Renault investoval miliony do motoristického sportu a výsledkem je vítězství automobilky ve Formuli 1 v roce 2005, ale jak pomoci francouzské firmě v prodeji automobilů? Jednoduše – Megane F1.
Vedle reklamního a technického vývoje se Renault předvedl v 90tých letech jedním z nejlepších hothatchů všech dob Cliem Williams, v jeho šlépějích jde také Megane F1. Základ tvoří pohárová verze meganu RanultSport. Nepříliš výrazným prvkem jsou pruhy na přední, zadní a boční straně vozu. Většinu asi nejvíce upoutají černá slitinová kola a zpětná zrcátka. Uvnitř potom kralují modrá sedadla Recaro. Celkově působí Megane F1 velmi diskrétně a decentně, proč tedy název F1?
Odpověď se skrývá uvnitř vozu, 222 koňských sil ve 2,0 litrovém agregátu přeplňován turbodmychadlem s upraveným výfukovým potrubím a okamžitou reakcí na plyn vás solidně zatlačí do sedačky. Pro okamžité a bezpečné brždění jsou zde na míru ušity brzdy Brembo. Fanoušci automobilky se mají opravdu na co těšit slibuje Renault.
foto: Pascal Pierart
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.