Britská automobilka Aston Martin Lagonda prohloubila v prvním čtvrtletní ztrátu před zdaněním na 111,6 milionu liber (3,3 miliardy Kč). Před rokem ztráta činila 42,2 milionu liber, informovala včera podle ČTK agentura Reuters. Britský výrobce luxusních aut zároveň oznámil, že vedení se s okamžitou platností ujímá šestasedmdesátiletý Amedeo Felisa, který v minulosti řídil italskou automobilku Ferrari.
Aston Martin se tak pod vedením zkušeného manažera pokusí napodobit úspěch, kterého dosáhl jeho italský rival. Automobilku čekají změny, mimo jiné přechod k výrobě elektrických aut. Firma z britských ostrovů už dříve oznámila, že v roce 2025 plánuje uvést na trh svůj první plně elektrický vůz a že od roku 2026 budou mít všechny nové řady vozů elektrickou variantu.
Dosavadní ředitel Tobias Moers vedl britskou automobilku od roku 2020. Nyní šestapadesátiletý manažer tam přešel z německé společnosti Mercedes-Benz, kde působil jako šéf divize silných aut AMG.
Felisa dosud působil ve správní radě Aston Martin, Ferrari vedl v letech 2008 až 2016, když byla firma ještě součástí italské automobilové skupiny Fiat. V poslední době byl Felisa zvláštním poradcem firmy Silk-FAW, což je společný podnik mezi americkou firmou Silk EV a čínskou automobilkou FAW.
Akcie Aston Martin jsou od roku 2018 na burze, automobilce se ale od vstupu na akciový trh příliš nedařilo. V roce 2020 se ji snažil podpořit kanadský miliardář Lawrence Stroll, který dohlížel i na způsob výroby a na snahu zvýšit ziskové marže, aby firmě pomohl dostat se zhruba na úroveň Ferrari.
Stroll agentuře Reuters řekl, že Moers automobilku stabilizoval v době, kdy potřebovala okamžitý dohled na výrobu a provoz. Aston Martin ale podle něj teď potřebuje ve vedení člověka, který vidí dál.
"Nikdo neví lépe než Amedeo, jak dělat superluxusní silná auta," řekl Stroll, který je teď největším akcionářem britské automobilky. "On to zná, je v tom kovaný," dodal.
Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?