Čínská společnost Xiaomi oficiálně zaregistrovala svou divizi pro výrobu elektromobilů, která ponese název Xiaomi EV. Informovala o tom včera agentura Reuters. Xiaomi EV má v současnosti zhruba 300 zaměstnanců a v jejím čele stojí zakladatel a šéf celého podniku Lej Ťün. Společnost Xiaomi je jinak známá především výrobou chytrých mobilních telefonů.
Divize byla založena s kapitálem deset miliard jüanů (zhruba 33 miliard Kč). Její registrace je nejnovějším mezníkem v expanzi Xiaomi do automobilového průmyslu. Firma zatím ale neposkytla mnoho informací o tom, jaké typy elektromobilů hodlá uvést na trh.
Společnost Xiaomi v březnu oznámila, že do deseti let plánuje do výroby elektromobilů investovat deset miliard dolarů (zhruba 215 miliard Kč). Lej Ťün tehdy prohlásil, že vstup Xiaomi do automobilového průmyslu bude jeho posledním velkým podnikatelským projektem.
Minulý týden společnost Xiaomi oznámila, že se dohodla na převzetí firmy Deepmotion, která se zaměřuje na technologii autonomního řízení. Xiaomi za tuto akvizici zaplatí 77,4 milionu dolarů (téměř 1,7 miliardy Kč) a slibuje si od ní posílení svých aktivit v oblasti výzkum a vývoje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?