Po Mazdě 6 MPS posílá Mazda Motor na start další výkonnou verzi. Mazda 3 MPS bude představena v premiéře na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006.
Na příchod na trh, který je naplánován na podzim 2006 se můžeme všichni těšit. Stejně jako Mazda 6 MPS, je i Mazda 3 MPS poháněna benzínovým agregátem s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem 2,3 litru. Ten produkuje výkon 250 koní a maximální točivý moment 380 Nm při 3.000 otáčkách. S maximální rychlostí 250 km/h je Mazda 3 MPS jedním z nejrychlejších sériových vozů s pohonem předních kol. Vrcholová verze Mazdy 3 disponuje zesílenou karoserií a o 60 % vyšší klopnou tuhostí.
MPS se nepatrně liší od ostatních vozů řady 3. Optické změny se drží v mezích, exklusivě byla přidána šestistupňová manuální převodovka. Zlepšené tlumení hluku, nová kola a bez vibrací uložené zavěšení zvyšují jízdní komfort. Kromě toho dostává Mazda přístupový systém bez klíče a audio systém s pevným diskem.
Foto: Mazda Motor
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.