Zimní počasí se sněhem na vozovce zvýšilo pravděpodobnost nehody, kdy vozidlo může skončit částečně nebo plně mimo vozovku. Bohužel ne každé pojištění zaplatí celé náklady.
Asistenční služby a vyproštěníNa první pohled by každý řidič měl být pojištěn pro případ nehody, která bude vyžadovat vyproštění vozidla. Každé vozidlo musí mít uzavřené povinné ručení a k němu pojišťovny automaticky přidávají i asistenční služby. Zákazník tak často očekává, že jeho pojišťovna za něj zaplatí nejen odtah, ale i případné náklady na vyproštění.
Skutečnost ale mnoho klientů v okamžiku nehody nemile překvapí. Někdy se totiž stane, že vyproštění musí zaplatit částečně z vlastní kapsy.
Důvody jsou čtyři:
1. Vyproštění není součástí asistenčních služebI dnes se lze setkat s variantou asistencí, která vyproštění nezahrnuje. Pojišťovna skrze asistenční centrálu pomoc zorganizuje a na místo vyšle potřebný vůz, celou úhradu nákladů na vyproštění musí zaplatit řidič vozidla.
2. Vyproštění je omezeno na běžnou technikuV tomto případě, pokud vozidlo skončí daleko mimo vozovku, převrácené nebo v nevhodném terénu a je třeba použít speciální vyproštění, musí vše uhradit klient. Podmínky často neobsahují definici speciální techniky, a tak by měl být klient připraven na to, že již vozidlo s hydraulickou rukou není zahrnuto.
3. Vyproštění má nedostatečný limitPokud je vyproštění uvedeno, mělo by mít dostatečný limit jak v Česku, tak v zahraničí. Náklady na vyproštění se liší dle konkrétních podmínek a částky do deseti tisíc mohou být zejména při užití speciální techniky, za ztížených podmínek atd. nedostatečné.
4. Vyproštění má limit společný s dalšími službamiNěkdy je limit (např. 5 000 Kč) společný pro vyproštění a zároveň odtah. Nejenže je v tomto příkladu limit nedostatečný, ale zároveň již vyproštění může vyčerpat finanční limit a samotný odtah musí klient hradit ze svého. Kumulace limitů pro více služeb do jednoho je běžnou praktikou u některých produktů, která má negativní důsledky pro klienty.
Nejlepším řešením je neomezený limitPotřeba vyproštění se samozřejmě neomezuje pouze na zimní měsíce. Jeden z nejdražších zásahů na území Česka se odehrál na konci letošního března. Vozidlo sjelo z mostu do Slapské přehrady. Vyproštění si vyžádalo zásah potápěčů a speciální vozidla. Problémem v podobných situacích jsou nezpevněné a špatně přístupné plochy okolo vodní plochy, které komplikují zásah a navyšují cenu. Náklady na podobné vyproštění se pohybují v řádech stovek tisíc korun a na západ od našich hranic mohou být samozřejmě ještě vyšší.
I to je důvodem proč Pillow pojišťovna jako jediná nabízí v každé variantě asistencí neomezený limit pro vyproštění. „Pouze s tímto limitem může každý řidič mít jistotu, že v případě nehody mu jeho pojišťovna pomůže zaplatit celé náklady na vyproštění,“ vysvětluje Martin Podávka, spoluzakladatel Pillow pojišťovny. A dodává: „Velkou výhodou je, že neomezený limit vyproštění je obsažen v každé variantě asistencí a platí pro Česko i pro zahraničí.“
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.