Výzkum společnosti Nextbase, výrobce palubních kamer ve spolupráci s agenturou Ipsos zjistil, že z českých aut nejčastěji mizí věci uložené na sedadlech. Světla nebo kola krade jen málo zlodějů, nejčastěji mizí celá vozidla. I když počet vloupání do motorových vozidel i množství jejich krádeží v posledních letech klesají, zkušenost s nimi má 10 až 20 procent českých řidičů. Dle nového průzkumu se před zloději nejčastěji chráníme výběrem bezpečného parkovacího místa.
V loňském roce došlo dle informací Policie ČR k 7425 vloupáním do motorových vozidel. Statistiky z uplynulých let ukazují, že se počet těchto trestných činů postupně snižuje – například v roce 2013 došlo k 30899 vloupáním. Stejně tak klesá i počet odcizených motorových vozidel, z nedávných let ve statistikách vyčnívá rok 2011, během nějž zmizelo 11647 dvoustopých vozů, zatím co za loňský rok policie eviduje 2069 takových krádeží. Zkušenosti českých majitelů aut s vykradením jejich vozidla nebo jeho krádeží jsou přitom nemalé, ukazuje nový průzkum největšího evropského výrobce palubních kamer, společnosti Nextbase.
Vloupání do auta zažil každý pátý motoristaVykradené vozidlo mělo podle výzkumu provedeného agenturou Ipsos 18 procent dotázaných. Nejčastěji se zloději zaměřili na věci uložené v kabině auta, a to v téměř třech čtvrtinách případů. Při 32 procentech vloupání českým řidičům zmizely věci ze zavazadlového prostoru. Z motoristů, u nichž ke krádežím došlo, má za sebou tento nepříjemný zážitek 73 procent pouze jednou, 23 procent mělo auto vykradené 2-3krát a 4 procenta více než třikrát.
Nejčastěji mizí celá auta, zloději také rádi berou kolaS odcizením vozidla nebo jeho části má dle průzkumu společnosti Nextbase zkušenost 10 procent dotázaných. V 64 procentech případů došlo ke zmizení celého vozu, 17 procent připadá na ukradená kola, 7 procent řidičů našlo své vozidlo bez světel. Zbylých 21 procent dotázaných uvedlo ztrátu ostatních prvků svého vozidla – zloději se nebojí sáhnout nejen po snadno odmontovatelných prvcích typu stěračů nebo antén, ale mohou si odnést i katalyzátor.
Proti krádežím se nebrání skoro pětina řidičůNejrozšířenějším způsobem ochrany vozidla je v České republice dle průzkumu Nextbase pečlivý výběr místa k zaparkování, nejčastěji v bezpečné ulici, pod kamerami nebo pouličním osvětlením. Ten volí 40 procent dotázaných, čtvrtina se pak brání zlodějům instalací autoalarmu. Přídavné zabezpečovací prvky typu páky na volant, bezpečnostních šroubů kol, mikroteček nebo GPS lokalizace využívá 16 procent českých řidičů. Hlídané parkoviště si platí 13 procent dotázaných, garáž si pronajímá 8 procent. Zcela bez ochrany pak nechává své vozidlo 18 procent českých řidičů.
Novým a chytrým způsobem ochrany vozu je využití palubních kamer, které mohou zloděje odradit, případně pachatele natočit při činu a přispět tak k identifikaci. „Autokamery jsou stále častějším doplňkem vozidel, v nichž slouží k záznamu jízdy a dokazování viny, pokud dojde k nehodě. Ty chytré ale zvládají mnohem více,“ upozorňuje Laszlo Szalontai, viceprezident pro obchod v Evropě společnosti Nextbase. „Například naše autokamera iQ, která bude na českém trhu dostupná na podzim letošního roku umí snímat prostor uvnitř vozidla a také okolí vozidla, a to v reálném čase. Navíc nahrávku uloží do cloudu."
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).