Alfa Romeo 159 byla odměněna pětihvězdičkovým hodnocením v testu bezpečnosti Euro NCAP. Alfa tak potvrzuje svou vysokou úroveň bezpečnosti a vysoké torzní tuhosti karoserie.
Italští inženýři navrhli pro model 159 novou podvozkovou plošinu z vysoce kvalitních oceli s laserovým svařováním. V kritických místech pomáhají celkové tuhosti bodové svary. To má za výsledek vynikající torzní tuhost, v nejsilnějších částech až 180.000 daNm/Rad.
Pro bezpečnost posádky je model vybaven až osmi airbagy, včetně ochrany kolen a celé boční strany a oken. 159 garantuje mimořádné držení vozidla na silnici, tak jak je to vrozené u všech modelů Alfa Romeo. K tomu přispívá zavěšení zadní nápravy typu multilink, stabilizační systém, ABS, ASR, hydraulická brzda HBA při nouzovém brzdění, EBD, Hill Holder - snadný rozjezd v kopci a také citlivé řízení s velmi dobrou odezvou ve volantu. Dohromady tyto rysy dělají z modelu 159 vysoce bezpečné auto, které v testu Euro NCAP dosáhlo nejvyššího hodnocení při nárazu zepředu, zezadu, bočního nárazu, při převrácení a požáru.
zdroj: fiat group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?