Itálie zablokovala možnost, aby kontrolu nad společností Pirelli převzala čínská státní firma. Rozhodnutí je součástí opatření italské vlády na ochranu nezávislosti tohoto výrobce pneumatik, uvedla dnes BBC. Největším akcionářem Pirelli je čínská chemická společnost Sinochem, která v milánské firmě drží 37 procent akcií.
Společnost Pirelli v nedělním oznámení pro investory uvedla, že na základě rozhodnutí vlády může kandidáty na šéfa podniku navrhnout pouze firma Camfin, kterou ovládá nynější generální ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera. Vláda také rozhodla, že jakékoli změny ve vedení společnosti budou podléhat oficiální kontrole.
Společnost Sinochem v březnu italské vládě oznámila, že plánuje obnovit a aktualizovat stávající akcionářskou smlouvu. Kabinet Giorgie Meloniové dohodu přezkoumal z hlediska pravidel, která umožňují unijním zemím chránit podniky považované za strategicky důležité.
V roce 2015 koupila firmu Pirelli za 7,1 miliardy eur (154,5 miliardy Kč) skupina investorů, mezi nimiž byly společnosti ChemChina a Camfin. O šest let později se ChemChina spojila se státní společností Sinochem. Devítiprocentní podíl ve společnosti Pirelli vlastní také čínský vládní investiční fond přidružený k čínské iniciativě nové Hedvábné stezky, která je formou ekonomické diplomacie Pekingu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.