Na zimní pneumatiky k dnešnímu dni přezula jen necelá polovina řidičů, loni to přitom bylo touto dobou už 70 procent. Důvodem je nadprůměrně teplý říjen, kdy řada řidičů čeká na první mráz. Vyplývá to podle ČTK ze statistiky serveru Pneumatiky.cz.
Od 1. listopadu platí povinnost zimních pneumatik, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. Podle Vojtěcha Schwangmaiera z webu je vhodné na zimní pneumatiky kvůli jejich vlastnostem přezout již tehdy, kdy průměrné denní teploty klesnou pod sedm stupňů. "Osobně bych přezouvání dál neodkládal. Riziko námrazy je v listopadu den ode dne větší a pneuservisy budou v následujících týdnech zatíženy nejvíc z celého roku," dodal.
Pneumatiky letos průměrně zdražily o 13 procent, tedy pod úrovní inflace. Za sadu pneumatik letos podle Pneumatiky.cz řidiči utratí v průměru 10.052 Kč, což je o 1485 Kč více než v minulém roce. Cena průměrná objednávky výrazně vzrostla kvůli zdražování i nákupu větších rozměrů, které obouvají novější auta.
"Každoročně stále více řidičů přezouvá na pneumatiky s průměrem 18 a více palců, které jsou dražší. Loni tyto pneumatiky nakoupilo 16,7 procenta řidičů, letos už 19 procent," dodal Schwangmaier. Ceny podle něj budou pravděpodobně do konce roku nadále růst.
Pneuservisy od jarní sezony podle vyhledávače GetFix zdražily v průměru o 12 procent. Od minulého podzimu se tak cena přezouvání zvýšila zhruba o pětinu. "Jsou však výjimky, které drží ceny stále na stejné úrovni, a ty mají enormní počet objednávek. Tento rok je přezouvání postupné, protože ještě nebyla výrazná zima. Očekáváme nárůst objednávek s příchodem prvních minusových teplot. Zájem o on-line objednání vzrostl od jara asi o 30 procent," uvedl ředitel GetFix Stanislav Toman. U většiny servisů je v současnosti možné sehnat volný termín zhruba za týden.
V případě nehody je podle údajů společnosti Uniqa pojišťovna oprávněna krátit svou náhradu, ale jen tehdy, je-li prokazatelná příčinná souvislost mezi použitými pneumatikami a vznikem škody a její výší. Pokud pneumatiky při nehodě nehrály roli a škoda by nastala i při optimálním obutí vozidla, pojišťovna své pojistné plnění nekrátí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?