Automobilka Fiat představila Pandu Hydrogen, model poháněn vodíkovými palivovými články byl navržen s cílem ochrany životního prostředí a slouží jako základ pro budoucí vývoj hydrogenových vozidel.
Spojením Fiat auto a výzkumným střediskem Fiatu s prvotřídní technologií a podporou ministerstva životního prostředí je zárukou spolehlivostí a výkonu. Na rozdíl od předešlých palivových článků, představuje Panda plnou napájecí síť, elektrický výkonný generátor se skládá ze tří palivových článků vyrobených na zakázku italsko-americkou společností Numera. Inovační turbodmychadlo zásobuje buňky se vzduchem a chladící zařízení se postará o správnou činnost plynů.
Palivový systém buněk je uložen na podvozkové plošině a je tvořen z několika sériově zapojených buněk. Elektrická energie s vysokou efektivitou produkuje nulové výfukové zplodiny. Vodík krmící palivové články je pod tlakem 350 barů v nádrži vyrobené z kompozitních materiálů a je rovněž umístěna v podlaze v zadní části vozidla. Relativně malý vůz je i přesto velice prostorný a vejdou se zde pohodlně 4 osoby.
Při plném výkonu doručuje vodík Pandě až 60kw / 80 k, což rozpohybuje vozidlo až na rychlost 130km/h, zrychlení na 50km/h zvládá za 5 vteřin a dokáže zdolat až 23% stoupavost. Při plném objemu nádrže ujede Panda přes 200km v městském provozu, přitom načerpání paliva nezabere více jak 5 minut.
zdroj: Fiat group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.