Prodej nových obytných aut v Česku loni podle sdělení ČTK stoupl o 76 procent na 2361 vozidel. Celkově tak Češi v současnosti mají okolo 22.088 obytných aut a 31.396 přívěsů. Za posledních deset let se počet obytných automobilů zhruba ztrojnásobil. Vyplývá to z aktuálních údajů ministerstva dopravy.
Češi si loni nejvíce pořizovali obytné vozy v polointegrovaném provedení se čtyřmi nebo pěti místy na sezení, hmotností do 3,5 tuny, na podvozku Fiat Ducato nesoucí nejčastěji značku ze skupin Trigano nebo Erwin Hymer. Typicky tedy Adria nebo Carado/Sunlight. Podíl značky Fiat jako podvozkové platformy pro obytné vozy se pohybuje kolem 60 procent. Následuje značka Citroën s 12 procenty a Mercedes-Benz s osmi procenty. Podíl Fordu klesl pod šest procent a Volkswagen, který se zaměřuje na kempovací dodávky, měl pět procent trhu.
Zájem o trávení dovolené v karavanu podle výkonného ředitele internetové platformy Campiri Lukáše Janouška v posledních letech výrazně roste. "Že je o karavaning obrovský zájem, se nám potvrzuje stále. Třeba jen za za leden 2022 jsme totiž v porovnání s předchozím rokem zaznamenali nárůst v rezervacích o 500 procent," podotkl s tím, že firma si pro letošek stanovila osminásobný růst.
V ČR je podle Janouška necelých šest stovek kempů, z toho třetina je dostupná pro karavany a obytné vozy. "Zároveň je však třeba připočítat nižší desítky karavanových stání, tedy míst s přípojkou elektřiny a vody, a zhruba 50 parkovišť, kde je s obytnými vozy či karavany povolené přenocovat. Snadno se tak dostaneme přes tři stovky míst, kde lze nocovat," dodal.
V porovnání s karavanovými velmocemi, kterými jsou Německo, Francie nebo Rakousko, má Česko podle Janouška stále hodně co dohánět. "Rostoucí zájem o karavany ke koupi i k zapůjčení zvyšuje poptávku po kempech i stání mimo ně. A tak vznikají krásná karavanová stání například u vinic, na horách, u hotelů či restaurací. Spolu s tím také začínají kempy investovat do modernizace," dodal.
Na podporu výstavby vyhrazených karavanových stání potom byly již vypsané dotace. Zatímco na rok 2021 vypsaly dotační výzvu dva kraje dva, pro letošní rok to bylo již šest krajů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?