Toyota startuje v Evropě novou společnost KINTO Europe poskytující služby mobility s posunem od vlastnictví aut k používání služeb na vyžádání. Podniky, organizace, města i soukromé osoby budou moci využívat služeb předplaceného používání automobilů, jejich sdílení, nebo spolujízdy.
Sídlo bude mít v německém Kolíně nad Rýnem, svoji činnost zahájí v dubnu 2021 a vlastnit ji budou společně Toyota Motor Europe a Toyota Financial Services.
KINTO umožní prodejcům rozšířit tradiční služby prodeje a údržby vozidel o nabídku nových služeb mobility. Zákazníkům tak budou k dispozici vozidla, která chtějí, v požadované době a na tak dlouho, jak budou potřebovat.
Pandemie nového koronaviru postavila před automobilový průmysl i spotřebitele velké výzvy a donutila lidi přehodnotit priority v otázkách životního stylu. Toyota je přesvědčena, že tak široké příležitosti v oblasti služeb mobility tu zatím nikdy nebyly.
Klíčovou roli bude hrát evropská síť prodejců vozů Toyota. Cílem Toyoty je rozšířit partnerskou spolupráci s prodejci, které chce transformovat v poskytovatele služeb mobility s využitím silných stránek v podobě dlouhodobých obchodních vztahů.
„Nemůžeme jednoduše kráčet nalinkovanou cestou jako naše konkurence nebo kterýkoli další poskytovatel mobility na trhu. Místo toho půjdeme vlastní cestou s využitím našich jedinečných předností, které nás v odvětví mobility odlišují. Pro to, co navrhujeme, zatím není nadefinována žádná strategie, musíme si tedy vytvořit svoji vlastní, postavenou na konkrétních silných stránkách a schopnostech naší firmy. KINTO není jednotlivá služba nebo produkt ohraničený jedním místem. Je to skutečně různorodá záležitost, takže budujeme univerzální obchod pro služby mobility s cílem stát se upřednostňovaným poskytovatelem mobility pro zákazníky všeho druhu,“ říká Tom Fux, generální ředitel KINTO Europe.
Různorodá nabídka KINTO napříč EvropouZnačka KINTO se v Evropě představila v lednu 2020 a služby KINTO postupně oslovily už řady zákazníků.
KINTO One je komplexní služba pronájmu, která byla zatím spuštěna na sedmi evropských trzích, další budou následovat v roce 2021. Nyní je s více než 100 tisíci vozidly středně velkým hráčem v segmentu správy vozových parků.
KINTO Share poskytuje široké spektrum služeb sdílení automobilů, ať již firmám, veřejnosti nebo domácnostem. Tyto služby, aktuálně provozované v Irsku, Itálii, Dánsku, Španělsku a Švédsku, budou postupně uvedeny i v dalších zemích.
KINTO Flex je flexibilní služba krátkodobého předplaceného pronájmu vozidel. Zákazníci KINTO mohou jejím prostřednictvím využívat vozidla napříč celou modelovou nabídkou Toyota a Lexus. Zahrnuty jsou i veškeré související služby a nezbytná údržba.
KINTO Join je nové firemní řešení spolujízdy pro zaměstnance, kteří si mohou vytvářet vlastní soukromé dopravní sítě. Služba původně představená v Norsku a Itálii se brzy bude poskytovat i ve Velké Británii.
KINTO Go je agregované multimodální řešení pro koordinaci cestování, spojující plánování tras, jízdenky veřejné dopravy, parkování, služby taxi a události. Dobrých výsledků již dosahuje v Itálii a v brzké době se plánuje rozšíření do dalších zemí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?