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.