Automobilka Fiat představila Pandu Hydrogen, model poháněn vodíkovými palivovými články byl navržen s cílem ochrany životního prostředí a slouží jako základ pro budoucí vývoj hydrogenových vozidel.
Spojením Fiat auto a výzkumným střediskem Fiatu s prvotřídní technologií a podporou ministerstva životního prostředí je zárukou spolehlivostí a výkonu. Na rozdíl od předešlých palivových článků, představuje Panda plnou napájecí síť, elektrický výkonný generátor se skládá ze tří palivových článků vyrobených na zakázku italsko-americkou společností Numera. Inovační turbodmychadlo zásobuje buňky se vzduchem a chladící zařízení se postará o správnou činnost plynů.
Palivový systém buněk je uložen na podvozkové plošině a je tvořen z několika sériově zapojených buněk. Elektrická energie s vysokou efektivitou produkuje nulové výfukové zplodiny. Vodík krmící palivové články je pod tlakem 350 barů v nádrži vyrobené z kompozitních materiálů a je rovněž umístěna v podlaze v zadní části vozidla. Relativně malý vůz je i přesto velice prostorný a vejdou se zde pohodlně 4 osoby.
Při plném výkonu doručuje vodík Pandě až 60kw / 80 k, což rozpohybuje vozidlo až na rychlost 130km/h, zrychlení na 50km/h zvládá za 5 vteřin a dokáže zdolat až 23% stoupavost. Při plném objemu nádrže ujede Panda přes 200km v městském provozu, přitom načerpání paliva nezabere více jak 5 minut.
zdroj: Fiat group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?