Zimní počasí se sněhem na vozovce zvýšilo pravděpodobnost nehody, kdy vozidlo může skončit částečně nebo plně mimo vozovku. Bohužel ne každé pojištění zaplatí celé náklady.
Asistenční služby a vyproštěníNa první pohled by každý řidič měl být pojištěn pro případ nehody, která bude vyžadovat vyproštění vozidla. Každé vozidlo musí mít uzavřené povinné ručení a k němu pojišťovny automaticky přidávají i asistenční služby. Zákazník tak často očekává, že jeho pojišťovna za něj zaplatí nejen odtah, ale i případné náklady na vyproštění.
Skutečnost ale mnoho klientů v okamžiku nehody nemile překvapí. Někdy se totiž stane, že vyproštění musí zaplatit částečně z vlastní kapsy.
Důvody jsou čtyři:
1. Vyproštění není součástí asistenčních služebI dnes se lze setkat s variantou asistencí, která vyproštění nezahrnuje. Pojišťovna skrze asistenční centrálu pomoc zorganizuje a na místo vyšle potřebný vůz, celou úhradu nákladů na vyproštění musí zaplatit řidič vozidla.
2. Vyproštění je omezeno na běžnou technikuV tomto případě, pokud vozidlo skončí daleko mimo vozovku, převrácené nebo v nevhodném terénu a je třeba použít speciální vyproštění, musí vše uhradit klient. Podmínky často neobsahují definici speciální techniky, a tak by měl být klient připraven na to, že již vozidlo s hydraulickou rukou není zahrnuto.
3. Vyproštění má nedostatečný limitPokud je vyproštění uvedeno, mělo by mít dostatečný limit jak v Česku, tak v zahraničí. Náklady na vyproštění se liší dle konkrétních podmínek a částky do deseti tisíc mohou být zejména při užití speciální techniky, za ztížených podmínek atd. nedostatečné.
4. Vyproštění má limit společný s dalšími službamiNěkdy je limit (např. 5 000 Kč) společný pro vyproštění a zároveň odtah. Nejenže je v tomto příkladu limit nedostatečný, ale zároveň již vyproštění může vyčerpat finanční limit a samotný odtah musí klient hradit ze svého. Kumulace limitů pro více služeb do jednoho je běžnou praktikou u některých produktů, která má negativní důsledky pro klienty.
Nejlepším řešením je neomezený limitPotřeba vyproštění se samozřejmě neomezuje pouze na zimní měsíce. Jeden z nejdražších zásahů na území Česka se odehrál na konci letošního března. Vozidlo sjelo z mostu do Slapské přehrady. Vyproštění si vyžádalo zásah potápěčů a speciální vozidla. Problémem v podobných situacích jsou nezpevněné a špatně přístupné plochy okolo vodní plochy, které komplikují zásah a navyšují cenu. Náklady na podobné vyproštění se pohybují v řádech stovek tisíc korun a na západ od našich hranic mohou být samozřejmě ještě vyšší.
I to je důvodem proč Pillow pojišťovna jako jediná nabízí v každé variantě asistencí neomezený limit pro vyproštění. „Pouze s tímto limitem může každý řidič mít jistotu, že v případě nehody mu jeho pojišťovna pomůže zaplatit celé náklady na vyproštění,“ vysvětluje Martin Podávka, spoluzakladatel Pillow pojišťovny. A dodává: „Velkou výhodou je, že neomezený limit vyproštění je obsažen v každé variantě asistencí a platí pro Česko i pro zahraničí.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.