Řidičům, kteří výrazně překročí rychlostní limit, bude v Rakousku zřejmě hrozit až zabavení automobilu. Zpřísnění postihů pirátů silnic, již svým chováním opakovaně ohrožují životy druhých, minulý týden podle ČTK představila ministryně dopravy za Zelené Leonore Gewesslerová.
Případy, kdy kvůli notoricky neukázněným řidičům umírají na silnicích lidé, podle ministryně dokládají, že současné tresty nestačí. Gewesslerová navrhuje, aby řidič, který povolenou rychlost překročí o 60 kilometrů v hodině v obci a o více než o 70 kilometrů v hodině mimo obec, přišel dočasně nejen o řidičský průkaz, ale na dva týdny i o auto. Pokud byl kvůli výraznému porušení rychlostního limitu trestán už v minulosti nebo je už jeho první prohřešek mimořádně vážný, úřady budou moci jeho auto prodat v dražbě, píše deník Die Presse na svých internetových stránkách.
Gewesslerová řekla, že krajní řešení, jakým je zabavení automobilu, se týká ojedinělých případů lidí, u kterých se auto dá považovat za "nástroj zločinu".
Podle Die Presse by nové postihy mohly začít platit od poloviny příštího roku. Rakousko tresty pro hříšníky za volantem zpřísnilo teprve nedávno. Účastníkům ilegálních silničních závodů hrozí pokuta ve výši až 10.000 eur (skoro 243.500 korun), policie jim může na tři dny odebrat klíčky od auta a tabulky se státní poznávací značkou, aby jim zabránila v další jízdě. Bez řidičského průkazu se musejí obejít nejméně půl roku. Šoférům, kteří sice žádný nepovolený závod nejedou, ale i tak výrazně překročí povolenou rychlost, hrozí pokuta 5000 eur, dříve to bylo 2180 eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?