Na českém trhu se v posledních týdnech začaly prodávat ojeté vozy z Německa, které byly zaplavené v letních měsících loňského roku. Kupující ojetých aut jsou tak nyní vystaveni většímu riziku, že si nevědomky pořídí vůz, který byl v nedávné minulosti zatopený. Většina dovozců po zjištění, že se jedná o zaplavené auto, sice od záměru dovézt vůz do České republiky ustoupí, ovšem je stále velká část prodejců, kterým je mnohem bližší vysoký finanční profit než spokojenost zákazníka.
Výkupem takového auta, jeho opravou a následným prodejem kupujícímu, který o jeho skutečné historii nemá tušení, si mohou nepoctiví prodejci přijít na desítky tisíc korun. Riziko zakoupení takové vozu zvyšuje také skutečnost, že ne vždy musí jít přímo o podvod. Někteří prodejci mohou vykoupit již opravené vozidlo bez znalosti jeho minulosti a nabízet ho zákazníkům bez informace, že bylo zatopené.
„V posledních týdnech jsme zaznamenali v našem prověřovacím systému AUTOTRACER auta po pojistné události, které byly pojišťovnou vyhodnoceny jako totální ekonomická škoda na základě poškození letními záplavami a později byla tato zaplavená vozidla inzerována již opravená na českých inzertních portálech,“ informuje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která už více než 30 let pomáhá motoristům bojovat proti podvodným praktikám na trhu prodávaných ojetých aut.
Individuální dovozci a obchodníci s ojetými auty běžně hledají auta na německých aukčních portálech i u obchodníků v Německu. Vozidla před dovozem zpravidla prověřují, nicméně ne vždy se dozví informace o poškozeních a častěji je to tak, že se dovozce o problému na vozidle dozví, ale i přesto se rozhodne poškozené vozidlo zakoupit a poté opravené nabízet zákazníkům. Závadové informace o vozidlech pak dovozce či prodejce auta často zákazníkům zatají, což může novému majiteli auta za pár měsíců přinést nepříjemné překvapení.
Proč je koupě zaplaveného auta rizikem?Záludností zaplavených aut je, že problémy s elektronikou nebo motorem mohou přijít i za několik měsíců po vyčištění a vysušení auta.
„Novější automobily jsou mnohem náchylnější na důsledky záplav než vozy technologicky zastaralejší. Vedle jejich bohaté elektronické výbavy to souvisí s materiálovými úsporami v rámci snižování výrobních nákladů. Nejnáchylnějšími agregáty tak již dnes nejsou motory, manuální převodovky ani podvozkové součásti, ale především elektroinstalace a emisní systémy. Kontrolu je tedy potřeba zaměřit zejména na kabelové svazky a jejich spoje (konektory), zejména v těžko dostupných průchodech a kanálech uvnitř karoserie. Pokud se do katalyzátorů či filtrů sazí umístěných ve výfukovém potrubí pod vozidlem anebo do nádrží na palivo, AdBlue a jiné provozní náplně dostane kalná voda, není snadné a někdy vůbec možné, tato místa vyčistit natolik, aby vozidlové systémy nadále spolehlivě fungovaly. Majitele pak mnohdy čeká komplikovaný proces zprovoznění vozidla za cenu dlouho se vlekoucího hledání příčiny závady, následované výměnou dílů v ceně blížící se nákladům na pořízení takového „auta za všechny peníze“. Proto je opravdu potřeba býti ve střehu a takovýmto nabídkám se buď vyhnout anebo si nechat vozidlo před koupí prověřit od nezávislého odborníka,“ popisuje možné technické problémy zaplavených aut Jan Karnolt, technik a odborník na vozidla Ford
Jak poznat zaplavené auto?Následky zaplavení auta se poměrně špatně odstraňují. U vozidla si všímejte následujících vlastností:• Zatuchlý zápach v interiéru• Stopy po blátu a usazeninách pod čalouněním nebo koberci• Zoxidované nebo rezivějící uchycení sedaček• Nepravidelný chod motoru• Nefunkční elektrické nebo elektronické části vozidla
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.