Automobilka Toyota vyvíjí novou generaci baterií s vyšší hustotou a lepším výkonem, což vede k prodloužení dojezdu a zkrácení doby nabíjení. Po roce 2026 budou vozy Toyota používat mimo jiné vysoce výkonné bipolární lithium-iontové baterie s niklovou katodou.
Předpokládá se, že dojezd vozu využívajícího takovou baterii bude přibližně 1100 km, přičemž odhadovaná doba rychlého nabíjení bude přibližně 20 minut (z 10 na 80 procent). Vývoj nové baterie je součástí strategie Battery 3R, kterou se firma rozhodla ještě urychlit.
Toyota také průběžně pracuje na průlomových bateriích s pevným elektrolytem, které by se mohly ve vozech objevit v letech 2027-2028. Taková baterie by měla umožnit dojezd až 1 200 km s dobou rychlého nabíjení do 10 minut.
Baterky najdou další využitíŽivotní cyklus baterií je důležitý zejména u elektromobilů. Aktivity Toyoty v této oblasti zahrnují vývoj bateriových technologií tak, aby baterie používané v elektrických a hybridních vozech byly účinné, měly dlouhou životnost a zákazníci si mohli být jisti jejich kvalitou po celou dobu životnosti vozu. Jakmile baterie přestanou být vhodné pro použití v automobilu, mohou najít další využití jak v automobilovém průmyslu, tak v jiných hospodářských odvětvích.
Společně s energetickou společností JERA automobilka vybudovala první víceúčelové úložiště energie Sweep Energy Storage – zařízení vytvořené z použitých baterií pocházejících z elektricky poháněných automobilů. Tento systém umožňuje využít celou dostupnou kapacitu každé baterie bez ohledu na její výkon, spotřebu či míru opotřebení.
Společně s Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO) vyvíjí Toyota stacionární úložiště energie o kapacitě 3 MWh, tvořené bateriemi získanými z hybridních a elektrických vozů Toyota, pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů, přeměnu stejnosměrného proudu na střídavý a jeho dlouhodobé využití.
Redukce, recyklace a znovuvyužití použitých bateriíStrategie Battery 3R zahrnuje redukci, recyklaci a znovuvyužití použitých baterií ve spolupráci s partnery v celosvětovém měřítku. Hlavním cílem značky je nadále podporovat rozvoj bateriových elektromobilů a také místní společenství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.