Nové Porsche 911 Turbo

Jiří Krejčí, 14. února 2006, 11:47 Google+

Porsche vyjíždí s novou 911 Turbo. Šestá generace vrcholového modelu jedenácté typové řady bude představena ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
911/ 997 Turbo

911/ 997 Turbo | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche 911 Turbo na základě typu 997 poskytuje výkon 480 koní při 6.000 otáčkách, což je o 60 koní více než jeho předchůdce na bázi 996. Specifický výkon 3,6 litrového boxer motoru tím vystoupal na nejvyšší značku - 133 koní na litr objemu. Maximální točivý moment se zvýšil z 560 na 620 Nm. Zároveň se rozšířilo rozpětí otáček, při kterých byl moment k dispozici. U předchůdce pracoval v rozpětí 2.700 - 4.600 otáček, nyní se probouzí již v 1.950 otáčkách a svoji práci odvádí až do 5.000 otáček.

Tato vylepšení jsou samozřejmě znát i na jízdních výkonech. Z nuly na 100 km/h zrychlí Porsche 911 Turbo se šestistupňovou manuální převodovkou za 3,9 sekundy, což je o 0,3 s rychleji než u starší verze. Za 12,8 dosáhne dvousetkilometrové rychlosti a 3,8 vteřiny uplynou než na pátý rychlostní stupeň dosáhne z 80 km/h na 120 km/h. Přes zvýšení výkonu dokázali vývojáři o destinu litru snížit spotřebu na 12,8 l na 100 km.
Ještě lepších výsledků dosahuje 911 Turbo s automatickou převodovkou Tiptronic S. Díky optimalizované převodovce spurtuje vůz z nuly na stovku za 3,7 vteřiny a za 12,2 s dosahuje 200 km/h. Také pružné zrychlení je s automatickou převodovkou lepší, na předposlední stupeň zrychlí z 80 na 120 km/h za 3,5 sekundy. Spotřeba paliva u varianty s Tiptronic S klesla oproti předchůdci o 0,3 litru, nyní udává výrobce 13,6 l na 100 km. Maximální rychlost dosahuje u obou variant 310 km/h.

S poprvé zabízenou speciální výbavou Sport Chrono Paket Turbo se dá pružnost ještě vylepšit. Pokud řidič aktivuje tlačítko Sport vedle řadící páky, dojde k aktivování krátkodobého overboostu. Přeplňovací tlak se v prostředním rozsahu otáček zvýší na 10 vteřin o 0,2 baru a točivý moment vzroste o 60 Nm na 680. Čas na mezizrychlení mezi 80 a 120 km/h se tím u ručně řazeného Porsche 911 Turbo sníží na 3,5 sekundy.

O optimální přenos síly na vozovku se u nové generace 911 Turbo stará nově vyvinutý pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. O variabilní rozdělení hnací síly na obě nápravy se stará Porsche Traction Management (PTM). Adekvátní výkonu je brzdový systém. Využity jsou celistvé kotoučové brzdy s pevným třmenem s šesti písty na přední ose a se čtyřmi vzadu. Průměr zevnitř odvětrávaných a děrovaných brzdových kotoučků na přední i zadní ose se oproti předchůdci zvětšil o 20 mm na 350 mm. Porsche nabízí i keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Jak se dalo čekat, má nové Porsche 911 Turbo tvar světel 997. Pod nimi ukazuje nárazník s velkými otvory pro vstup vzduchu. Nové jsou hodně na boku a nízko umístěné mlhovky a LED diodovými blinkry v bočních otvorech pro vstup vzduchu. Zadek byl rozšířen o 22 milimetrů. Zvláště nápadné jsou koncovky výfuku, které jsou vsazeny do zadního zárazníku. Zadní křídlo je opět štěrbinové. Boční dvoudílné otvory pro vstup vzduchu mají dohromady s novými vzduchovými kanály zajistit přívod vzduchu do chladiče plnícího vzduchu.

Porsche 911 Turbo by mělo být na přelomu června a července u prodejců a bude stát v Německu 133.603 EUR (asi 3,3 milionu Kč).

Foto: Porsche

Vytisknout

Diskuze: Nové Porsche 911 Turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

3 MPS

Mazda 3 MPS

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud