Divize elektromobilů americké automobilky Ford Motor prohloubila v loňském roce provozní ztrátu na 2,1 miliardy USD (45,6 miliardy Kč). Další ztrátu v divizi elektromobilů očekává automobilka také letos, a to kolem tří miliard USD. K zisku by se výroba elektromobilů mohla dostat před koncem roku 2026. Ford výsledky divize zveřejnil podle ČTK spolu s podrobnostmi o novém formátu svého finančního výkaznictví.
Od výsledků za první čtvrtletí letošního roku, které oznámí 2. května, začne Ford zveřejňovat výsledky za jednotlivé divize, a to divizi Model e zahrnující elektromobily, divizi Blue zahrnující vozy se spalovacím motorem a hybridní vozy, a divizi Pro, pod kterou spadají komerční vozy a služby. Nový systém má poskytnout investorům větší transparentnost.
Finanční ředitel John Lawler dodal, že Ford už nebude rozdělovat výsledky podle regionů, pouze podle divizí. Automobilka bude poskytovat čtvrtletní a roční tržby a tržní podíl pro pět svých největších trhů, ale nebude zveřejňovat zprávy podle regionů.
V Číně loni Ford vykázal provozní ztrátu 600 milionů USD, v Evropě jeho hospodaření skončilo zhruba na nule a v Jižní Americe dosáhl zisku 400 milionů USD. V Severní Americe loni zisk činil 9,2 miliardy USD.
Ford očekává, že divize komerčních vozů nazvaná Pro letos téměř zdvojnásobí zisk před zdaněním na šest miliard USD. Divize aut se spalovacím motorem Blue by měla vykázat mírný růst zisku, zhruba na sedm miliard USD.
Za poslední dva roky divize elektromobilů prodělala tři miliardy USD, protože automobilka výrazně investuje do nové technologie. Lawler upozornil, že na divizi Model e je třeba pohlížet jako na start-up, který je zpočátku kvůli investicím do svého rozvoje ztrátový.
Ford v uplynulých dvou letech oznámil, že postaví čtyři nové závody na baterie a nový montážní závod a že vynaloží hodně peněz na nákup surovin pro výrobu elektromobilů. Do konce letošního roku bude Ford podle Lawlera schopen po celém světě vyrobit 600.000 elektromobilů. Do konce roku 2026 chce výrobní kapacitu zvýšit na dva miliony vozů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?