Čínská společnost Xiaomi oficiálně zaregistrovala svou divizi pro výrobu elektromobilů, která ponese název Xiaomi EV. Informovala o tom včera agentura Reuters. Xiaomi EV má v současnosti zhruba 300 zaměstnanců a v jejím čele stojí zakladatel a šéf celého podniku Lej Ťün. Společnost Xiaomi je jinak známá především výrobou chytrých mobilních telefonů.
Divize byla založena s kapitálem deset miliard jüanů (zhruba 33 miliard Kč). Její registrace je nejnovějším mezníkem v expanzi Xiaomi do automobilového průmyslu. Firma zatím ale neposkytla mnoho informací o tom, jaké typy elektromobilů hodlá uvést na trh.
Společnost Xiaomi v březnu oznámila, že do deseti let plánuje do výroby elektromobilů investovat deset miliard dolarů (zhruba 215 miliard Kč). Lej Ťün tehdy prohlásil, že vstup Xiaomi do automobilového průmyslu bude jeho posledním velkým podnikatelským projektem.
Minulý týden společnost Xiaomi oznámila, že se dohodla na převzetí firmy Deepmotion, která se zaměřuje na technologii autonomního řízení. Xiaomi za tuto akvizici zaplatí 77,4 milionu dolarů (téměř 1,7 miliardy Kč) a slibuje si od ní posílení svých aktivit v oblasti výzkum a vývoje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?