Fiat Panda s vodíkovým pohonem

Martin Kovalčík, 15. března 2006, 18:15 Google+

Automobilka Fiat představila Pandu Hydrogen, model poháněn vodíkovými palivovými články byl navržen s cílem ochrany životního prostředí a slouží jako základ pro budoucí vývoj hydrogenových vozidel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Panda Hydrogen

Panda Hydrogen | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Spojením Fiat auto a výzkumným střediskem Fiatu s prvotřídní technologií a podporou ministerstva životního prostředí je zárukou spolehlivostí a výkonu. Na rozdíl od předešlých palivových článků, představuje Panda plnou napájecí síť, elektrický výkonný generátor se skládá ze tří palivových článků vyrobených na zakázku italsko-americkou společností Numera. Inovační turbodmychadlo zásobuje buňky se vzduchem a chladící zařízení se postará o správnou činnost plynů.

Palivový systém buněk je uložen na podvozkové plošině a je tvořen z několika sériově zapojených buněk. Elektrická energie s vysokou efektivitou produkuje nulové výfukové zplodiny. Vodík krmící palivové články je pod tlakem 350 barů v nádrži vyrobené z kompozitních materiálů a je rovněž umístěna v podlaze v zadní části vozidla. Relativně malý vůz je i přesto velice prostorný a vejdou se zde pohodlně 4 osoby.

Při plném výkonu doručuje vodík Pandě až 60kw / 80 k, což rozpohybuje vozidlo až na rychlost 130km/h, zrychlení na 50km/h zvládá za 5 vteřin a dokáže zdolat až 23% stoupavost. Při plném objemu nádrže ujede Panda přes 200km v městském provozu, přitom načerpání paliva nezabere více jak 5 minut.

zdroj: Fiat group

Vytisknout

Diskuze: Fiat Panda s vodíkovým pohonem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Accent

Nový Hyundai Accent

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud