Automobilka Fiat představila Pandu Hydrogen, model poháněn vodíkovými palivovými články byl navržen s cílem ochrany životního prostředí a slouží jako základ pro budoucí vývoj hydrogenových vozidel.
Spojením Fiat auto a výzkumným střediskem Fiatu s prvotřídní technologií a podporou ministerstva životního prostředí je zárukou spolehlivostí a výkonu. Na rozdíl od předešlých palivových článků, představuje Panda plnou napájecí síť, elektrický výkonný generátor se skládá ze tří palivových článků vyrobených na zakázku italsko-americkou společností Numera. Inovační turbodmychadlo zásobuje buňky se vzduchem a chladící zařízení se postará o správnou činnost plynů.
Palivový systém buněk je uložen na podvozkové plošině a je tvořen z několika sériově zapojených buněk. Elektrická energie s vysokou efektivitou produkuje nulové výfukové zplodiny. Vodík krmící palivové články je pod tlakem 350 barů v nádrži vyrobené z kompozitních materiálů a je rovněž umístěna v podlaze v zadní části vozidla. Relativně malý vůz je i přesto velice prostorný a vejdou se zde pohodlně 4 osoby.
Při plném výkonu doručuje vodík Pandě až 60kw / 80 k, což rozpohybuje vozidlo až na rychlost 130km/h, zrychlení na 50km/h zvládá za 5 vteřin a dokáže zdolat až 23% stoupavost. Při plném objemu nádrže ujede Panda přes 200km v městském provozu, přitom načerpání paliva nezabere více jak 5 minut.
zdroj: Fiat group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.