Alfa Romeo 159 byla odměněna pětihvězdičkovým hodnocením v testu bezpečnosti Euro NCAP. Alfa tak potvrzuje svou vysokou úroveň bezpečnosti a vysoké torzní tuhosti karoserie.
Italští inženýři navrhli pro model 159 novou podvozkovou plošinu z vysoce kvalitních oceli s laserovým svařováním. V kritických místech pomáhají celkové tuhosti bodové svary. To má za výsledek vynikající torzní tuhost, v nejsilnějších částech až 180.000 daNm/Rad.
Pro bezpečnost posádky je model vybaven až osmi airbagy, včetně ochrany kolen a celé boční strany a oken. 159 garantuje mimořádné držení vozidla na silnici, tak jak je to vrozené u všech modelů Alfa Romeo. K tomu přispívá zavěšení zadní nápravy typu multilink, stabilizační systém, ABS, ASR, hydraulická brzda HBA při nouzovém brzdění, EBD, Hill Holder - snadný rozjezd v kopci a také citlivé řízení s velmi dobrou odezvou ve volantu. Dohromady tyto rysy dělají z modelu 159 vysoce bezpečné auto, které v testu Euro NCAP dosáhlo nejvyššího hodnocení při nárazu zepředu, zezadu, bočního nárazu, při převrácení a požáru.
zdroj: fiat group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.