Mít v osobním či rodinném vlastnictví automobil je důležité pro 86 % Čechů. Půjčování či sdílení vozu naproti tomu preferují jen pouhá 3 % lidí. Vlastní auto je pro Čechy důležité především kvůli pohodlí, pro pětinu z nich představuje také větší bezpečí. Naopak pouze pro 5 % lidí je vlastnictví auta otázkou prestiže či společenského postavení. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 respondenty.
Jezdit ve vlastnímO tzv. carsharingu se coby trendu posledních let hojně diskutuje. Zejména v Praze a dalších větších městech již existuje celá řada firem, které službu sdílení aut nabízí. Přesto se zdá, že Češi stále dávají převážně přednost vlastnictví automobilu. Situaci nahrává i současná koronavirová krize, která více či méně vybízí k izolaci.
Půjčovat si nebo sdílet auto považují za ideální pouhá 3 % dotazovaných. Naopak pro 6 z 10 Čechů je osobní či rodinné vlastnictví auta důležité, pro další čtvrtinu lidí spíše důležité. 11 % Čechů považuje vlastnictví auta za nedůležité, z toho více než polovina dotazovaných uvádí, že auto nepotřebují vůbec.
V obcích takřka nezbytnostBez vlastního auta si svůj život neumí představit zejména lidé v nejmenších obcích do 1000 obyvatel, vlastnictví je důležité pro 95 % z nich, o sdílení či půjčování auta zde neuvažuje prakticky nikdo.
„Vzhledem k tomu, že tito lidé dojíždějí za prací, vzděláváním či službami do větších obcí a měst, nejde o velké překvapení. Stejně tak je pochopitelné, že se dle průzkumu dokážou obejít bez vlastnictví aut nejčastěji obyvatelé měst s více než 100 tisíci lidmi, kde lze předpokládat širší možnosti přepravy hromadnou dopravou. Bez auta se v nich obejde dokonce třetina respondentů,“ říká Martin Kapicz, Ředitel pro Auto Business ve společnosti Cofidis.
Pro ženy pohodlí, pro muže nutnostNejčastějším důvodem vlastnictví auta je údajně pohodlí, zmiňuje jej 45 % Čechů. Pro 44 % lidí je pak vlastní auto nezbytností a pro 42 % je důležitá flexibilita, kterou jim auto poskytuje. Rozdíl je však ve vnímání důvodů mezi muži a ženami. Zatímco ženy zmiňují pohodlí nejčastěji, je jich dokonce více než polovina, muži vidí ve vlastnictví auta zejména nezbytnost. Pro čtvrtinu dotazovaných je pak vlastnictví auta levnější záležitostí než pronájem či využívání MHD.
„Dostupnost, koupě a provoz automobilu je v současné době pro mnohé nejekonomičtější variantou,“ vysvětluje Kapicz a doplňuje: „Zejména autobazary nabízí výběr aut mnoha značek a typů a kromě tradičního způsobu financování lze využít například speciálních spotřebitelských úvěrů pro financování vozů, přičemž volbou optimální varianty zásadně ušetřit.“
Společenské postavení Češi autem neřešíNa opačném konci žebříčku důvodů vlastnictví auta se objevila otázka prestiže a společenského postavení. Za důležité je považuje pouze 5 % lidí. Pro necelou pětinu lidí potom představuje vlastnictví auta větší bezpečí, na čemž se mohou promítat události posledního roku spojeného s koronavirovou pandemií.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.