PR článek - Studené měsíce budou co nevidět opět minulostí. Péče o auto ale nikdy nekončí. Příprava na jarní sezónu sice není tak náročná jako na tu zimní, výměna pneumatik ale zdaleka nestačí. Poradíme vám, co všechno obstarat, aby vám vůz jezdil bez potíží zase až do zimy.
Nejen ojeté vozy, ale i nová auta potřebují dostatek péče, aby svým majitelům mohly spolehlivě sloužit co nejdéle. Pozimní údržba obnáší především:
umytí vozu, kontrolu klimatizace, výměnu kapaliny v ostřikovačích. Mytí? Jedině ručněPozimní zkrášlení je základ. Potřebujete auto zbavit nejen nečistot, ale především posypové soli, která zhoršuje korozi kovů.
Na velké kartáče zapomeňte a raději se svému autu pořádně pověnujte v ruční myčce. Vapka se dostane i na ta nejhůře přístupná místa a odstraní i ty nejodolnější nečistoty.
Zkontrolujte a při té příležitosti rovnou vyčistěte klimatizaciKlimatizaci během zimních měsíců zapne jen málokdo. Ale přežít bez ní třicetistupňová vedra nezvládne téměř nikdo. Před nástupem tropických teplot proto zkontrolujte, zda klimatizace funguje správně a zda je v ní dostatek kapaliny.
Odborníci doporučují klimatizaci minimálně jednou do roka dezinfikovat a čas od času ji nechat profesionálně vyčistit. Jarní příprava vozu je k tomu ideální příležitostí. V létě sami sobě poděkujete, uvidíte.
Opět nová směs do ostřikovačůNechat na jaro v ostřikovačích zbytky zimní směsi není takový prohřešek jako používat letní směs v mrazech. I tak je dobré ji s nástupem teplejších dní vyměnit. Letní směs pomáhá lépe odstraňovat nečistoty a hmyz z čelního skla.
A když už jsme u skla, popřemýšlejte i o výměně stěračů, a to nejen u ojetých automobilů. Vlivem zimních mrazů totiž mohly gumy popraskat a nebudou stírat natolik kvalitně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?