Toyota Corolla slaví zajímavé milníky

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 17. srpna 2021, 01:04 Google+

Současná Corolla ze stáje Toyota pochází již z 12. generace a na pomyslném narozeninovém dortu by pro ni automobilka musela zapálit už 55 svíček. Za tu dobu si Corollu koupilo už 50 miliónů zákazníků po celém světě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT | foto: Toyota

Sdílejte článek

Když byla Corolla v roce 1966 uvedena na trh, nacházelo se Japonsko uprostřed rychlého ekonomického růstu. V té době existovaly tři nové posvátné poklady: barevná televize, auto a klimatizace, které představovaly důležité reprezentativní komodity.

Eidži Toyoda, jeden z vedoucích pracovníků počátečního projektu Corolly, řekl: „Zatímco někteří jsou toho názoru, že Corolla se svezla na vlně motorizace, já si myslím pravý opak. Snažili jsme se aktivně pracovat tak, abychom vytvořili poptávku po modelu Corolla. Podle mě se nám to i podařilo."

U některých přináší krásné vzpomínky na vlastnictví prvního vozidla, jiní ho považují za prvotřídní prémiové auto a symbol úspěchu. Již první generace představila například zakřivené přední sklo pro dosažení vysoké úrovně výkonu při vysokých rychlostech, motor s pěti ložisky, vzpěry MacPherson pro přední zavěšení, nebo zadní koncová světla v oranžové barvě.

Abychom odhalili původ názvu, musíme se ze světa automobilů přesunout do říše rostlin. Slovo Corolla totiž označuje prstenec okvětních lístků kolem centrální části květu, který je považován za nejkrásnější část rostliny. A právě zde se dostává svět vozidel a flóry do vzájemné paralely. Název má evokovat stylizované, poutavé, kvalitní a kompaktní vozidlo.

img-responsive

Toyota představila na pařížském autosalonu novou Corollu & Corollu Touring Sports | foto: Toyota

Uspořádání pohonu kol zvětšilo interiér
Posuňme se nyní v čase k páté generaci, která přišla se změnou pohonu zadních kol na uspořádání s pohonem předních kol. Výrazně tím rozšířila vnitřní interiér. Výjimkou byla Corolla Levin, verze kupé, které si zachovalo pohon na zadní kola.

Přezdívalo se jí Hachi Roku (japonsky osmdesát šest) a ve výbavě disponovala nově vyvinutým motorem 1,6 litru DOHC typu 4A-G. Kromě čtyřdveřových sedanů se v nové nabídce karoserie objevil také praktický pětidveřový model, podobný mini-kombi. Toyota tento tvar označila za „liftback“.

Corolla v roli vítězů závodů
V listopadu roku 1973 vystoupala Corolla TE25 na nejvyšší stupeň. Ve Spojených státech vyhrála s motorem 2T-B Press-on-Regardless Rally. Nebyl to jediný závod, kde se nesmazatelně zapsala do historie. Ve vytrvalostním závodě v roce 2021 v Japonsku zvítězila Corolla, poháněná technologií vodíkových motorů. Tento 24hodinový Fuji Super TEC závod jel prezident společnosti Akio Toyoda jako „Morizo“, tedy sám řídil.

Corolla sehrála zásadní roli v motorismu po celém světě. Její vývoj začal konceptem tzv. 80 plusových bodů, což představovalo dosažení rovnováhy v kombinaci s vynikajícím výkonem. Výsledkem byla praktická výroba automobilu, který by dlouho vydržel. S více než padesátiletou historií není pochyb o tom, že se jí to podařilo.

Vytisknout

Diskuze: Toyota Corolla slaví zajímavé milníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

S konkrétní sumou peněz hledám ideální ojeté auto z koncernu VW. Jak na to?

První foto nového Mitsubishi ASX

Nové Mitsubishi ASX. První foto slibuje naprosto razantní změnu, počkáme si ale

DS 4

DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Ilustrační foto

Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

Toyota bZ4X

První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

Ups, tak tohle se nepovedlo

Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

reklama

Doporučujeme

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Je budoucnost dopravy ve vodíku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

  2. Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

  3. Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

  4. První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

  5. Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

  6. DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud