Britská automobilka Aston Martin Lagonda prohloubila v prvním čtvrtletní ztrátu před zdaněním na 111,6 milionu liber (3,3 miliardy Kč). Před rokem ztráta činila 42,2 milionu liber, informovala včera podle ČTK agentura Reuters. Britský výrobce luxusních aut zároveň oznámil, že vedení se s okamžitou platností ujímá šestasedmdesátiletý Amedeo Felisa, který v minulosti řídil italskou automobilku Ferrari.
Aston Martin se tak pod vedením zkušeného manažera pokusí napodobit úspěch, kterého dosáhl jeho italský rival. Automobilku čekají změny, mimo jiné přechod k výrobě elektrických aut. Firma z britských ostrovů už dříve oznámila, že v roce 2025 plánuje uvést na trh svůj první plně elektrický vůz a že od roku 2026 budou mít všechny nové řady vozů elektrickou variantu.
Dosavadní ředitel Tobias Moers vedl britskou automobilku od roku 2020. Nyní šestapadesátiletý manažer tam přešel z německé společnosti Mercedes-Benz, kde působil jako šéf divize silných aut AMG.
Felisa dosud působil ve správní radě Aston Martin, Ferrari vedl v letech 2008 až 2016, když byla firma ještě součástí italské automobilové skupiny Fiat. V poslední době byl Felisa zvláštním poradcem firmy Silk-FAW, což je společný podnik mezi americkou firmou Silk EV a čínskou automobilkou FAW.
Akcie Aston Martin jsou od roku 2018 na burze, automobilce se ale od vstupu na akciový trh příliš nedařilo. V roce 2020 se ji snažil podpořit kanadský miliardář Lawrence Stroll, který dohlížel i na způsob výroby a na snahu zvýšit ziskové marže, aby firmě pomohl dostat se zhruba na úroveň Ferrari.
Stroll agentuře Reuters řekl, že Moers automobilku stabilizoval v době, kdy potřebovala okamžitý dohled na výrobu a provoz. Aston Martin ale podle něj teď potřebuje ve vedení člověka, který vidí dál.
"Nikdo neví lépe než Amedeo, jak dělat superluxusní silná auta," řekl Stroll, který je teď největším akcionářem britské automobilky. "On to zná, je v tom kovaný," dodal.
Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?