Porsche 911 Turbo na základě typu 997 poskytuje výkon 480 koní při 6.000 otáčkách, což je o 60 koní více než jeho předchůdce na bázi 996. Specifický výkon 3,6 litrového boxer motoru tím vystoupal na nejvyšší značku - 133 koní na litr objemu. Maximální točivý moment se zvýšil z 560 na 620 Nm. Zároveň se rozšířilo rozpětí otáček, při kterých byl moment k dispozici. U předchůdce pracoval v rozpětí 2.700 - 4.600 otáček, nyní se probouzí již v 1.950 otáčkách a svoji práci odvádí až do 5.000 otáček.
Tato vylepšení jsou samozřejmě znát i na jízdních výkonech. Z nuly na 100 km/h zrychlí Porsche 911 Turbo se šestistupňovou manuální převodovkou za 3,9 sekundy, což je o 0,3 s rychleji než u starší verze. Za 12,8 dosáhne dvousetkilometrové rychlosti a 3,8 vteřiny uplynou než na pátý rychlostní stupeň dosáhne z 80 km/h na 120 km/h. Přes zvýšení výkonu dokázali vývojáři o destinu litru snížit spotřebu na 12,8 l na 100 km.
Ještě lepších výsledků dosahuje 911 Turbo s automatickou převodovkou Tiptronic S. Díky optimalizované převodovce spurtuje vůz z nuly na stovku za 3,7 vteřiny a za 12,2 s dosahuje 200 km/h. Také pružné zrychlení je s automatickou převodovkou lepší, na předposlední stupeň zrychlí z 80 na 120 km/h za 3,5 sekundy. Spotřeba paliva u varianty s Tiptronic S klesla oproti předchůdci o 0,3 litru, nyní udává výrobce 13,6 l na 100 km. Maximální rychlost dosahuje u obou variant 310 km/h.
S poprvé zabízenou speciální výbavou Sport Chrono Paket Turbo se dá pružnost ještě vylepšit. Pokud řidič aktivuje tlačítko Sport vedle řadící páky, dojde k aktivování krátkodobého overboostu. Přeplňovací tlak se v prostředním rozsahu otáček zvýší na 10 vteřin o 0,2 baru a točivý moment vzroste o 60 Nm na 680. Čas na mezizrychlení mezi 80 a 120 km/h se tím u ručně řazeného Porsche 911 Turbo sníží na 3,5 sekundy.
O optimální přenos síly na vozovku se u nové generace 911 Turbo stará nově vyvinutý pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. O variabilní rozdělení hnací síly na obě nápravy se stará Porsche Traction Management (PTM). Adekvátní výkonu je brzdový systém. Využity jsou celistvé kotoučové brzdy s pevným třmenem s šesti písty na přední ose a se čtyřmi vzadu. Průměr zevnitř odvětrávaných a děrovaných brzdových kotoučků na přední i zadní ose se oproti předchůdci zvětšil o 20 mm na 350 mm. Porsche nabízí i keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).
Jak se dalo čekat, má nové Porsche 911 Turbo tvar světel 997. Pod nimi ukazuje nárazník s velkými otvory pro vstup vzduchu. Nové jsou hodně na boku a nízko umístěné mlhovky a LED diodovými blinkry v bočních otvorech pro vstup vzduchu. Zadek byl rozšířen o 22 milimetrů. Zvláště nápadné jsou koncovky výfuku, které jsou vsazeny do zadního zárazníku. Zadní křídlo je opět štěrbinové. Boční dvoudílné otvory pro vstup vzduchu mají dohromady s novými vzduchovými kanály zajistit přívod vzduchu do chladiče plnícího vzduchu.
Porsche 911 Turbo by mělo být na přelomu června a července u prodejců a bude stát v Německu 133.603 EUR (asi 3,3 milionu Kč).
Foto: Porsche