Porsche vyjíždí s novou 911 Turbo. Šestá generace vrcholového modelu jedenácté typové řady bude představena ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě.
Porsche 911 Turbo na základě typu 997 poskytuje výkon 480 koní při 6.000 otáčkách, což je o 60 koní více než jeho předchůdce na bázi 996. Specifický výkon 3,6 litrového boxer motoru tím vystoupal na nejvyšší značku - 133 koní na litr objemu. Maximální točivý moment se zvýšil z 560 na 620 Nm. Zároveň se rozšířilo rozpětí otáček, při kterých byl moment k dispozici. U předchůdce pracoval v rozpětí 2.700 - 4.600 otáček, nyní se probouzí již v 1.950 otáčkách a svoji práci odvádí až do 5.000 otáček.
Tato vylepšení jsou samozřejmě znát i na jízdních výkonech. Z nuly na 100 km/h zrychlí Porsche 911 Turbo se šestistupňovou manuální převodovkou za 3,9 sekundy, což je o 0,3 s rychleji než u starší verze. Za 12,8 dosáhne dvousetkilometrové rychlosti a 3,8 vteřiny uplynou než na pátý rychlostní stupeň dosáhne z 80 km/h na 120 km/h. Přes zvýšení výkonu dokázali vývojáři o destinu litru snížit spotřebu na 12,8 l na 100 km.Ještě lepších výsledků dosahuje 911 Turbo s automatickou převodovkou Tiptronic S. Díky optimalizované převodovce spurtuje vůz z nuly na stovku za 3,7 vteřiny a za 12,2 s dosahuje 200 km/h. Také pružné zrychlení je s automatickou převodovkou lepší, na předposlední stupeň zrychlí z 80 na 120 km/h za 3,5 sekundy. Spotřeba paliva u varianty s Tiptronic S klesla oproti předchůdci o 0,3 litru, nyní udává výrobce 13,6 l na 100 km. Maximální rychlost dosahuje u obou variant 310 km/h.
S poprvé zabízenou speciální výbavou Sport Chrono Paket Turbo se dá pružnost ještě vylepšit. Pokud řidič aktivuje tlačítko Sport vedle řadící páky, dojde k aktivování krátkodobého overboostu. Přeplňovací tlak se v prostředním rozsahu otáček zvýší na 10 vteřin o 0,2 baru a točivý moment vzroste o 60 Nm na 680. Čas na mezizrychlení mezi 80 a 120 km/h se tím u ručně řazeného Porsche 911 Turbo sníží na 3,5 sekundy.
O optimální přenos síly na vozovku se u nové generace 911 Turbo stará nově vyvinutý pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. O variabilní rozdělení hnací síly na obě nápravy se stará Porsche Traction Management (PTM). Adekvátní výkonu je brzdový systém. Využity jsou celistvé kotoučové brzdy s pevným třmenem s šesti písty na přední ose a se čtyřmi vzadu. Průměr zevnitř odvětrávaných a děrovaných brzdových kotoučků na přední i zadní ose se oproti předchůdci zvětšil o 20 mm na 350 mm. Porsche nabízí i keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).
Jak se dalo čekat, má nové Porsche 911 Turbo tvar světel 997. Pod nimi ukazuje nárazník s velkými otvory pro vstup vzduchu. Nové jsou hodně na boku a nízko umístěné mlhovky a LED diodovými blinkry v bočních otvorech pro vstup vzduchu. Zadek byl rozšířen o 22 milimetrů. Zvláště nápadné jsou koncovky výfuku, které jsou vsazeny do zadního zárazníku. Zadní křídlo je opět štěrbinové. Boční dvoudílné otvory pro vstup vzduchu mají dohromady s novými vzduchovými kanály zajistit přívod vzduchu do chladiče plnícího vzduchu.
Porsche 911 Turbo by mělo být na přelomu června a července u prodejců a bude stát v Německu 133.603 EUR (asi 3,3 milionu Kč).
Foto: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.