Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 6. prosince 2023, 01:05 Google+

Zimní počasí se sněhem na vozovce zvýšilo pravděpodobnost nehody, kdy vozidlo může skončit částečně nebo plně mimo vozovku. Bohužel ne každé pojištění zaplatí celé náklady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Asistenční služby a vyproštění
Na první pohled by každý řidič měl být pojištěn pro případ nehody, která bude vyžadovat vyproštění vozidla. Každé vozidlo musí mít uzavřené povinné ručení a k němu pojišťovny automaticky přidávají i asistenční služby. Zákazník tak často očekává, že jeho pojišťovna za něj zaplatí nejen odtah, ale i případné náklady na vyproštění.

Skutečnost ale mnoho klientů v okamžiku nehody nemile překvapí. Někdy se totiž stane, že vyproštění musí zaplatit částečně z vlastní kapsy.

Důvody jsou čtyři:

1. Vyproštění není součástí asistenčních služeb
I dnes se lze setkat s variantou asistencí, která vyproštění nezahrnuje. Pojišťovna skrze asistenční centrálu pomoc zorganizuje a na místo vyšle potřebný vůz, celou úhradu nákladů na vyproštění musí zaplatit řidič vozidla.

2. Vyproštění je omezeno na běžnou techniku
V tomto případě, pokud vozidlo skončí daleko mimo vozovku, převrácené nebo v nevhodném terénu a je třeba použít speciální vyproštění, musí vše uhradit klient. Podmínky často neobsahují definici speciální techniky, a tak by měl být klient připraven na to, že již vozidlo s hydraulickou rukou není zahrnuto.

3. Vyproštění má nedostatečný limit
Pokud je vyproštění uvedeno, mělo by mít dostatečný limit jak v Česku, tak v zahraničí. Náklady na vyproštění se liší dle konkrétních podmínek a částky do deseti tisíc mohou být zejména při užití speciální techniky, za ztížených podmínek atd. nedostatečné.

4. Vyproštění má limit společný s dalšími službami
Někdy je limit (např. 5 000 Kč) společný pro vyproštění a zároveň odtah. Nejenže je v tomto příkladu limit nedostatečný, ale zároveň již vyproštění může vyčerpat finanční limit a samotný odtah musí klient hradit ze svého. Kumulace limitů pro více služeb do jednoho je běžnou praktikou u některých produktů, která má negativní důsledky pro klienty.

Nejlepším řešením je neomezený limit
Potřeba vyproštění se samozřejmě neomezuje pouze na zimní měsíce. Jeden z nejdražších zásahů na území Česka se odehrál na konci letošního března. Vozidlo sjelo z mostu do Slapské přehrady. Vyproštění si vyžádalo zásah potápěčů a speciální vozidla. Problémem v podobných situacích jsou nezpevněné a špatně přístupné plochy okolo vodní plochy, které komplikují zásah a navyšují cenu. Náklady na podobné vyproštění se pohybují v řádech stovek tisíc korun a na západ od našich hranic mohou být samozřejmě ještě vyšší.

I to je důvodem proč Pillow pojišťovna jako jediná nabízí v každé variantě asistencí neomezený limit pro vyproštění. „Pouze s tímto limitem může každý řidič mít jistotu, že v případě nehody mu jeho pojišťovna pomůže zaplatit celé náklady na vyproštění,“ vysvětluje Martin Podávka, spoluzakladatel Pillow pojišťovny. A dodává: „Velkou výhodou je, že neomezený limit vyproštění je obsažen v každé variantě asistencí a platí pro Česko i pro zahraničí.“

Vytisknout

Diskuze: Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota dál věří ve vodík, zakládá strategický podnik

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud