Mercedes SLK 55 AMG Ultimate Exp. Asia

SLK 55 AMG Ultimate
SLK 55 AMG Ultimate, foto: DaimlerChrysler
Martin Kovalčík 11. března 2006 13:50
Sdílej:

Sportovní divize AMG od Mercedesu postaví omezenou sérii SLK 55 AMG určené pro asijské investory. Dvousedadlové vozidla budou soutěžit v závodech „AMG Ultimate Experience Asia“.

35 vysokovýkonných SLK 55 AMG je určeno pro zákazníky z Číny, Indonésie a Thajska, ti mohou svá vozidla prohánět pouze po soukromých okruzích, registrace pro silniční použití byla zamítnuta.

Pevná skládací střecha je nově vyvinuta z uhlíko-vláknitého kompozitu (CFRP), tu používá například formule 1 nebo  závodní vozidla DTM, spolu se zadním plastovým oknem se ušetřilo jen na střešní části 25kg a to přispělo ke snížení těžiště. AMG také dodal vylehčená slitinová kola o velikosti 19“ palců, sportovní odsávací systém, vylehčené anatomické sedadla, či dveřní výplně. Nádrž byla zvětšena na 80 litrů paliva. Pro bezpečnost zde nalezneme ochrannou klec, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Hmotnost vozidla s provozními a pohonnými kapalinami je nyní méně než 1500kg. 

Podvozek, kola a brzdy na nekompromisním SLK jsou totožné se Safety Car u Formule 1. Pneumatiky kombinují šířku 235/35 R19 vpředu s 265/30 R19 vzadu. Ultralehká slitinová kola mají třetinovou váhu oproti klasickým hliníkovým kolům. Brzdná soustava skrývá kotouče s rozměrem 360 x 22 mm a 6-ti pístovými třmeny. Závodní destičky odolávají těm nejvyšším teplotám a neuberou na síle ani při prudkém a opakovaném brždění. Vzadu jsou potom osazeny kotouče 330 x 26 mm a čtyř-pístové třmeny.

Pojďme se podívat pod kapotu, ta ukrývá sériový 8-válcový 5,5 litr o výkonu 265kw / 360 k a 510 N.m. krouťáku. Oproti původním parametrům bylo vylepšeno sání a dvojice tlumičů výfuku v zádi. Navíc byl použit pomocný olejový chladič umístěn v přední části, proto musel být posunut chladič motoru a převodovky, tak že pro mlhová světla nezbylo místo. Řazení je poloautomatické ruční s pádly pod volantem s režimem „M1“ a „M2“ lišící se především rychlostí řazení.

Lepších jízdních vlastností bylo docíleno rozložením hmotností v poměru 52:48 procent ve prospěch přední části. Závodní palivová nádrž je plošně rozdělena, tak aby v zatáčkách nedocházelo k přelívání vysokooktanového benzínu ze strany na stranu.

Zdroj: Mercedes - Benz

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.