Na zimní pneumatiky k dnešnímu dni přezula jen necelá polovina řidičů, loni to přitom bylo touto dobou už 70 procent. Důvodem je nadprůměrně teplý říjen, kdy řada řidičů čeká na první mráz. Vyplývá to podle ČTK ze statistiky serveru Pneumatiky.cz.
Od 1. listopadu platí povinnost zimních pneumatik, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. Podle Vojtěcha Schwangmaiera z webu je vhodné na zimní pneumatiky kvůli jejich vlastnostem přezout již tehdy, kdy průměrné denní teploty klesnou pod sedm stupňů. "Osobně bych přezouvání dál neodkládal. Riziko námrazy je v listopadu den ode dne větší a pneuservisy budou v následujících týdnech zatíženy nejvíc z celého roku," dodal.
Pneumatiky letos průměrně zdražily o 13 procent, tedy pod úrovní inflace. Za sadu pneumatik letos podle Pneumatiky.cz řidiči utratí v průměru 10.052 Kč, což je o 1485 Kč více než v minulém roce. Cena průměrná objednávky výrazně vzrostla kvůli zdražování i nákupu větších rozměrů, které obouvají novější auta.
"Každoročně stále více řidičů přezouvá na pneumatiky s průměrem 18 a více palců, které jsou dražší. Loni tyto pneumatiky nakoupilo 16,7 procenta řidičů, letos už 19 procent," dodal Schwangmaier. Ceny podle něj budou pravděpodobně do konce roku nadále růst.
Pneuservisy od jarní sezony podle vyhledávače GetFix zdražily v průměru o 12 procent. Od minulého podzimu se tak cena přezouvání zvýšila zhruba o pětinu. "Jsou však výjimky, které drží ceny stále na stejné úrovni, a ty mají enormní počet objednávek. Tento rok je přezouvání postupné, protože ještě nebyla výrazná zima. Očekáváme nárůst objednávek s příchodem prvních minusových teplot. Zájem o on-line objednání vzrostl od jara asi o 30 procent," uvedl ředitel GetFix Stanislav Toman. U většiny servisů je v současnosti možné sehnat volný termín zhruba za týden.
V případě nehody je podle údajů společnosti Uniqa pojišťovna oprávněna krátit svou náhradu, ale jen tehdy, je-li prokazatelná příčinná souvislost mezi použitými pneumatikami a vznikem škody a její výší. Pokud pneumatiky při nehodě nehrály roli a škoda by nastala i při optimálním obutí vozidla, pojišťovna své pojistné plnění nekrátí.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?