Německo od ledna příštího roku výrazně omezí podporu nákupu elektrických vozů. Nově na ni podle ČTK dosáhnou jen ti, kteří si koupí čistě elektrický automobil, na vozy s hybridním motorem se již bonusy vztahovat nebudou. S dalším snížením dotace se počítá od ledna 2024.
Nejvyšší příspěvek na elektromobil bude nově činit 4500 eur (109.000 Kč) místo dosavadních 6000 eur (145.000 Kč). Klíčovou podmínkou je, že vůz musí podle čisté ceníkové ceny stát méně než 40.000 eur (970.000 Kč). Nárok na podporu mají i majitelé dražších aut, pokud vůz nestojí více než 65.000 eur. V takovém případě od ledna dostanou 3000 eur (73.000 Kč), což je o 2000 eur (48.000 Kč) méně než dosud.
Zcela ukončena bude podpora hybridních aut. Na jejich nákup dosud stát vyplácel 4500 eur, pokud jejich čistá ceníková cena nepřekročila 40.000 eur. U dražších hybridů to bylo 3750 eur (91.000 Kč).
Německo chce v budoucnu podporu dál postupně snižovat. Od ledna 2024 klesne dotace na 3000 eur pro vozy do 45.000 eur (1,1 milionu Kč). Na nákup dražšího auta už majitelé peníze nedostanou. Před úplným zrušením nákupní prémie varuje autoklub ADAC. "Úplné zrušení dotací by masivně ohrozilo rozvoj elektromobility," prohlásil šéf dopravní sekce autoklubu Gerhard Hillebrand.
Ministerstvo hospodářství a ochrany klimatu plánuje na podporu elektromobilů vyčlenit v nadcházejícím roce 2,1 miliardy eur (51 miliard Kč) a v roce 2024 pak 1,3 miliardy eur (31,5 miliardy Kč). Jenom na letošní rok přitom bylo na podporu určeno asi 3,2 miliardy eur (77,5 miliardy Kč).
Německo začalo pořizování aut s elektrickým pohonem zvýhodňovat v roce 2016. Od té doby stát podle dnes zveřejněné statistiky Spolkového úřadu pro hospodářství a kontrolu vývozu (BAFA) podpořil přes 1,6 milionu vozidel, z nichž asi 930.000 bylo čistě elektrických aut a přes 700.000 hybridů. Podporu získalo také asi 360 aut na vodíkový pohon, který ale v Německu není zatím rozšířený.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.