Americký výrobce elektromobilů Tesla otevře v letošním roce svou síť dobíjecích stanic také elektromobilům jiných značek . Na twitteru to napsal šéf Tesly Elon Musk. Díky síti rychlého dobíjení s více než 25.000 dobíjecími stanicemi po celém světě má Tesla konkurenční výhodu. Ostatní automobilky kvůli obdobným sítím utvářejí spojenectví nebo investují do start-upů, uvedla dnes podle ČTK agentura Reuters.
"Ještě letos zpřístupníme naši síť Supercharger dalším elektromobilům," napsal Musk. Dodal, že časem se nabíjecí síť Tesly otevře i dalším elektromobilům ve všech zemích.
Německý ministr dopravy v červnu uvedl, že se snaží Teslu přesvědčit, aby svou nabíjecí síť otevřela i dalším výrobcům automobilů, a usnadnila tak řidičům elektromobilů nabíjení. Americká automobilka nyní buduje závod v Grünheide, což je několik kilometrů jihovýchodně od Berlína. Sériová výroba tam začne koncem ledna příštího roku, s šestiměsíčním zpožděním proti původnímu plánu.
Bílý dům na konci června představil plán investic do infrastruktury, který má podporu mezi demokraty i republikány. Podle dokumentu zveřejněného Bílým domem činí součet základních a nových výdajů plánovaných na příštích osm let celkem 1,2 bilionu dolarů (26,2 bilionu Kč). Ze zmíněné sumy půjde 7,5 miliardy dolarů na infrastrukturu spojenou s elektromobily, tedy i na dobíjecí stanice.
Sítě dobíjecích stanic po USA budují i firmy Blink Charging, EVgo, ChargePoint Holdings či Electrify America, kterou založil Volkswagen. Zlepšení nabíjecí infrastruktury v USA by mohlo povzbudit více Američanů k nákupu elektromobilů, což by automobilky General Motors a Ford posílilo v soutěži proti Tesle.
Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), spotřebitelé a sdružení za udržitelnou dopravu v únoru ohledně dobíjecí infrastruktury apelovali v dopise na Evropskou komisi. Evropská unie by podle nich měla stanovit závazný cíl vybudovat jeden milion veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily do roku 2024 a tři miliony do roku 2029.
Zřizování veřejných dobíjecích stanic, které mají doplňovat ty doma a na pracovištích, je ale zatím pomalé. Tarify a způsoby platby navíc nejsou jednotné. Loni bylo v EU celkem 224.538 veřejných nabíjecích stanic. V České republice to bylo 1516 veřejných stanic - na jednu zásuvku tak připadalo méně než pět elektromobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.