Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz si díly, při jejichž produkci je nezbytný zemní plyn, vyrábí do zásoby. Chce se tak pojistit proti případnému dodávání plynu na příděl. Informovala o tom včera podle ČTK agentura Bloomberg. V závodě ve městě Untertürkheim nedaleko Stuttgartu si firma s předstihem vyrobí části převodovek či náprav, aby si vytvořila zásoby ve svých továrnách ve Spojených státech a Číně.
V závodě ve městě Untertürkheim nedaleko Stuttgartu si firma s předstihem vyrobí části převodovek či náprav, aby si vytvořila zásoby ve svých továrnách ve Spojených státech a Číně. "V případě, že by nedostatek plynu vedl k zastavení provozů automobilky v Německu, závody v Alabamě a Pekingu poběží dál," řekl šéf výroby Jörga Burzer.
"Není úplně jasné, jaká situace nastane - záleží na tom, jaké budou v zimě panovat teploty," řekl Burzer v rozhovoru. "Zvýšili jsme naše zásoby směřující do Číny a USA."
Němečtí výrobci se připravují na možné příděly plynu. Tamní vláda se snaží ochránit domácnosti a kritický průmysl před jeho nedostatkem. Od chvíle, kdy Rusko fakticky zastavilo dodávky plynu, zintenzivnila největší evropská ekonomika snahu před zimou naplnit zásobníky plynu a najít alternativní dodávky.
Obavy z přísných přídělových opatření se v posledních dnech zmírnily poté, co úroveň zásob plynu v Německu tento týden přesáhla 90 procent. Berlín se také snaží uzavřít dohody o dodávkách plynu a vodíku s Katarem, Saúdskou Arábií a Spojenými arabskými emiráty.
Vedle omezených dodávek čelí německý průmysl kvůli zvýšení cen energií nárůstu vstupních nákladů. Ceny výrobců v srpnu vyskočily o rekordních téměř 46 procent, což vyvolalo velké obavy ohledně budoucí konkurenceschopnosti.
Burzer uvedl, že Mercedes již snížil spotřebu plynu o deset procent a v případě potřeby by ji mohl srazit až o polovinu. V kritické situaci potřebuje společnost pro normální fungování udržet dodávky plynu kolem deseti procent své obvyklé spotřeby, řekl.
"V nouzové situaci, kdy bude nedostatek plynu, můžeme nahradit značnou část naší spotřeby plynu dodávkami energie z fosilních paliv - tento přechod je připraven," uvedl Burzer. "Jsme si celkem jisti, že nenastane situace, kdy bychom neměli žádné dodávky plynu," dodal.
Pracovní skupina automobilky pro energetickou krizi se snaží identifikovat dodavatele se sídlem v Německu, kteří by byli ohroženi v případě omezení dodávek plynu, a jedná s nimi o přesunu výroby do míst mimo Německo. "Jižní, jihozápadní Evropa je z hlediska rizika dodávek plynu v trochu jiné pozici. Pokud mají naši dodavatele možnost výrobu přesunout, jednáme s nimi o tom," řekl Burzer.
V případě přetrvávajícího nedostatku zemního plynu zvažuje přesunovat výrobu z Německa a východní Evropy do jiných zemí i německý automobilový koncern Volkswagen, napsal dnes Bloomberg. Mluvčí Volkswagenu uvedl, že z přesunu výroby by mohla těžit jihozápadní Evropa nebo pobřežní části severní Evropy, kde je lepší přístup k námořním dodávkám zkapalněného zemního plynu (LNG).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?