TEST: Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor Style - Česká stylovka do hor

ar5, 4. dubna 2016, 07:30 Google+

Obyvatele výše položených nadmořských oblastí, ale i chataře, může zaujmout malé české SUV s názvem Yeti. To se nabízí v městské verzi City anebo pak v drsnějším provedení Outdoor. A právě druhá zmíněná varianta se stala dalším účastníkem redakčního testu, přičemž pod její kapotu jsme dostali snad nejoblíbenější motorizaci - naftový dvoulitr s výkonem 150 koní. Ten byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Yeti 2.0 TDI Outdoor Style

Škoda Yeti 2.0 TDI Outdoor Style | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Stále není okoukaná

Současná generace Yetiho je sice na trhu poměrně dlouho, ale stále se její design nedá zařadit do kategorie "nuda". V lehce drsnější verzi tak jsou na autě přítomné ochranné černé plasty ve spodní části obou nárazníků, stříbrné plasty vpředu a vzadu a za příplatek byl kompletně zakrytován i podvozek.

img-responsive

Škoda Yeti 2.0 TDI Outdoor Style | foto: Roman Havlín

Současně s tím byl povedený design vyšperkován černými litými koly o rozměru 17 palců, zatmavenými bočními okny, příplatkovým lakem Jungle Green a taktéž otevíratelnou panoramatickou střechou. Výsledek je povedený a komu by se snad nelíbil, Škoda má v nabídce široké množství dalších odstínů laku karoserie a designů kol.

Místa je tu tak akorát

Jelikož model Yeti není v naší redakci úplným nováčkem, zaměříme se zde více na prostor pro posádku než na samotný popis kabiny. V rámci testu jsme vůz naložili čtyřmi osobami, přičemž žádná z nich neměla výšku pod 175 cm a rozměrově to nebyly žádné děti. Při takovém to obsazení se začalo projevovat, jak náchylná jsou kolena zadních cestujících na polohu sedadla řidiče.

V případě, že si za volant sedne 190 cm vysoký řidič a na sedadle se uvelebí dle svých požadavků, pak cestující za ním bude s místem na kolena poměrně strádat. V případě vyklopení stolku na pití či jídlo je pak situace ještě složitější. Plně obsazený Yeti tak dává jasně najevo, že dozadu se s velkou radostí mohou posadit osoby menšího vzrůstu, ti "větší" se už tu tak pohodlně cítít nebudou.

img-responsive

Škoda Yeti 2.0 TDI Outdoor Style | foto: Roman Havlín

I z toho důvodu asi Škoda plánuje brzké uvedení prvního velkého SUV pro sedm osob, kde by se již každý z pasažérů měl cítit nadmíru komfortně. Někoho nemusí potěšit zavazadelník, který sice po sklopení zadní řady sedaček nabídne objem 1760 litrů (více jak nový Superb), jenže v základu činí objem pouhých 416 litrů (bez rezervního kola).

Na obranu vozu ale musíme vyzdvihnout skvěle fungující systém sklápění a posouvání zadních sedadel. Oceňujeme i dopředu sklopné spolujezdcovo opěradlo, díky kterému převezete i dva metry dlouhé předměty. I v oblasti místa nad hlavou je na tom Yeti víc než dobře, a to samé platí o výhledu z vozu vpřed a do stran.

Nejvyšší výbava Style pak znamená, že v základu najdeme 17" kola Erebus z lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 225/50 R17, kryty pedálů z ušlechtilé oceli, asistent rozjezdu do kopce, osm airbagů anebo vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla. Nechyběly ani příplatky, které pak umí Yetiho ještě víc vyšperkovat.

Čtyřválcová nafta je stálice

Jak už jsme zmínili, v testu se objevila populární motorizace 2.0 TDI s výkonem 150 koní a točivým momentem 340 Nm v rozmezí 1750 - 3000 ot./min. S pohonnou jednotkou byla spárována šestistupňová převodovka a nechyběl ani přiřaditelný pohon zadní nápravy.

img-responsive

Škoda Yeti 2.0 TDI Outdoor Style | foto: Roman Havlín

Největší výhodou naftového dvoulitru je samozřejmě spotřeba, která se při ustáleném klidném tempu dokáže vyšplhat na skvělých 5 litrů na sto. Kdo by chtěl jezdit svižněji, nebo vůz (tak jako my) naloží pěti osobami, rázem by jste měli počítat s průměrem sedm litrů. Potěší i kulisa řadící páky, která má přesný chod, příjemně dlouhé dráhy a i odhlučnění kabiny je na solidní úrovni.

A jelikož jsme testovali verzi Outdoor, nesměla chybět jízda po nezpevněném povrchu. Ve výletu na zabahněné louky nám nic nebránilo, protože Yeti nabízí v pořádí pátou generaci mezinápravové spojky Haldex. Ta je podpořena systémy XDS a EDS, jenž vlastně slouží jako elektronické náhražky uzávěr diferenciálů. Je jasné, že proti klasickým offroadům má vůz níže nastavené limity, ovšem i tak se můžete s Yetim podívat do hlubšího sněhu nebo bláta. Světlá výška auta činí 180 milimetrů, nájezdové úhly pak jsou 17,1° vpředu a 30° vzadu. Díky příplatkové výbavě nám pak asistoval systém kontroly sjíždění z prudkých kopců.

Kromě solidních schopností v lehčím terénu se však aktuální generace Škody Yeti neztratí ani na běžné silnici. V zatáčkách je znát tužší podvozek, který tu a tam poslal do kabiny větší ráz od tlumičů. To je občas dost nepříjemné a nepomůžou vám ani kola s menším průměrem. Jinak je ale Yeti celkem komfortní a přejezdy menších nerovností a výmolů žehlí obstojně.

Závěr

Oblíbenou Škodu Yeti po faceliftu lze poměrně často vídat na našich silnicích. V kombinaci s naftovým čtyřválcem o výkonu 110 kW a pohonem 4x4 s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace je to pak skvělá volba pro ty, co chtějí kvalitní malé SUV, jenž se "nezahrabe v první velké blátivé louži". Připojení zadních kol je totiž bleskurychlé a asistent pro jízdu z prudkého kopce je také užitečným výbavovým prvkem. Naopak nepotěší menší objem kufru v základu, méně místa pro kolena cestujících vzadu a tradičně obří množství příplatků (a to i v druhé nejvyšší výbavě Style).

Celkové hodnocení: 85 %

Základní cena vozu: 706 900 Kč

Cena testované verze: 816 900 Kč

KLADY

- dovednosti v lehkém terénu

- prostor na předních sedadlech

- stále svěží design

- zátah a spotřeba motoru

ZÁPORY

- méně místa pro kolena vzadu

- menší objem zavazadelníku

Motorizace
vznětový čtyřválec s turbodmychadlem
objem: 1968 cm3
nejvyšší výkon: 110 kW při 3500 ot./min
největší točivý moment: 340 Nm při 1750-3000 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 195
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6 l / 4,6 l / 5,1 l
objem palivové nádrže: 60 litrů

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor Style - Česká stylovka do hor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3 může být konečně použitelným elektromobilem.

Tesla představila Model 3, elektromobil s cenou pod milion korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud