Americký výrobce elektromobilů Tesla otevře v letošním roce svou síť dobíjecích stanic také elektromobilům jiných značek . Na twitteru to napsal šéf Tesly Elon Musk. Díky síti rychlého dobíjení s více než 25.000 dobíjecími stanicemi po celém světě má Tesla konkurenční výhodu. Ostatní automobilky kvůli obdobným sítím utvářejí spojenectví nebo investují do start-upů, uvedla dnes podle ČTK agentura Reuters.
"Ještě letos zpřístupníme naši síť Supercharger dalším elektromobilům," napsal Musk. Dodal, že časem se nabíjecí síť Tesly otevře i dalším elektromobilům ve všech zemích.
Německý ministr dopravy v červnu uvedl, že se snaží Teslu přesvědčit, aby svou nabíjecí síť otevřela i dalším výrobcům automobilů, a usnadnila tak řidičům elektromobilů nabíjení. Americká automobilka nyní buduje závod v Grünheide, což je několik kilometrů jihovýchodně od Berlína. Sériová výroba tam začne koncem ledna příštího roku, s šestiměsíčním zpožděním proti původnímu plánu.
Bílý dům na konci června představil plán investic do infrastruktury, který má podporu mezi demokraty i republikány. Podle dokumentu zveřejněného Bílým domem činí součet základních a nových výdajů plánovaných na příštích osm let celkem 1,2 bilionu dolarů (26,2 bilionu Kč). Ze zmíněné sumy půjde 7,5 miliardy dolarů na infrastrukturu spojenou s elektromobily, tedy i na dobíjecí stanice.
Sítě dobíjecích stanic po USA budují i firmy Blink Charging, EVgo, ChargePoint Holdings či Electrify America, kterou založil Volkswagen. Zlepšení nabíjecí infrastruktury v USA by mohlo povzbudit více Američanů k nákupu elektromobilů, což by automobilky General Motors a Ford posílilo v soutěži proti Tesle.
Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), spotřebitelé a sdružení za udržitelnou dopravu v únoru ohledně dobíjecí infrastruktury apelovali v dopise na Evropskou komisi. Evropská unie by podle nich měla stanovit závazný cíl vybudovat jeden milion veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily do roku 2024 a tři miliony do roku 2029.
Zřizování veřejných dobíjecích stanic, které mají doplňovat ty doma a na pracovištích, je ale zatím pomalé. Tarify a způsoby platby navíc nejsou jednotné. Loni bylo v EU celkem 224.538 veřejných nabíjecích stanic. V České republice to bylo 1516 veřejných stanic - na jednu zásuvku tak připadalo méně než pět elektromobilů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.