Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz si díly, při jejichž produkci je nezbytný zemní plyn, vyrábí do zásoby. Chce se tak pojistit proti případnému dodávání plynu na příděl. Informovala o tom včera podle ČTK agentura Bloomberg. V závodě ve městě Untertürkheim nedaleko Stuttgartu si firma s předstihem vyrobí části převodovek či náprav, aby si vytvořila zásoby ve svých továrnách ve Spojených státech a Číně.
V závodě ve městě Untertürkheim nedaleko Stuttgartu si firma s předstihem vyrobí části převodovek či náprav, aby si vytvořila zásoby ve svých továrnách ve Spojených státech a Číně. "V případě, že by nedostatek plynu vedl k zastavení provozů automobilky v Německu, závody v Alabamě a Pekingu poběží dál," řekl šéf výroby Jörga Burzer.
"Není úplně jasné, jaká situace nastane - záleží na tom, jaké budou v zimě panovat teploty," řekl Burzer v rozhovoru. "Zvýšili jsme naše zásoby směřující do Číny a USA."
Němečtí výrobci se připravují na možné příděly plynu. Tamní vláda se snaží ochránit domácnosti a kritický průmysl před jeho nedostatkem. Od chvíle, kdy Rusko fakticky zastavilo dodávky plynu, zintenzivnila největší evropská ekonomika snahu před zimou naplnit zásobníky plynu a najít alternativní dodávky.
Obavy z přísných přídělových opatření se v posledních dnech zmírnily poté, co úroveň zásob plynu v Německu tento týden přesáhla 90 procent. Berlín se také snaží uzavřít dohody o dodávkách plynu a vodíku s Katarem, Saúdskou Arábií a Spojenými arabskými emiráty.
Vedle omezených dodávek čelí německý průmysl kvůli zvýšení cen energií nárůstu vstupních nákladů. Ceny výrobců v srpnu vyskočily o rekordních téměř 46 procent, což vyvolalo velké obavy ohledně budoucí konkurenceschopnosti.
Burzer uvedl, že Mercedes již snížil spotřebu plynu o deset procent a v případě potřeby by ji mohl srazit až o polovinu. V kritické situaci potřebuje společnost pro normální fungování udržet dodávky plynu kolem deseti procent své obvyklé spotřeby, řekl.
"V nouzové situaci, kdy bude nedostatek plynu, můžeme nahradit značnou část naší spotřeby plynu dodávkami energie z fosilních paliv - tento přechod je připraven," uvedl Burzer. "Jsme si celkem jisti, že nenastane situace, kdy bychom neměli žádné dodávky plynu," dodal.
Pracovní skupina automobilky pro energetickou krizi se snaží identifikovat dodavatele se sídlem v Německu, kteří by byli ohroženi v případě omezení dodávek plynu, a jedná s nimi o přesunu výroby do míst mimo Německo. "Jižní, jihozápadní Evropa je z hlediska rizika dodávek plynu v trochu jiné pozici. Pokud mají naši dodavatele možnost výrobu přesunout, jednáme s nimi o tom," řekl Burzer.
V případě přetrvávajícího nedostatku zemního plynu zvažuje přesunovat výrobu z Německa a východní Evropy do jiných zemí i německý automobilový koncern Volkswagen, napsal dnes Bloomberg. Mluvčí Volkswagenu uvedl, že z přesunu výroby by mohla těžit jihozápadní Evropa nebo pobřežní části severní Evropy, kde je lepší přístup k námořním dodávkám zkapalněného zemního plynu (LNG).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?