Výzkum společnosti Nextbase, výrobce palubních kamer ve spolupráci s agenturou Ipsos zjistil, že z českých aut nejčastěji mizí věci uložené na sedadlech. Světla nebo kola krade jen málo zlodějů, nejčastěji mizí celá vozidla. I když počet vloupání do motorových vozidel i množství jejich krádeží v posledních letech klesají, zkušenost s nimi má 10 až 20 procent českých řidičů. Dle nového průzkumu se před zloději nejčastěji chráníme výběrem bezpečného parkovacího místa.
V loňském roce došlo dle informací Policie ČR k 7425 vloupáním do motorových vozidel. Statistiky z uplynulých let ukazují, že se počet těchto trestných činů postupně snižuje – například v roce 2013 došlo k 30899 vloupáním. Stejně tak klesá i počet odcizených motorových vozidel, z nedávných let ve statistikách vyčnívá rok 2011, během nějž zmizelo 11647 dvoustopých vozů, zatím co za loňský rok policie eviduje 2069 takových krádeží. Zkušenosti českých majitelů aut s vykradením jejich vozidla nebo jeho krádeží jsou přitom nemalé, ukazuje nový průzkum největšího evropského výrobce palubních kamer, společnosti Nextbase.
Vloupání do auta zažil každý pátý motoristaVykradené vozidlo mělo podle výzkumu provedeného agenturou Ipsos 18 procent dotázaných. Nejčastěji se zloději zaměřili na věci uložené v kabině auta, a to v téměř třech čtvrtinách případů. Při 32 procentech vloupání českým řidičům zmizely věci ze zavazadlového prostoru. Z motoristů, u nichž ke krádežím došlo, má za sebou tento nepříjemný zážitek 73 procent pouze jednou, 23 procent mělo auto vykradené 2-3krát a 4 procenta více než třikrát.
Nejčastěji mizí celá auta, zloději také rádi berou kolaS odcizením vozidla nebo jeho části má dle průzkumu společnosti Nextbase zkušenost 10 procent dotázaných. V 64 procentech případů došlo ke zmizení celého vozu, 17 procent připadá na ukradená kola, 7 procent řidičů našlo své vozidlo bez světel. Zbylých 21 procent dotázaných uvedlo ztrátu ostatních prvků svého vozidla – zloději se nebojí sáhnout nejen po snadno odmontovatelných prvcích typu stěračů nebo antén, ale mohou si odnést i katalyzátor.
Proti krádežím se nebrání skoro pětina řidičůNejrozšířenějším způsobem ochrany vozidla je v České republice dle průzkumu Nextbase pečlivý výběr místa k zaparkování, nejčastěji v bezpečné ulici, pod kamerami nebo pouličním osvětlením. Ten volí 40 procent dotázaných, čtvrtina se pak brání zlodějům instalací autoalarmu. Přídavné zabezpečovací prvky typu páky na volant, bezpečnostních šroubů kol, mikroteček nebo GPS lokalizace využívá 16 procent českých řidičů. Hlídané parkoviště si platí 13 procent dotázaných, garáž si pronajímá 8 procent. Zcela bez ochrany pak nechává své vozidlo 18 procent českých řidičů.
Novým a chytrým způsobem ochrany vozu je využití palubních kamer, které mohou zloděje odradit, případně pachatele natočit při činu a přispět tak k identifikaci. „Autokamery jsou stále častějším doplňkem vozidel, v nichž slouží k záznamu jízdy a dokazování viny, pokud dojde k nehodě. Ty chytré ale zvládají mnohem více,“ upozorňuje Laszlo Szalontai, viceprezident pro obchod v Evropě společnosti Nextbase. „Například naše autokamera iQ, která bude na českém trhu dostupná na podzim letošního roku umí snímat prostor uvnitř vozidla a také okolí vozidla, a to v reálném čase. Navíc nahrávku uloží do cloudu."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.