PR článek - Studené měsíce budou co nevidět opět minulostí. Péče o auto ale nikdy nekončí. Příprava na jarní sezónu sice není tak náročná jako na tu zimní, výměna pneumatik ale zdaleka nestačí. Poradíme vám, co všechno obstarat, aby vám vůz jezdil bez potíží zase až do zimy.
Nejen ojeté vozy, ale i nová auta potřebují dostatek péče, aby svým majitelům mohly spolehlivě sloužit co nejdéle. Pozimní údržba obnáší především:
umytí vozu, kontrolu klimatizace, výměnu kapaliny v ostřikovačích. Mytí? Jedině ručněPozimní zkrášlení je základ. Potřebujete auto zbavit nejen nečistot, ale především posypové soli, která zhoršuje korozi kovů.
Na velké kartáče zapomeňte a raději se svému autu pořádně pověnujte v ruční myčce. Vapka se dostane i na ta nejhůře přístupná místa a odstraní i ty nejodolnější nečistoty.
Zkontrolujte a při té příležitosti rovnou vyčistěte klimatizaciKlimatizaci během zimních měsíců zapne jen málokdo. Ale přežít bez ní třicetistupňová vedra nezvládne téměř nikdo. Před nástupem tropických teplot proto zkontrolujte, zda klimatizace funguje správně a zda je v ní dostatek kapaliny.
Odborníci doporučují klimatizaci minimálně jednou do roka dezinfikovat a čas od času ji nechat profesionálně vyčistit. Jarní příprava vozu je k tomu ideální příležitostí. V létě sami sobě poděkujete, uvidíte.
Opět nová směs do ostřikovačůNechat na jaro v ostřikovačích zbytky zimní směsi není takový prohřešek jako používat letní směs v mrazech. I tak je dobré ji s nástupem teplejších dní vyměnit. Letní směs pomáhá lépe odstraňovat nečistoty a hmyz z čelního skla.
A když už jsme u skla, popřemýšlejte i o výměně stěračů, a to nejen u ojetých automobilů. Vlivem zimních mrazů totiž mohly gumy popraskat a nebudou stírat natolik kvalitně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.