Na zimní pneumatiky k dnešnímu dni přezula jen necelá polovina řidičů, loni to přitom bylo touto dobou už 70 procent. Důvodem je nadprůměrně teplý říjen, kdy řada řidičů čeká na první mráz. Vyplývá to podle ČTK ze statistiky serveru Pneumatiky.cz.
Od 1. listopadu platí povinnost zimních pneumatik, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. Podle Vojtěcha Schwangmaiera z webu je vhodné na zimní pneumatiky kvůli jejich vlastnostem přezout již tehdy, kdy průměrné denní teploty klesnou pod sedm stupňů. "Osobně bych přezouvání dál neodkládal. Riziko námrazy je v listopadu den ode dne větší a pneuservisy budou v následujících týdnech zatíženy nejvíc z celého roku," dodal.
Pneumatiky letos průměrně zdražily o 13 procent, tedy pod úrovní inflace. Za sadu pneumatik letos podle Pneumatiky.cz řidiči utratí v průměru 10.052 Kč, což je o 1485 Kč více než v minulém roce. Cena průměrná objednávky výrazně vzrostla kvůli zdražování i nákupu větších rozměrů, které obouvají novější auta.
"Každoročně stále více řidičů přezouvá na pneumatiky s průměrem 18 a více palců, které jsou dražší. Loni tyto pneumatiky nakoupilo 16,7 procenta řidičů, letos už 19 procent," dodal Schwangmaier. Ceny podle něj budou pravděpodobně do konce roku nadále růst.
Pneuservisy od jarní sezony podle vyhledávače GetFix zdražily v průměru o 12 procent. Od minulého podzimu se tak cena přezouvání zvýšila zhruba o pětinu. "Jsou však výjimky, které drží ceny stále na stejné úrovni, a ty mají enormní počet objednávek. Tento rok je přezouvání postupné, protože ještě nebyla výrazná zima. Očekáváme nárůst objednávek s příchodem prvních minusových teplot. Zájem o on-line objednání vzrostl od jara asi o 30 procent," uvedl ředitel GetFix Stanislav Toman. U většiny servisů je v současnosti možné sehnat volný termín zhruba za týden.
V případě nehody je podle údajů společnosti Uniqa pojišťovna oprávněna krátit svou náhradu, ale jen tehdy, je-li prokazatelná příčinná souvislost mezi použitými pneumatikami a vznikem škody a její výší. Pokud pneumatiky při nehodě nehrály roli a škoda by nastala i při optimálním obutí vozidla, pojišťovna své pojistné plnění nekrátí.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.