Ke každé správné vyjížďce obvykle patří i skvělý hudební doprovod. Někomu stačí zvuk motoru a výfukového systému, jiní hledají štěstí ve výkonných reproduktorech a zesilovačích. Jay Jones, kterému se přezdívá Joka, však zašel se svou vášní pro kvalitní audio na cestách skutečně daleko. Ze svého Chevroletu Tahoe udělal obří pojízdnou diskotéku, která umí vygenerovat až 160 decibelů.
Tuning je velice specifickou záležitostí, ve které se fantazii meze nekladou. Po světě se tak prohání desetitisíce různých vozidel, přičemž některá excelují svým vzhledem, jiná rychlostí či ovladatelností a některé třeba hudební aparaturou srovnatelnou s malým klubem.
A právě tahle definice zřejmě nejlépe vystihuje zelený Chevrolet Tahoe z roku 2004, který jeho majitel Jay "Joka" Jones osadil celkem 62 reproduktory a 4 obřími subwoofery, které dokáží vytvořit hudební párty takřka kdekoliv. Kromě výkonné aparatury se však tohle SUV může pochlubit i jinými zajímavostmi.
Největší předností vozu je samozřejmě oněch 66 reproduktorů, přičemž 4 obří subwoofery se nachází v přepážce hned za sedadlem řidiče a spolujezdce. Výkon subwooferů je přitom takový, že dokáže snadno zacuchat vlasy každé posluchačce. Několik reproduktorů se nachází v zakázkově upraveném obložení dveří, další ve sloupcích a zřejmě největší počet je umístěn v kufru.
Většina reproduktorů je umístěna tak, aby na ně bylo dobře vidět. Ve výplních dveří je tak kryje průhledné plexisklo, ve kterém jsou umístěny i zadní reproduktory v kufru. Vůz je navíc kompletně vyladěn a tak nenarazíte na jediný drátek či nedodělek.
Celkový výkon aparatury sice ve videu nezazněl, dohromady by však vůz měl být schopen vyluzovat zvuky o hlasitosti až 160 decibelů. Práh nepříjemné hlasitosti se přitom pohybuje již okolo 102 dB, vzlet startujícího letadla kolem 116 dB a výbuch dělostřeleckého granátu cca 132 dB.
Interiér vozu je řešen velice jednoduše a v mnoha případech odráží zálibu Joka v Jokerovi. Nechybí jeho obrázky, na volantu je jeho maska a na obrovském iPadu, který je integrován v palubní desce, můžeme ve stand-by režimu vidět běžícího Jokera. Největší vychytávkou je však malá postavička Jokera, jehož otočná hlava slouží jako regulátor obrovských basových reproduktorů.
Upravené Tahoe však zaujme i ve chvíli, kdy jeho audio-soustava mlčí. Exteriér je lakován dost atypickým odstínem zelené, který se samozřejmě inspiroval u komiksového Jokera. V podbězích jsou instalovány obří 30-palcové ráfky, za kterými se ukrývají kotoučové brzdy s LED podsvícením. Podsvícení LED pásky lze však najít na více místech: v prazích, v předních i zadních světlech, v interiéru, u reproduktorů, atd. V noci se zkrátka tohle auto mění na velkou disko-kouli.
Investice do úpravy se podle majitele pohybují okolo 60 000 dolarů, tedy cca 1,36 milionu korun. Sám sice uznává, že to je moc, ale peněz nejspíš nelituje. Jak ostatně sám ve videu říká, cestou audia se vydal proto, aby mohl potěšit i ostatní lidi. Aby je mohl rozhýbat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.