Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 6. prosince 2023 01:05
Sdílej:

Zimní počasí se sněhem na vozovce zvýšilo pravděpodobnost nehody, kdy vozidlo může skončit částečně nebo plně mimo vozovku. Bohužel ne každé pojištění zaplatí celé náklady.

Asistenční služby a vyproštěníNa první pohled by každý řidič měl být pojištěn pro případ nehody, která bude vyžadovat vyproštění vozidla. Každé vozidlo musí mít uzavřené povinné ručení a k němu pojišťovny automaticky přidávají i asistenční služby. Zákazník tak často očekává, že jeho pojišťovna za něj zaplatí nejen odtah, ale i případné náklady na vyproštění.

Skutečnost ale mnoho klientů v okamžiku nehody nemile překvapí. Někdy se totiž stane, že vyproštění musí zaplatit částečně z vlastní kapsy.

Důvody jsou čtyři:

1. Vyproštění není součástí asistenčních služebI dnes se lze setkat s variantou asistencí, která vyproštění nezahrnuje. Pojišťovna skrze asistenční centrálu pomoc zorganizuje a na místo vyšle potřebný vůz, celou úhradu nákladů na vyproštění musí zaplatit řidič vozidla.

2. Vyproštění je omezeno na běžnou technikuV tomto případě, pokud vozidlo skončí daleko mimo vozovku, převrácené nebo v nevhodném terénu a je třeba použít speciální vyproštění, musí vše uhradit klient. Podmínky často neobsahují definici speciální techniky, a tak by měl být klient připraven na to, že již vozidlo s hydraulickou rukou není zahrnuto.

3. Vyproštění má nedostatečný limitPokud je vyproštění uvedeno, mělo by mít dostatečný limit jak v Česku, tak v zahraničí. Náklady na vyproštění se liší dle konkrétních podmínek a částky do deseti tisíc mohou být zejména při užití speciální techniky, za ztížených podmínek atd. nedostatečné.

4. Vyproštění má limit společný s dalšími službamiNěkdy je limit (např. 5 000 Kč) společný pro vyproštění a zároveň odtah. Nejenže je v tomto příkladu limit nedostatečný, ale zároveň již vyproštění může vyčerpat finanční limit a samotný odtah musí klient hradit ze svého. Kumulace limitů pro více služeb do jednoho je běžnou praktikou u některých produktů, která má negativní důsledky pro klienty.

Nejlepším řešením je neomezený limitPotřeba vyproštění se samozřejmě neomezuje pouze na zimní měsíce. Jeden z nejdražších zásahů na území Česka se odehrál na konci letošního března. Vozidlo sjelo z mostu do Slapské přehrady. Vyproštění si vyžádalo zásah potápěčů a speciální vozidla. Problémem v podobných situacích jsou nezpevněné a špatně přístupné plochy okolo vodní plochy, které komplikují zásah a navyšují cenu. Náklady na podobné vyproštění se pohybují v řádech stovek tisíc korun a na západ od našich hranic mohou být samozřejmě ještě vyšší.

I to je důvodem proč Pillow pojišťovna jako jediná nabízí v každé variantě asistencí neomezený limit pro vyproštění. „Pouze s tímto limitem může každý řidič mít jistotu, že v případě nehody mu jeho pojišťovna pomůže zaplatit celé náklady na vyproštění,“ vysvětluje Martin Podávka, spoluzakladatel Pillow pojišťovny. A dodává: „Velkou výhodou je, že neomezený limit vyproštění je obsažen v každé variantě asistencí a platí pro Česko i pro zahraničí.“

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.