Aston Martin padá dolů, vedení převzal bývalý šéf Ferrari

Aston Martin Vantage GT12 Roadster
Aston Martin Vantage GT12 Roadster, foto: Aston Martin
ČTK , AutoRoad.cz 5. května 2022 00:40
Sdílej:

Britská automobilka Aston Martin Lagonda prohloubila v prvním čtvrtletní ztrátu před zdaněním na 111,6 milionu liber (3,3 miliardy Kč). Před rokem ztráta činila 42,2 milionu liber, informovala včera podle ČTK agentura Reuters. Britský výrobce luxusních aut zároveň oznámil, že vedení se s okamžitou platností ujímá šestasedmdesátiletý Amedeo Felisa, který v minulosti řídil italskou automobilku Ferrari.

Aston Martin se tak pod vedením zkušeného manažera pokusí napodobit úspěch, kterého dosáhl jeho italský rival. Automobilku čekají změny, mimo jiné přechod k výrobě elektrických aut. Firma z britských ostrovů už dříve oznámila, že v roce 2025 plánuje uvést na trh svůj první plně elektrický vůz a že od roku 2026 budou mít všechny nové řady vozů elektrickou variantu.

Dosavadní ředitel Tobias Moers vedl britskou automobilku od roku 2020. Nyní šestapadesátiletý manažer tam přešel z německé společnosti Mercedes-Benz, kde působil jako šéf divize silných aut AMG.

Felisa dosud působil ve správní radě Aston Martin, Ferrari vedl v letech 2008 až 2016, když byla firma ještě součástí italské automobilové skupiny Fiat. V poslední době byl Felisa zvláštním poradcem firmy Silk-FAW, což je společný podnik mezi americkou firmou Silk EV a čínskou automobilkou FAW.

Akcie Aston Martin jsou od roku 2018 na burze, automobilce se ale od vstupu na akciový trh příliš nedařilo. V roce 2020 se ji snažil podpořit kanadský miliardář Lawrence Stroll, který dohlížel i na způsob výroby a na snahu zvýšit ziskové marže, aby firmě pomohl dostat se zhruba na úroveň Ferrari.

Stroll agentuře Reuters řekl, že Moers automobilku stabilizoval v době, kdy potřebovala okamžitý dohled na výrobu a provoz. Aston Martin ale podle něj teď potřebuje ve vedení člověka, který vidí dál.

"Nikdo neví lépe než Amedeo, jak dělat superluxusní silná auta," řekl Stroll, který je teď největším akcionářem britské automobilky. "On to zná, je v tom kovaný," dodal.

Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.