Výzkum společnosti Nextbase, výrobce palubních kamer ve spolupráci s agenturou Ipsos zjistil, že z českých aut nejčastěji mizí věci uložené na sedadlech. Světla nebo kola krade jen málo zlodějů, nejčastěji mizí celá vozidla. I když počet vloupání do motorových vozidel i množství jejich krádeží v posledních letech klesají, zkušenost s nimi má 10 až 20 procent českých řidičů. Dle nového průzkumu se před zloději nejčastěji chráníme výběrem bezpečného parkovacího místa.
V loňském roce došlo dle informací Policie ČR k 7425 vloupáním do motorových vozidel. Statistiky z uplynulých let ukazují, že se počet těchto trestných činů postupně snižuje – například v roce 2013 došlo k 30899 vloupáním. Stejně tak klesá i počet odcizených motorových vozidel, z nedávných let ve statistikách vyčnívá rok 2011, během nějž zmizelo 11647 dvoustopých vozů, zatím co za loňský rok policie eviduje 2069 takových krádeží. Zkušenosti českých majitelů aut s vykradením jejich vozidla nebo jeho krádeží jsou přitom nemalé, ukazuje nový průzkum největšího evropského výrobce palubních kamer, společnosti Nextbase.
Vloupání do auta zažil každý pátý motoristaVykradené vozidlo mělo podle výzkumu provedeného agenturou Ipsos 18 procent dotázaných. Nejčastěji se zloději zaměřili na věci uložené v kabině auta, a to v téměř třech čtvrtinách případů. Při 32 procentech vloupání českým řidičům zmizely věci ze zavazadlového prostoru. Z motoristů, u nichž ke krádežím došlo, má za sebou tento nepříjemný zážitek 73 procent pouze jednou, 23 procent mělo auto vykradené 2-3krát a 4 procenta více než třikrát.
Nejčastěji mizí celá auta, zloději také rádi berou kolaS odcizením vozidla nebo jeho části má dle průzkumu společnosti Nextbase zkušenost 10 procent dotázaných. V 64 procentech případů došlo ke zmizení celého vozu, 17 procent připadá na ukradená kola, 7 procent řidičů našlo své vozidlo bez světel. Zbylých 21 procent dotázaných uvedlo ztrátu ostatních prvků svého vozidla – zloději se nebojí sáhnout nejen po snadno odmontovatelných prvcích typu stěračů nebo antén, ale mohou si odnést i katalyzátor.
Proti krádežím se nebrání skoro pětina řidičůNejrozšířenějším způsobem ochrany vozidla je v České republice dle průzkumu Nextbase pečlivý výběr místa k zaparkování, nejčastěji v bezpečné ulici, pod kamerami nebo pouličním osvětlením. Ten volí 40 procent dotázaných, čtvrtina se pak brání zlodějům instalací autoalarmu. Přídavné zabezpečovací prvky typu páky na volant, bezpečnostních šroubů kol, mikroteček nebo GPS lokalizace využívá 16 procent českých řidičů. Hlídané parkoviště si platí 13 procent dotázaných, garáž si pronajímá 8 procent. Zcela bez ochrany pak nechává své vozidlo 18 procent českých řidičů.
Novým a chytrým způsobem ochrany vozu je využití palubních kamer, které mohou zloděje odradit, případně pachatele natočit při činu a přispět tak k identifikaci. „Autokamery jsou stále častějším doplňkem vozidel, v nichž slouží k záznamu jízdy a dokazování viny, pokud dojde k nehodě. Ty chytré ale zvládají mnohem více,“ upozorňuje Laszlo Szalontai, viceprezident pro obchod v Evropě společnosti Nextbase. „Například naše autokamera iQ, která bude na českém trhu dostupná na podzim letošního roku umí snímat prostor uvnitř vozidla a také okolí vozidla, a to v reálném čase. Navíc nahrávku uloží do cloudu."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?