Alfa Romeo 159 byla odměněna pětihvězdičkovým hodnocením v testu bezpečnosti Euro NCAP. Alfa tak potvrzuje svou vysokou úroveň bezpečnosti a vysoké torzní tuhosti karoserie.
Italští inženýři navrhli pro model 159 novou podvozkovou plošinu z vysoce kvalitních oceli s laserovým svařováním. V kritických místech pomáhají celkové tuhosti bodové svary. To má za výsledek vynikající torzní tuhost, v nejsilnějších částech až 180.000 daNm/Rad.
Pro bezpečnost posádky je model vybaven až osmi airbagy, včetně ochrany kolen a celé boční strany a oken. 159 garantuje mimořádné držení vozidla na silnici, tak jak je to vrozené u všech modelů Alfa Romeo. K tomu přispívá zavěšení zadní nápravy typu multilink, stabilizační systém, ABS, ASR, hydraulická brzda HBA při nouzovém brzdění, EBD, Hill Holder - snadný rozjezd v kopci a také citlivé řízení s velmi dobrou odezvou ve volantu. Dohromady tyto rysy dělají z modelu 159 vysoce bezpečné auto, které v testu Euro NCAP dosáhlo nejvyššího hodnocení při nárazu zepředu, zezadu, bočního nárazu, při převrácení a požáru.
zdroj: fiat group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.