Britská automobilka Aston Martin Lagonda prohloubila v prvním čtvrtletní ztrátu před zdaněním na 111,6 milionu liber (3,3 miliardy Kč). Před rokem ztráta činila 42,2 milionu liber, informovala včera podle ČTK agentura Reuters. Britský výrobce luxusních aut zároveň oznámil, že vedení se s okamžitou platností ujímá šestasedmdesátiletý Amedeo Felisa, který v minulosti řídil italskou automobilku Ferrari.
Aston Martin se tak pod vedením zkušeného manažera pokusí napodobit úspěch, kterého dosáhl jeho italský rival. Automobilku čekají změny, mimo jiné přechod k výrobě elektrických aut. Firma z britských ostrovů už dříve oznámila, že v roce 2025 plánuje uvést na trh svůj první plně elektrický vůz a že od roku 2026 budou mít všechny nové řady vozů elektrickou variantu.
Dosavadní ředitel Tobias Moers vedl britskou automobilku od roku 2020. Nyní šestapadesátiletý manažer tam přešel z německé společnosti Mercedes-Benz, kde působil jako šéf divize silných aut AMG.
Felisa dosud působil ve správní radě Aston Martin, Ferrari vedl v letech 2008 až 2016, když byla firma ještě součástí italské automobilové skupiny Fiat. V poslední době byl Felisa zvláštním poradcem firmy Silk-FAW, což je společný podnik mezi americkou firmou Silk EV a čínskou automobilkou FAW.
Akcie Aston Martin jsou od roku 2018 na burze, automobilce se ale od vstupu na akciový trh příliš nedařilo. V roce 2020 se ji snažil podpořit kanadský miliardář Lawrence Stroll, který dohlížel i na způsob výroby a na snahu zvýšit ziskové marže, aby firmě pomohl dostat se zhruba na úroveň Ferrari.
Stroll agentuře Reuters řekl, že Moers automobilku stabilizoval v době, kdy potřebovala okamžitý dohled na výrobu a provoz. Aston Martin ale podle něj teď potřebuje ve vedení člověka, který vidí dál.
"Nikdo neví lépe než Amedeo, jak dělat superluxusní silná auta," řekl Stroll, který je teď největším akcionářem britské automobilky. "On to zná, je v tom kovaný," dodal.
Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?