Po Mazdě 6 MPS posílá Mazda Motor na start další výkonnou verzi. Mazda 3 MPS bude představena v premiéře na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006.
Na příchod na trh, který je naplánován na podzim 2006 se můžeme všichni těšit. Stejně jako Mazda 6 MPS, je i Mazda 3 MPS poháněna benzínovým agregátem s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem 2,3 litru. Ten produkuje výkon 250 koní a maximální točivý moment 380 Nm při 3.000 otáčkách. S maximální rychlostí 250 km/h je Mazda 3 MPS jedním z nejrychlejších sériových vozů s pohonem předních kol. Vrcholová verze Mazdy 3 disponuje zesílenou karoserií a o 60 % vyšší klopnou tuhostí.
MPS se nepatrně liší od ostatních vozů řady 3. Optické změny se drží v mezích, exklusivě byla přidána šestistupňová manuální převodovka. Zlepšené tlumení hluku, nová kola a bez vibrací uložené zavěšení zvyšují jízdní komfort. Kromě toho dostává Mazda přístupový systém bez klíče a audio systém s pevným diskem.
Foto: Mazda Motor
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?