Renault investoval miliony do motoristického sportu a výsledkem je vítězství automobilky ve Formuli 1 v roce 2005, ale jak pomoci francouzské firmě v prodeji automobilů? Jednoduše – Megane F1.
Vedle reklamního a technického vývoje se Renault předvedl v 90tých letech jedním z nejlepších hothatchů všech dob Cliem Williams, v jeho šlépějích jde také Megane F1. Základ tvoří pohárová verze meganu RanultSport. Nepříliš výrazným prvkem jsou pruhy na přední, zadní a boční straně vozu. Většinu asi nejvíce upoutají černá slitinová kola a zpětná zrcátka. Uvnitř potom kralují modrá sedadla Recaro. Celkově působí Megane F1 velmi diskrétně a decentně, proč tedy název F1?
Odpověď se skrývá uvnitř vozu, 222 koňských sil ve 2,0 litrovém agregátu přeplňován turbodmychadlem s upraveným výfukovým potrubím a okamžitou reakcí na plyn vás solidně zatlačí do sedačky. Pro okamžité a bezpečné brždění jsou zde na míru ušity brzdy Brembo. Fanoušci automobilky se mají opravdu na co těšit slibuje Renault.
foto: Pascal Pierart
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.