Čínská společnost Xiaomi oficiálně zaregistrovala svou divizi pro výrobu elektromobilů, která ponese název Xiaomi EV. Informovala o tom včera agentura Reuters. Xiaomi EV má v současnosti zhruba 300 zaměstnanců a v jejím čele stojí zakladatel a šéf celého podniku Lej Ťün. Společnost Xiaomi je jinak známá především výrobou chytrých mobilních telefonů.
Divize byla založena s kapitálem deset miliard jüanů (zhruba 33 miliard Kč). Její registrace je nejnovějším mezníkem v expanzi Xiaomi do automobilového průmyslu. Firma zatím ale neposkytla mnoho informací o tom, jaké typy elektromobilů hodlá uvést na trh.
Společnost Xiaomi v březnu oznámila, že do deseti let plánuje do výroby elektromobilů investovat deset miliard dolarů (zhruba 215 miliard Kč). Lej Ťün tehdy prohlásil, že vstup Xiaomi do automobilového průmyslu bude jeho posledním velkým podnikatelským projektem.
Minulý týden společnost Xiaomi oznámila, že se dohodla na převzetí firmy Deepmotion, která se zaměřuje na technologii autonomního řízení. Xiaomi za tuto akvizici zaplatí 77,4 milionu dolarů (téměř 1,7 miliardy Kč) a slibuje si od ní posílení svých aktivit v oblasti výzkum a vývoje.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?