Německo od ledna příštího roku výrazně omezí podporu nákupu elektrických vozů. Nově na ni podle ČTK dosáhnou jen ti, kteří si koupí čistě elektrický automobil, na vozy s hybridním motorem se již bonusy vztahovat nebudou. S dalším snížením dotace se počítá od ledna 2024.
Nejvyšší příspěvek na elektromobil bude nově činit 4500 eur (109.000 Kč) místo dosavadních 6000 eur (145.000 Kč). Klíčovou podmínkou je, že vůz musí podle čisté ceníkové ceny stát méně než 40.000 eur (970.000 Kč). Nárok na podporu mají i majitelé dražších aut, pokud vůz nestojí více než 65.000 eur. V takovém případě od ledna dostanou 3000 eur (73.000 Kč), což je o 2000 eur (48.000 Kč) méně než dosud.
Zcela ukončena bude podpora hybridních aut. Na jejich nákup dosud stát vyplácel 4500 eur, pokud jejich čistá ceníková cena nepřekročila 40.000 eur. U dražších hybridů to bylo 3750 eur (91.000 Kč).
Německo chce v budoucnu podporu dál postupně snižovat. Od ledna 2024 klesne dotace na 3000 eur pro vozy do 45.000 eur (1,1 milionu Kč). Na nákup dražšího auta už majitelé peníze nedostanou. Před úplným zrušením nákupní prémie varuje autoklub ADAC. "Úplné zrušení dotací by masivně ohrozilo rozvoj elektromobility," prohlásil šéf dopravní sekce autoklubu Gerhard Hillebrand.
Ministerstvo hospodářství a ochrany klimatu plánuje na podporu elektromobilů vyčlenit v nadcházejícím roce 2,1 miliardy eur (51 miliard Kč) a v roce 2024 pak 1,3 miliardy eur (31,5 miliardy Kč). Jenom na letošní rok přitom bylo na podporu určeno asi 3,2 miliardy eur (77,5 miliardy Kč).
Německo začalo pořizování aut s elektrickým pohonem zvýhodňovat v roce 2016. Od té doby stát podle dnes zveřejněné statistiky Spolkového úřadu pro hospodářství a kontrolu vývozu (BAFA) podpořil přes 1,6 milionu vozidel, z nichž asi 930.000 bylo čistě elektrických aut a přes 700.000 hybridů. Podporu získalo také asi 360 aut na vodíkový pohon, který ale v Německu není zatím rozšířený.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.