Toyota pracuje na bateriích s dojezdem až 1100 km

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 24. prosince 2023, 00:18 Google+

Automobilka Toyota vyvíjí novou generaci baterií s vyšší hustotou a lepším výkonem, což vede k prodloužení dojezdu a zkrácení doby nabíjení. Po roce 2026 budou vozy Toyota používat mimo jiné vysoce výkonné bipolární lithium-iontové baterie s niklovou katodou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem | foto: Toyota

Sdílejte článek

Předpokládá se, že dojezd vozu využívajícího takovou baterii bude přibližně 1100 km, přičemž odhadovaná doba rychlého nabíjení bude přibližně 20 minut (z 10 na 80 procent). Vývoj nové baterie je součástí strategie Battery 3R, kterou se firma rozhodla ještě urychlit.

Toyota také průběžně pracuje na průlomových bateriích s pevným elektrolytem, které by se mohly ve vozech objevit v letech 2027-2028. Taková baterie by měla umožnit dojezd až 1 200 km s dobou rychlého nabíjení do 10 minut.

Baterky najdou další využití
Životní cyklus baterií je důležitý zejména u elektromobilů. Aktivity Toyoty v této oblasti zahrnují vývoj bateriových technologií tak, aby baterie používané v elektrických a hybridních vozech byly účinné, měly dlouhou životnost a zákazníci si mohli být jisti jejich kvalitou po celou dobu životnosti vozu. Jakmile baterie přestanou být vhodné pro použití v automobilu, mohou najít další využití jak v automobilovém průmyslu, tak v jiných hospodářských odvětvích.

Společně s energetickou společností JERA automobilka vybudovala první víceúčelové úložiště energie Sweep Energy Storage – zařízení vytvořené z použitých baterií pocházejících z elektricky poháněných automobilů. Tento systém umožňuje využít celou dostupnou kapacitu každé baterie bez ohledu na její výkon, spotřebu či míru opotřebení.

Společně s Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO) vyvíjí Toyota stacionární úložiště energie o kapacitě 3 MWh, tvořené bateriemi získanými z hybridních a elektrických vozů Toyota, pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů, přeměnu stejnosměrného proudu na střídavý a jeho dlouhodobé využití.

Redukce, recyklace a znovuvyužití použitých baterií
Strategie Battery 3R zahrnuje redukci, recyklaci a znovuvyužití použitých baterií ve spolupráci s partnery v celosvětovém měřítku. Hlavním cílem značky je nadále podporovat rozvoj bateriových elektromobilů a také místní společenství.

Vytisknout

Diskuze: Toyota pracuje na bateriích s dojezdem až 1100 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81kW

TEST Škoda Fabia 1,0 TSI DSG Style – městský parťák, který hravě zvládá i…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud