Divize elektromobilů americké automobilky Ford Motor prohloubila v loňském roce provozní ztrátu na 2,1 miliardy USD (45,6 miliardy Kč). Další ztrátu v divizi elektromobilů očekává automobilka také letos, a to kolem tří miliard USD. K zisku by se výroba elektromobilů mohla dostat před koncem roku 2026. Ford výsledky divize zveřejnil podle ČTK spolu s podrobnostmi o novém formátu svého finančního výkaznictví.
Od výsledků za první čtvrtletí letošního roku, které oznámí 2. května, začne Ford zveřejňovat výsledky za jednotlivé divize, a to divizi Model e zahrnující elektromobily, divizi Blue zahrnující vozy se spalovacím motorem a hybridní vozy, a divizi Pro, pod kterou spadají komerční vozy a služby. Nový systém má poskytnout investorům větší transparentnost.
Finanční ředitel John Lawler dodal, že Ford už nebude rozdělovat výsledky podle regionů, pouze podle divizí. Automobilka bude poskytovat čtvrtletní a roční tržby a tržní podíl pro pět svých největších trhů, ale nebude zveřejňovat zprávy podle regionů.
V Číně loni Ford vykázal provozní ztrátu 600 milionů USD, v Evropě jeho hospodaření skončilo zhruba na nule a v Jižní Americe dosáhl zisku 400 milionů USD. V Severní Americe loni zisk činil 9,2 miliardy USD.
Ford očekává, že divize komerčních vozů nazvaná Pro letos téměř zdvojnásobí zisk před zdaněním na šest miliard USD. Divize aut se spalovacím motorem Blue by měla vykázat mírný růst zisku, zhruba na sedm miliard USD.
Za poslední dva roky divize elektromobilů prodělala tři miliardy USD, protože automobilka výrazně investuje do nové technologie. Lawler upozornil, že na divizi Model e je třeba pohlížet jako na start-up, který je zpočátku kvůli investicím do svého rozvoje ztrátový.
Ford v uplynulých dvou letech oznámil, že postaví čtyři nové závody na baterie a nový montážní závod a že vynaloží hodně peněz na nákup surovin pro výrobu elektromobilů. Do konce letošního roku bude Ford podle Lawlera schopen po celém světě vyrobit 600.000 elektromobilů. Do konce roku 2026 chce výrobní kapacitu zvýšit na dva miliony vozů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.