Divize elektromobilů americké automobilky Ford Motor prohloubila v loňském roce provozní ztrátu na 2,1 miliardy USD (45,6 miliardy Kč). Další ztrátu v divizi elektromobilů očekává automobilka také letos, a to kolem tří miliard USD. K zisku by se výroba elektromobilů mohla dostat před koncem roku 2026. Ford výsledky divize zveřejnil podle ČTK spolu s podrobnostmi o novém formátu svého finančního výkaznictví.
Od výsledků za první čtvrtletí letošního roku, které oznámí 2. května, začne Ford zveřejňovat výsledky za jednotlivé divize, a to divizi Model e zahrnující elektromobily, divizi Blue zahrnující vozy se spalovacím motorem a hybridní vozy, a divizi Pro, pod kterou spadají komerční vozy a služby. Nový systém má poskytnout investorům větší transparentnost.
Finanční ředitel John Lawler dodal, že Ford už nebude rozdělovat výsledky podle regionů, pouze podle divizí. Automobilka bude poskytovat čtvrtletní a roční tržby a tržní podíl pro pět svých největších trhů, ale nebude zveřejňovat zprávy podle regionů.
V Číně loni Ford vykázal provozní ztrátu 600 milionů USD, v Evropě jeho hospodaření skončilo zhruba na nule a v Jižní Americe dosáhl zisku 400 milionů USD. V Severní Americe loni zisk činil 9,2 miliardy USD.
Ford očekává, že divize komerčních vozů nazvaná Pro letos téměř zdvojnásobí zisk před zdaněním na šest miliard USD. Divize aut se spalovacím motorem Blue by měla vykázat mírný růst zisku, zhruba na sedm miliard USD.
Za poslední dva roky divize elektromobilů prodělala tři miliardy USD, protože automobilka výrazně investuje do nové technologie. Lawler upozornil, že na divizi Model e je třeba pohlížet jako na start-up, který je zpočátku kvůli investicím do svého rozvoje ztrátový.
Ford v uplynulých dvou letech oznámil, že postaví čtyři nové závody na baterie a nový montážní závod a že vynaloží hodně peněz na nákup surovin pro výrobu elektromobilů. Do konce letošního roku bude Ford podle Lawlera schopen po celém světě vyrobit 600.000 elektromobilů. Do konce roku 2026 chce výrobní kapacitu zvýšit na dva miliony vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.