Výzkum společnosti Nextbase, výrobce palubních kamer ve spolupráci s agenturou Ipsos zjistil, že z českých aut nejčastěji mizí věci uložené na sedadlech. Světla nebo kola krade jen málo zlodějů, nejčastěji mizí celá vozidla. I když počet vloupání do motorových vozidel i množství jejich krádeží v posledních letech klesají, zkušenost s nimi má 10 až 20 procent českých řidičů. Dle nového průzkumu se před zloději nejčastěji chráníme výběrem bezpečného parkovacího místa.
V loňském roce došlo dle informací Policie ČR k 7425 vloupáním do motorových vozidel. Statistiky z uplynulých let ukazují, že se počet těchto trestných činů postupně snižuje – například v roce 2013 došlo k 30899 vloupáním. Stejně tak klesá i počet odcizených motorových vozidel, z nedávných let ve statistikách vyčnívá rok 2011, během nějž zmizelo 11647 dvoustopých vozů, zatím co za loňský rok policie eviduje 2069 takových krádeží. Zkušenosti českých majitelů aut s vykradením jejich vozidla nebo jeho krádeží jsou přitom nemalé, ukazuje nový průzkum největšího evropského výrobce palubních kamer, společnosti Nextbase.
Vloupání do auta zažil každý pátý motoristaVykradené vozidlo mělo podle výzkumu provedeného agenturou Ipsos 18 procent dotázaných. Nejčastěji se zloději zaměřili na věci uložené v kabině auta, a to v téměř třech čtvrtinách případů. Při 32 procentech vloupání českým řidičům zmizely věci ze zavazadlového prostoru. Z motoristů, u nichž ke krádežím došlo, má za sebou tento nepříjemný zážitek 73 procent pouze jednou, 23 procent mělo auto vykradené 2-3krát a 4 procenta více než třikrát.
Nejčastěji mizí celá auta, zloději také rádi berou kolaS odcizením vozidla nebo jeho části má dle průzkumu společnosti Nextbase zkušenost 10 procent dotázaných. V 64 procentech případů došlo ke zmizení celého vozu, 17 procent připadá na ukradená kola, 7 procent řidičů našlo své vozidlo bez světel. Zbylých 21 procent dotázaných uvedlo ztrátu ostatních prvků svého vozidla – zloději se nebojí sáhnout nejen po snadno odmontovatelných prvcích typu stěračů nebo antén, ale mohou si odnést i katalyzátor.
Proti krádežím se nebrání skoro pětina řidičůNejrozšířenějším způsobem ochrany vozidla je v České republice dle průzkumu Nextbase pečlivý výběr místa k zaparkování, nejčastěji v bezpečné ulici, pod kamerami nebo pouličním osvětlením. Ten volí 40 procent dotázaných, čtvrtina se pak brání zlodějům instalací autoalarmu. Přídavné zabezpečovací prvky typu páky na volant, bezpečnostních šroubů kol, mikroteček nebo GPS lokalizace využívá 16 procent českých řidičů. Hlídané parkoviště si platí 13 procent dotázaných, garáž si pronajímá 8 procent. Zcela bez ochrany pak nechává své vozidlo 18 procent českých řidičů.
Novým a chytrým způsobem ochrany vozu je využití palubních kamer, které mohou zloděje odradit, případně pachatele natočit při činu a přispět tak k identifikaci. „Autokamery jsou stále častějším doplňkem vozidel, v nichž slouží k záznamu jízdy a dokazování viny, pokud dojde k nehodě. Ty chytré ale zvládají mnohem více,“ upozorňuje Laszlo Szalontai, viceprezident pro obchod v Evropě společnosti Nextbase. „Například naše autokamera iQ, která bude na českém trhu dostupná na podzim letošního roku umí snímat prostor uvnitř vozidla a také okolí vozidla, a to v reálném čase. Navíc nahrávku uloží do cloudu."
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.