Na zimní pneumatiky k dnešnímu dni přezula jen necelá polovina řidičů, loni to přitom bylo touto dobou už 70 procent. Důvodem je nadprůměrně teplý říjen, kdy řada řidičů čeká na první mráz. Vyplývá to podle ČTK ze statistiky serveru Pneumatiky.cz.
Od 1. listopadu platí povinnost zimních pneumatik, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. Podle Vojtěcha Schwangmaiera z webu je vhodné na zimní pneumatiky kvůli jejich vlastnostem přezout již tehdy, kdy průměrné denní teploty klesnou pod sedm stupňů. "Osobně bych přezouvání dál neodkládal. Riziko námrazy je v listopadu den ode dne větší a pneuservisy budou v následujících týdnech zatíženy nejvíc z celého roku," dodal.
Pneumatiky letos průměrně zdražily o 13 procent, tedy pod úrovní inflace. Za sadu pneumatik letos podle Pneumatiky.cz řidiči utratí v průměru 10.052 Kč, což je o 1485 Kč více než v minulém roce. Cena průměrná objednávky výrazně vzrostla kvůli zdražování i nákupu větších rozměrů, které obouvají novější auta.
"Každoročně stále více řidičů přezouvá na pneumatiky s průměrem 18 a více palců, které jsou dražší. Loni tyto pneumatiky nakoupilo 16,7 procenta řidičů, letos už 19 procent," dodal Schwangmaier. Ceny podle něj budou pravděpodobně do konce roku nadále růst.
Pneuservisy od jarní sezony podle vyhledávače GetFix zdražily v průměru o 12 procent. Od minulého podzimu se tak cena přezouvání zvýšila zhruba o pětinu. "Jsou však výjimky, které drží ceny stále na stejné úrovni, a ty mají enormní počet objednávek. Tento rok je přezouvání postupné, protože ještě nebyla výrazná zima. Očekáváme nárůst objednávek s příchodem prvních minusových teplot. Zájem o on-line objednání vzrostl od jara asi o 30 procent," uvedl ředitel GetFix Stanislav Toman. U většiny servisů je v současnosti možné sehnat volný termín zhruba za týden.
V případě nehody je podle údajů společnosti Uniqa pojišťovna oprávněna krátit svou náhradu, ale jen tehdy, je-li prokazatelná příčinná souvislost mezi použitými pneumatikami a vznikem škody a její výší. Pokud pneumatiky při nehodě nehrály roli a škoda by nastala i při optimálním obutí vozidla, pojišťovna své pojistné plnění nekrátí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.