Čínský výrobce elektromobilů Nio plánuje v září otevřít svůj první závod v zahraničí, informovala v pondělí podle ČTK agentura Reuters. Továrna na výrobu stanic pro výměnu baterií se buduje v Maďarsku, zhruba 20 kilometrů západně od Budapešti. Podle maďarských médií investice činí 5,5 miliardy forintů (asi 337 milionů Kč), z toho maďarská vláda poskytne 1,7 miliardy forintů.
Společnost Nio urychlí výstavbu stanic pro výměnu baterií v Evropě, aby mohla ve druhé polovině letošního roku rozšířit prodej svých aut v zemích regionu, včetně Německa, Nizozemska, Švédska a Dánska. Stanice vybitou baterií nenabíjí, ale vymění ji za baterii plně nabitou.
Nio podle dnešního oznámení spolupracuje s britskou energetickou skupinou Shell na výstavbě stanic pro výměnu baterií po celém světě, a to jak v Číně, tak i Evropě. Shell zpřístupní uživatelům Nio svou nabíjecí síť v Evropě.
Společnost Nio loni začala dodávat svůj elektromobil ES8 do Norska, v Oslu otevřela showroom. Čínská automobilka uvedla, že plánuje zřídit 4000 stanic pro výměnu baterií po celém světě, z toho čtvrtinu mimo Čínu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?