Toyota startuje v Evropě novou společnost KINTO Europe poskytující služby mobility s posunem od vlastnictví aut k používání služeb na vyžádání. Podniky, organizace, města i soukromé osoby budou moci využívat služeb předplaceného používání automobilů, jejich sdílení, nebo spolujízdy.
Sídlo bude mít v německém Kolíně nad Rýnem, svoji činnost zahájí v dubnu 2021 a vlastnit ji budou společně Toyota Motor Europe a Toyota Financial Services.
KINTO umožní prodejcům rozšířit tradiční služby prodeje a údržby vozidel o nabídku nových služeb mobility. Zákazníkům tak budou k dispozici vozidla, která chtějí, v požadované době a na tak dlouho, jak budou potřebovat.
Pandemie nového koronaviru postavila před automobilový průmysl i spotřebitele velké výzvy a donutila lidi přehodnotit priority v otázkách životního stylu. Toyota je přesvědčena, že tak široké příležitosti v oblasti služeb mobility tu zatím nikdy nebyly.
Klíčovou roli bude hrát evropská síť prodejců vozů Toyota. Cílem Toyoty je rozšířit partnerskou spolupráci s prodejci, které chce transformovat v poskytovatele služeb mobility s využitím silných stránek v podobě dlouhodobých obchodních vztahů.
„Nemůžeme jednoduše kráčet nalinkovanou cestou jako naše konkurence nebo kterýkoli další poskytovatel mobility na trhu. Místo toho půjdeme vlastní cestou s využitím našich jedinečných předností, které nás v odvětví mobility odlišují. Pro to, co navrhujeme, zatím není nadefinována žádná strategie, musíme si tedy vytvořit svoji vlastní, postavenou na konkrétních silných stránkách a schopnostech naší firmy. KINTO není jednotlivá služba nebo produkt ohraničený jedním místem. Je to skutečně různorodá záležitost, takže budujeme univerzální obchod pro služby mobility s cílem stát se upřednostňovaným poskytovatelem mobility pro zákazníky všeho druhu,“ říká Tom Fux, generální ředitel KINTO Europe.
Různorodá nabídka KINTO napříč EvropouZnačka KINTO se v Evropě představila v lednu 2020 a služby KINTO postupně oslovily už řady zákazníků.
KINTO One je komplexní služba pronájmu, která byla zatím spuštěna na sedmi evropských trzích, další budou následovat v roce 2021. Nyní je s více než 100 tisíci vozidly středně velkým hráčem v segmentu správy vozových parků.
KINTO Share poskytuje široké spektrum služeb sdílení automobilů, ať již firmám, veřejnosti nebo domácnostem. Tyto služby, aktuálně provozované v Irsku, Itálii, Dánsku, Španělsku a Švédsku, budou postupně uvedeny i v dalších zemích.
KINTO Flex je flexibilní služba krátkodobého předplaceného pronájmu vozidel. Zákazníci KINTO mohou jejím prostřednictvím využívat vozidla napříč celou modelovou nabídkou Toyota a Lexus. Zahrnuty jsou i veškeré související služby a nezbytná údržba.
KINTO Join je nové firemní řešení spolujízdy pro zaměstnance, kteří si mohou vytvářet vlastní soukromé dopravní sítě. Služba původně představená v Norsku a Itálii se brzy bude poskytovat i ve Velké Británii.
KINTO Go je agregované multimodální řešení pro koordinaci cestování, spojující plánování tras, jízdenky veřejné dopravy, parkování, služby taxi a události. Dobrých výsledků již dosahuje v Itálii a v brzké době se plánuje rozšíření do dalších zemí.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.