Po Mazdě 6 MPS posílá Mazda Motor na start další výkonnou verzi. Mazda 3 MPS bude představena v premiéře na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006.
Na příchod na trh, který je naplánován na podzim 2006 se můžeme všichni těšit. Stejně jako Mazda 6 MPS, je i Mazda 3 MPS poháněna benzínovým agregátem s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem 2,3 litru. Ten produkuje výkon 250 koní a maximální točivý moment 380 Nm při 3.000 otáčkách. S maximální rychlostí 250 km/h je Mazda 3 MPS jedním z nejrychlejších sériových vozů s pohonem předních kol. Vrcholová verze Mazdy 3 disponuje zesílenou karoserií a o 60 % vyšší klopnou tuhostí.
MPS se nepatrně liší od ostatních vozů řady 3. Optické změny se drží v mezích, exklusivě byla přidána šestistupňová manuální převodovka. Zlepšené tlumení hluku, nová kola a bez vibrací uložené zavěšení zvyšují jízdní komfort. Kromě toho dostává Mazda přístupový systém bez klíče a audio systém s pevným diskem.
Foto: Mazda Motor
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?