Sportovní divize AMG od Mercedesu postaví omezenou sérii SLK 55 AMG určené pro asijské investory. Dvousedadlové vozidla budou soutěžit v závodech „AMG Ultimate Experience Asia“.
35 vysokovýkonných SLK 55 AMG je určeno pro zákazníky z Číny, Indonésie a Thajska, ti mohou svá vozidla prohánět pouze po soukromých okruzích, registrace pro silniční použití byla zamítnuta.
Pevná skládací střecha je nově vyvinuta z uhlíko-vláknitého kompozitu (CFRP), tu používá například formule 1 nebo závodní vozidla DTM, spolu se zadním plastovým oknem se ušetřilo jen na střešní části 25kg a to přispělo ke snížení těžiště. AMG také dodal vylehčená slitinová kola o velikosti 19“ palců, sportovní odsávací systém, vylehčené anatomické sedadla, či dveřní výplně. Nádrž byla zvětšena na 80 litrů paliva. Pro bezpečnost zde nalezneme ochrannou klec, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Hmotnost vozidla s provozními a pohonnými kapalinami je nyní méně než 1500kg.
Podvozek, kola a brzdy na nekompromisním SLK jsou totožné se Safety Car u Formule 1. Pneumatiky kombinují šířku 235/35 R19 vpředu s 265/30 R19 vzadu. Ultralehká slitinová kola mají třetinovou váhu oproti klasickým hliníkovým kolům. Brzdná soustava skrývá kotouče s rozměrem 360 x 22 mm a 6-ti pístovými třmeny. Závodní destičky odolávají těm nejvyšším teplotám a neuberou na síle ani při prudkém a opakovaném brždění. Vzadu jsou potom osazeny kotouče 330 x 26 mm a čtyř-pístové třmeny.
Pojďme se podívat pod kapotu, ta ukrývá sériový 8-válcový 5,5 litr o výkonu 265kw / 360 k a 510 N.m. krouťáku. Oproti původním parametrům bylo vylepšeno sání a dvojice tlumičů výfuku v zádi. Navíc byl použit pomocný olejový chladič umístěn v přední části, proto musel být posunut chladič motoru a převodovky, tak že pro mlhová světla nezbylo místo. Řazení je poloautomatické ruční s pádly pod volantem s režimem „M1“ a „M2“ lišící se především rychlostí řazení.
Lepších jízdních vlastností bylo docíleno rozložením hmotností v poměru 52:48 procent ve prospěch přední části. Závodní palivová nádrž je plošně rozdělena, tak aby v zatáčkách nedocházelo k přelívání vysokooktanového benzínu ze strany na stranu.
Zdroj: Mercedes - Benz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).