Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 6. prosince 2023 01:05
Sdílej:

Zimní počasí se sněhem na vozovce zvýšilo pravděpodobnost nehody, kdy vozidlo může skončit částečně nebo plně mimo vozovku. Bohužel ne každé pojištění zaplatí celé náklady.

Asistenční služby a vyproštěníNa první pohled by každý řidič měl být pojištěn pro případ nehody, která bude vyžadovat vyproštění vozidla. Každé vozidlo musí mít uzavřené povinné ručení a k němu pojišťovny automaticky přidávají i asistenční služby. Zákazník tak často očekává, že jeho pojišťovna za něj zaplatí nejen odtah, ale i případné náklady na vyproštění.

Skutečnost ale mnoho klientů v okamžiku nehody nemile překvapí. Někdy se totiž stane, že vyproštění musí zaplatit částečně z vlastní kapsy.

Důvody jsou čtyři:

1. Vyproštění není součástí asistenčních služebI dnes se lze setkat s variantou asistencí, která vyproštění nezahrnuje. Pojišťovna skrze asistenční centrálu pomoc zorganizuje a na místo vyšle potřebný vůz, celou úhradu nákladů na vyproštění musí zaplatit řidič vozidla.

2. Vyproštění je omezeno na běžnou technikuV tomto případě, pokud vozidlo skončí daleko mimo vozovku, převrácené nebo v nevhodném terénu a je třeba použít speciální vyproštění, musí vše uhradit klient. Podmínky často neobsahují definici speciální techniky, a tak by měl být klient připraven na to, že již vozidlo s hydraulickou rukou není zahrnuto.

3. Vyproštění má nedostatečný limitPokud je vyproštění uvedeno, mělo by mít dostatečný limit jak v Česku, tak v zahraničí. Náklady na vyproštění se liší dle konkrétních podmínek a částky do deseti tisíc mohou být zejména při užití speciální techniky, za ztížených podmínek atd. nedostatečné.

4. Vyproštění má limit společný s dalšími službamiNěkdy je limit (např. 5 000 Kč) společný pro vyproštění a zároveň odtah. Nejenže je v tomto příkladu limit nedostatečný, ale zároveň již vyproštění může vyčerpat finanční limit a samotný odtah musí klient hradit ze svého. Kumulace limitů pro více služeb do jednoho je běžnou praktikou u některých produktů, která má negativní důsledky pro klienty.

Nejlepším řešením je neomezený limitPotřeba vyproštění se samozřejmě neomezuje pouze na zimní měsíce. Jeden z nejdražších zásahů na území Česka se odehrál na konci letošního března. Vozidlo sjelo z mostu do Slapské přehrady. Vyproštění si vyžádalo zásah potápěčů a speciální vozidla. Problémem v podobných situacích jsou nezpevněné a špatně přístupné plochy okolo vodní plochy, které komplikují zásah a navyšují cenu. Náklady na podobné vyproštění se pohybují v řádech stovek tisíc korun a na západ od našich hranic mohou být samozřejmě ještě vyšší.

I to je důvodem proč Pillow pojišťovna jako jediná nabízí v každé variantě asistencí neomezený limit pro vyproštění. „Pouze s tímto limitem může každý řidič mít jistotu, že v případě nehody mu jeho pojišťovna pomůže zaplatit celé náklady na vyproštění,“ vysvětluje Martin Podávka, spoluzakladatel Pillow pojišťovny. A dodává: „Velkou výhodou je, že neomezený limit vyproštění je obsažen v každé variantě asistencí a platí pro Česko i pro zahraničí.“

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?