PR článek - Studené měsíce budou co nevidět opět minulostí. Péče o auto ale nikdy nekončí. Příprava na jarní sezónu sice není tak náročná jako na tu zimní, výměna pneumatik ale zdaleka nestačí. Poradíme vám, co všechno obstarat, aby vám vůz jezdil bez potíží zase až do zimy.
Nejen ojeté vozy, ale i nová auta potřebují dostatek péče, aby svým majitelům mohly spolehlivě sloužit co nejdéle. Pozimní údržba obnáší především:
umytí vozu, kontrolu klimatizace, výměnu kapaliny v ostřikovačích. Mytí? Jedině ručněPozimní zkrášlení je základ. Potřebujete auto zbavit nejen nečistot, ale především posypové soli, která zhoršuje korozi kovů.
Na velké kartáče zapomeňte a raději se svému autu pořádně pověnujte v ruční myčce. Vapka se dostane i na ta nejhůře přístupná místa a odstraní i ty nejodolnější nečistoty.
Zkontrolujte a při té příležitosti rovnou vyčistěte klimatizaciKlimatizaci během zimních měsíců zapne jen málokdo. Ale přežít bez ní třicetistupňová vedra nezvládne téměř nikdo. Před nástupem tropických teplot proto zkontrolujte, zda klimatizace funguje správně a zda je v ní dostatek kapaliny.
Odborníci doporučují klimatizaci minimálně jednou do roka dezinfikovat a čas od času ji nechat profesionálně vyčistit. Jarní příprava vozu je k tomu ideální příležitostí. V létě sami sobě poděkujete, uvidíte.
Opět nová směs do ostřikovačůNechat na jaro v ostřikovačích zbytky zimní směsi není takový prohřešek jako používat letní směs v mrazech. I tak je dobré ji s nástupem teplejších dní vyměnit. Letní směs pomáhá lépe odstraňovat nečistoty a hmyz z čelního skla.
A když už jsme u skla, popřemýšlejte i o výměně stěračů, a to nejen u ojetých automobilů. Vlivem zimních mrazů totiž mohly gumy popraskat a nebudou stírat natolik kvalitně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?