Renault investoval miliony do motoristického sportu a výsledkem je vítězství automobilky ve Formuli 1 v roce 2005, ale jak pomoci francouzské firmě v prodeji automobilů? Jednoduše – Megane F1.
Vedle reklamního a technického vývoje se Renault předvedl v 90tých letech jedním z nejlepších hothatchů všech dob Cliem Williams, v jeho šlépějích jde také Megane F1. Základ tvoří pohárová verze meganu RanultSport. Nepříliš výrazným prvkem jsou pruhy na přední, zadní a boční straně vozu. Většinu asi nejvíce upoutají černá slitinová kola a zpětná zrcátka. Uvnitř potom kralují modrá sedadla Recaro. Celkově působí Megane F1 velmi diskrétně a decentně, proč tedy název F1?
Odpověď se skrývá uvnitř vozu, 222 koňských sil ve 2,0 litrovém agregátu přeplňován turbodmychadlem s upraveným výfukovým potrubím a okamžitou reakcí na plyn vás solidně zatlačí do sedačky. Pro okamžité a bezpečné brždění jsou zde na míru ušity brzdy Brembo. Fanoušci automobilky se mají opravdu na co těšit slibuje Renault.
foto: Pascal Pierart
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.