Za volantem Mitsubishi L200

Jiří Kaloč, 30. dubna 2006, 12:08 Google+

Jako poslední v řadě obměňuje Mitsubishi svou nabídku evropského terénního pick-upu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
L200

L200 | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Přesto má velkou šanci, aby se nová generace L200 stala opět nejprodávanějším automobilem své kategorie na starém kontinetu. Svými rozměry i výkony totiž představuje zlatou střední cestu, její design pak poprvé přináší mezi terénní „náklaďáky“ eleganci a aerodynamický tvar.

Evropský terénní pick-up od Mitsubishi se samozřejmě vyrábí v závodě Mitsubishi Motors Corporation v Thajsku, který exportuje terénní pick-upy s nosností do jedné tuny do celého světa s výjimkou Japonska (kde se pick-upy neprodávají vůbec) a Severní Ameriky (kde se vyrábí ve spolupráci s DaimlerChrysler odlišný model Raider). První automobil byl v této asijské zemi vyroben v roce 1988, od roku 1996 však veškerá produkce pick-upů na evropském trhu pochází právě z Thajska. Na rozdíl od USA není Evropa zemí pick-upům zaslíbená, i když výjimky (Kréta, Portugalsko) by se našly. Obyvatelé středo-evropského regionu automobily s otevřeným ložným prostorem nepovažovali kvůli klimatickým podmínkám za celoročně využitelné. Na druhou stranu stoupající podíl na trhu je důkazem, že myšlení lidí se i v této oblasti pomalu mění a proto se automobilky snaží posunout původně čisto-krevný „náklaďák“ mezi vozidla využitelná v normálním životě.

V USA se této kategorii říká SUT neboli Sport Utility Truck, což si můžeme vyložit jako SUV s otevřenou ložnou plochou. Ta je mnohdy užitečnější než klasická uzavřená karoserie, pokud jsou vaším koníčkem třeba terénní motocykly, vodní skútry, quad či windsurfing apod. První se svůj evropský pick-up do podoby SUT pokusil stylizovat Nissan s novou Navarou, která přišla na trh vloni na podzim a L200 představuje nissanu přímou konkurenci. Oproti Navaře je však kratší (což je v naší malé zemi spíše výhoda) a disponuje slabší pohonnou jednotkou, což však přímo souvisí s charakterem tohoto automobilu. Navíc se L200 může jako jediný ve své třídě pochlubit stálým pohonem všech kol a vyspělou armádou elektronických pomocníků. Nejlepší verze Intense a Instyle totiž disponují pohonem všech kol Super Select 4WD II, který již známe z velkého Pajera. Ten umožňuje díky mezinápravovému diferenciálu využívat pohon všech kol za všech podmínek. Navíc verze vybavené SS4II disponují elektronickým systémem M-ASTC (Mitsubishi – Active Stability & Traction Control), které částečně nahrazují absenci mechanického závěru zadního diferenciálu.

Verze Invite disponuje pohonem Easy Select 4WD, který dobře fungoval u jeho předchůdce nebo třeba v Pajeru Sport. Zde jsou za normálních podmínek poháněna zadní kola, přední lze díky samočinným volnoběžným nábojům připojit i odpojit za jízdy. Hlavní trakční pomůcku pak představuje mechanický závěr zadního diferenciálu (100 %).

Jinak je L200 svou konstrukcí pick-up jak se patří. Pevný žebřinový rám nese přišroubovanou karoserii s odděleným ložným prostorem v provedení Single Cab, Club Cab a Double Cab, zadní náprava je samozřejmě pevná a odpružená kvůli velkému užitečnému zatížení listovými péry. Vpředu jsou naproti tomu nezávisle zavěšená kola na dvojitém lichoběžníkovém rameni, účinný stabilizátor a vinuté pružiny. Překvapivě dobré jsou vzhledem ke koncepci jízdní vlastnosti. Vyzkoušel jsem si verzi Double Cab a musím konstatovat, že i prázdný automobil se chová celkem kultivovaně, odpružení zvládá absorbovat celkem zdatně většinu nerovností a jedinou nectností je až příliš velký převodový poměr řízení, takže při svižné jízdě si za volantem tak trochu ukroutíte ruce. Nic však není samoúčelné, velký počet otáček volantu od rejdu k rejdu je daní za snadnou manipulaci s automobilem v případě, že využijete naplno jeho užitečnou hmotnost. A za pozornost rozhodně stojí také to, že L200 má poloměr zatáčení 5,9 m, což je nejlepší hodnota ve své kategorii, k čemuž je ovšem třeba také dodat, že mitsubishi je s ohledem na konkurenci také nejkratší.

V terénu se samozřejmě pick-up může spolehnout na celou řadu užitečných pomůcek. Světlá výška i nájezdové úhly odpovídají standardu, křížení je pak samozřejmě ovlivněno listovými péry na zadní nápravě. U verze Invite proti tomu „bojuje“ stprocentní závěr zadního diferenciálu, u verze Intense elektronika, která doplňuje vyspělý pohon SS4II. Na dobrých pneumatikách se tedy L200 terénu nezalekne, navíc lze díky účinné redukci ocenit i jeho tažné schopnosti. Celkovou hmotností 2800 kg brzděného přívěsu se mohl chlubit již jeho předchůdce, tato hodnota však patří v kategorii evropských terénních pick-upů mezi nadprůměrné.

Pod kapotu L200 se dostal první common-rail v historii značky (mluvíme-li o terénních automobilech), což je možná v roce 2006 trochu s křížkem po funuse, ale koneckonců lepší pozdě než nikdy. Ze zdvihového objemu 2,5 litru dosahuje přeplňovaný čtyřválec s mezichladičem stlačeného vzduchu největšího výkonu rovných 100 kW, což není ani málo ani moc. Dalo by se říci, že na pick-up je to tak akorát. Stejné je to i s točivým momentem tohoto motoru, který dosahuje největší hodnoty 314 N.m v otáčkách 2000 1/min. Ve spolupráci s ručně řazenou pětistupňovou převodovku je L200 docela živý, k dispozici pro verzi Double Cab je také čtyřstupňový automat, s ním ovšem dynamika automobilu není právě oslnivá.

Tím se plynule dostáváme k nabídce na českém trhu a jednotlivým výbavám. Jeden motor, dvě karoserie (čistě užitková dvoumístná verze Single Cab se k nám dovážet nebude), dvě převodovky a tři stupně výbavy – Invite, Intense a Instyle. Verze Club Cab bude existovat pouze ve výbavě Invite. Její součástí je elektrické otevírání oken, dálkové ovládání zámků, systém Easy Select 4WD, závěr zadního diferenciálu a čelní airbagy. Double Cab pak můžete mít i ve výbavě Intense se systémem Super Select 4WD II, elektronickými systémy M-ASTC a samočinnou klimatizací. V nabídce špičkové verze Instyle, která ani nebude v oficiální nabídce improtéra, je třeba navigační systém s barev-nou dotykovou obrazovkou, kožené čalounění, elektrické nastavení sedadla řidiče apod.

Nový Mitsubishi L200 přijde na český trh již na jaře a dovozce právem očekává, že po dlouhých letech nadvlády Nissanu se značka tří diamantů posune na první místo nejprodávanějších modelů své třídy. Má k tomu mimochodem všechny předpoklady.



Foto: Mitsubishi Motors

Vytisknout

Diskuze: Za volantem Mitsubishi L200

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

A6 Allroad Quattro

Audi A6 allroad quattro už i v Česku!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud