Toyota Corolla slaví zajímavé milníky

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 17. srpna 2021, 01:04 Google+

Současná Corolla ze stáje Toyota pochází již z 12. generace a na pomyslném narozeninovém dortu by pro ni automobilka musela zapálit už 55 svíček. Za tu dobu si Corollu koupilo už 50 miliónů zákazníků po celém světě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT | foto: Toyota

Sdílejte článek

Když byla Corolla v roce 1966 uvedena na trh, nacházelo se Japonsko uprostřed rychlého ekonomického růstu. V té době existovaly tři nové posvátné poklady: barevná televize, auto a klimatizace, které představovaly důležité reprezentativní komodity.

Eidži Toyoda, jeden z vedoucích pracovníků počátečního projektu Corolly, řekl: „Zatímco někteří jsou toho názoru, že Corolla se svezla na vlně motorizace, já si myslím pravý opak. Snažili jsme se aktivně pracovat tak, abychom vytvořili poptávku po modelu Corolla. Podle mě se nám to i podařilo."

U některých přináší krásné vzpomínky na vlastnictví prvního vozidla, jiní ho považují za prvotřídní prémiové auto a symbol úspěchu. Již první generace představila například zakřivené přední sklo pro dosažení vysoké úrovně výkonu při vysokých rychlostech, motor s pěti ložisky, vzpěry MacPherson pro přední zavěšení, nebo zadní koncová světla v oranžové barvě.

Abychom odhalili původ názvu, musíme se ze světa automobilů přesunout do říše rostlin. Slovo Corolla totiž označuje prstenec okvětních lístků kolem centrální části květu, který je považován za nejkrásnější část rostliny. A právě zde se dostává svět vozidel a flóry do vzájemné paralely. Název má evokovat stylizované, poutavé, kvalitní a kompaktní vozidlo.

img-responsive

Toyota představila na pařížském autosalonu novou Corollu & Corollu Touring Sports | foto: Toyota

Uspořádání pohonu kol zvětšilo interiér
Posuňme se nyní v čase k páté generaci, která přišla se změnou pohonu zadních kol na uspořádání s pohonem předních kol. Výrazně tím rozšířila vnitřní interiér. Výjimkou byla Corolla Levin, verze kupé, které si zachovalo pohon na zadní kola.

Přezdívalo se jí Hachi Roku (japonsky osmdesát šest) a ve výbavě disponovala nově vyvinutým motorem 1,6 litru DOHC typu 4A-G. Kromě čtyřdveřových sedanů se v nové nabídce karoserie objevil také praktický pětidveřový model, podobný mini-kombi. Toyota tento tvar označila za „liftback“.

Corolla v roli vítězů závodů
V listopadu roku 1973 vystoupala Corolla TE25 na nejvyšší stupeň. Ve Spojených státech vyhrála s motorem 2T-B Press-on-Regardless Rally. Nebyl to jediný závod, kde se nesmazatelně zapsala do historie. Ve vytrvalostním závodě v roce 2021 v Japonsku zvítězila Corolla, poháněná technologií vodíkových motorů. Tento 24hodinový Fuji Super TEC závod jel prezident společnosti Akio Toyoda jako „Morizo“, tedy sám řídil.

Corolla sehrála zásadní roli v motorismu po celém světě. Její vývoj začal konceptem tzv. 80 plusových bodů, což představovalo dosažení rovnováhy v kombinaci s vynikajícím výkonem. Výsledkem byla praktická výroba automobilu, který by dlouho vydržel. S více než padesátiletou historií není pochyb o tom, že se jí to podařilo.

Vytisknout

Diskuze: Toyota Corolla slaví zajímavé milníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Je budoucnost dopravy ve vodíku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud