Sportovní divize AMG od Mercedesu postaví omezenou sérii SLK 55 AMG určené pro asijské investory. Dvousedadlové vozidla budou soutěžit v závodech „AMG Ultimate Experience Asia“.
35 vysokovýkonných SLK 55 AMG je určeno pro zákazníky z Číny, Indonésie a Thajska, ti mohou svá vozidla prohánět pouze po soukromých okruzích, registrace pro silniční použití byla zamítnuta.
Pevná skládací střecha je nově vyvinuta z uhlíko-vláknitého kompozitu (CFRP), tu používá například formule 1 nebo závodní vozidla DTM, spolu se zadním plastovým oknem se ušetřilo jen na střešní části 25kg a to přispělo ke snížení těžiště. AMG také dodal vylehčená slitinová kola o velikosti 19“ palců, sportovní odsávací systém, vylehčené anatomické sedadla, či dveřní výplně. Nádrž byla zvětšena na 80 litrů paliva. Pro bezpečnost zde nalezneme ochrannou klec, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Hmotnost vozidla s provozními a pohonnými kapalinami je nyní méně než 1500kg.
Podvozek, kola a brzdy na nekompromisním SLK jsou totožné se Safety Car u Formule 1. Pneumatiky kombinují šířku 235/35 R19 vpředu s 265/30 R19 vzadu. Ultralehká slitinová kola mají třetinovou váhu oproti klasickým hliníkovým kolům. Brzdná soustava skrývá kotouče s rozměrem 360 x 22 mm a 6-ti pístovými třmeny. Závodní destičky odolávají těm nejvyšším teplotám a neuberou na síle ani při prudkém a opakovaném brždění. Vzadu jsou potom osazeny kotouče 330 x 26 mm a čtyř-pístové třmeny.
Pojďme se podívat pod kapotu, ta ukrývá sériový 8-válcový 5,5 litr o výkonu 265kw / 360 k a 510 N.m. krouťáku. Oproti původním parametrům bylo vylepšeno sání a dvojice tlumičů výfuku v zádi. Navíc byl použit pomocný olejový chladič umístěn v přední části, proto musel být posunut chladič motoru a převodovky, tak že pro mlhová světla nezbylo místo. Řazení je poloautomatické ruční s pádly pod volantem s režimem „M1“ a „M2“ lišící se především rychlostí řazení.
Lepších jízdních vlastností bylo docíleno rozložením hmotností v poměru 52:48 procent ve prospěch přední části. Závodní palivová nádrž je plošně rozdělena, tak aby v zatáčkách nedocházelo k přelívání vysokooktanového benzínu ze strany na stranu.
Zdroj: Mercedes - Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.