U žen existuje možnost vážného zranění při nehodě mnohem pravděpodobněji než u mužů. Toto vyšší riziko však souvisí spíše s typy vozidel, které ženy řídí a s okolnostmi těchto nehod, než s fyzickými rozdíly. Toto vyplývá z nového výzkumu prováděného americkým pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu (IIHS), informuje tisková zpráva Evropské rady bezpečnosti dopravy (ETSC).
Ačkoli jsou muži častějšími účastníky smrtelných nehod než ženy, je následkem nehody u žen o 20–28 % vyšší pravděpodobnost úmrtí a o 37–73 % vyšší pravděpodobnost vážného zranění než u mužů po zohlednění rychlosti a dalších faktorů. Když však výzkumníci IIHS omezili toto srovnání na podobné nehody, zjistili, že rozdíly většinou vymizely a že zlepšení odolnosti proti nárazům přineslo víceméně stejný prospěch mužům i ženám.
Čísla naznačují, že ženy častěji řídí menší a lehčí osobní vozidla a je u nich pravděpodobnější, že budou řídit vozidlo vystavené bočnímu nebo čelnímu střetu. Po zohlednění této skutečnosti se rozdíly v pravděpodobnosti většiny zranění výrazně zmenší.
Výzkumníci analyzovali zranění mužů a žen při policejně registrovaných nehodách typu čelní srážky a srážky z boku v letech 1998–2015. Bylo zjištěno, že při čelních srážkách byla u žen třikrát vyšší pravděpodobnost lehkého zranění (jako např. zlomenina kosti nebo otřes mozku) a dvakrát vyšší pravděpodobnost, že utrpí těžké zranění (jako např. vážné poranění plic nebo traumatické poranění mozku).
Aby se zjistilo, jak velká část rozdílu byla způsobena fyzickými rozdíly mezi muži a ženami, byla analýza omezena pouze na kompatibilní čelní střety. Tato podmnožina byla omezena na nehody jednoho vozidla a střety dvou vozidel, u nichž měla vozidla obdobnou velikost nebo hmotnost nebo konfigurace nehody byla taková, že rozdíl ve velikosti nebo hmotnosti nehrál velkou roli. Pro další snížení rozdílů mezi nehodami byly zahrnuty pouze nehody s aktivací předního airbagu.
Omezení analýzy na kompatibilní čelní střety rozdíly značně vyrovnalo, ačkoli u žen byla stále dvakrát vyšší pravděpodobnost lehkého zranění a o něco vyšší pravděpodobnost těžkého zranění.
Jedním z vysvětlení vyšší zranitelnosti u žen by mohla být volba vozidla. Muži a ženy havarovali v MPV (víceúčelové vozidlo) a SUV (sportovní vozidlo) zhruba ve stejném poměru. Asi 70 % žen však havarovalo v osobních vozidlech ve srovnání s asi 60 % mužů. Více než 20 % mužů havarovalo ve vozidlech typu pickup ve srovnání s méně než 5 % žen. V rámci typů vozidel měli muži také vyšší tendenci k nehodě v těžších vozidlech, která svým cestujícím poskytují větší ochranu při srážkách.
V samostatné analýze dat z federálního systému pro registraci smrtelných nehod bylo také zjištěno, že v případě čelního střetu nebo nárazu z boku dvou vozidel jsou s největší pravděpodobností viníky nehody muži. Protože řidič tohoto vozidla je při takových nehodách vystaven menšímu riziku zranění než řidič v zasaženém vozidle, mohlo by to také vysvětlovat některé rozdíly v následcích nehod u mužů a žen.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?