Itálie zablokovala možnost, aby kontrolu nad společností Pirelli převzala čínská státní firma. Rozhodnutí je součástí opatření italské vlády na ochranu nezávislosti tohoto výrobce pneumatik, uvedla dnes BBC. Největším akcionářem Pirelli je čínská chemická společnost Sinochem, která v milánské firmě drží 37 procent akcií.
Společnost Pirelli v nedělním oznámení pro investory uvedla, že na základě rozhodnutí vlády může kandidáty na šéfa podniku navrhnout pouze firma Camfin, kterou ovládá nynější generální ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera. Vláda také rozhodla, že jakékoli změny ve vedení společnosti budou podléhat oficiální kontrole.
Společnost Sinochem v březnu italské vládě oznámila, že plánuje obnovit a aktualizovat stávající akcionářskou smlouvu. Kabinet Giorgie Meloniové dohodu přezkoumal z hlediska pravidel, která umožňují unijním zemím chránit podniky považované za strategicky důležité.
V roce 2015 koupila firmu Pirelli za 7,1 miliardy eur (154,5 miliardy Kč) skupina investorů, mezi nimiž byly společnosti ChemChina a Camfin. O šest let později se ChemChina spojila se státní společností Sinochem. Devítiprocentní podíl ve společnosti Pirelli vlastní také čínský vládní investiční fond přidružený k čínské iniciativě nové Hedvábné stezky, která je formou ekonomické diplomacie Pekingu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?