Po Mazdě 6 MPS posílá Mazda Motor na start další výkonnou verzi. Mazda 3 MPS bude představena v premiéře na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006.
Na příchod na trh, který je naplánován na podzim 2006 se můžeme všichni těšit. Stejně jako Mazda 6 MPS, je i Mazda 3 MPS poháněna benzínovým agregátem s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem 2,3 litru. Ten produkuje výkon 250 koní a maximální točivý moment 380 Nm při 3.000 otáčkách. S maximální rychlostí 250 km/h je Mazda 3 MPS jedním z nejrychlejších sériových vozů s pohonem předních kol. Vrcholová verze Mazdy 3 disponuje zesílenou karoserií a o 60 % vyšší klopnou tuhostí.
MPS se nepatrně liší od ostatních vozů řady 3. Optické změny se drží v mezích, exklusivě byla přidána šestistupňová manuální převodovka. Zlepšené tlumení hluku, nová kola a bez vibrací uložené zavěšení zvyšují jízdní komfort. Kromě toho dostává Mazda přístupový systém bez klíče a audio systém s pevným diskem.
Foto: Mazda Motor
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?