Možná vám toto srovnání přijde absurdní, ale to jen na první pohled. Při každém dalším zjistíte, že jsou v mnohém rovnocenní soupeři. Kontrast dvou světů se zrcadlí nejen v rozdílné velikosti, ale také kvalitě zpracování a jednotlivých detailů. Hra o trůny může začít!
Ano, Tucson je větší a bude bojovat spíše s Renaultem Kadjar nebo Hondou CR-V, ale chce vládnout v Čechách. Tak musí vyzvat i českou jedničku v prodejích a tím je samozřejmě Škoda Yeti.
Vzhled a velikost ve prospěch NošovicTucson je větší a designově zajímavější kus auta, o tom bez diskuze. Větší rozměry jsou při srovnání s Yetim znatelné. Stejně tak kontrastuje dynamický design vedle usedlejších konzervativních křivek Škodovky. Verdikt nad designem od nás, ostatně jako pokaždé, neuslyšíte. To, zda se vám líbí více Tucson nebo Yeti, necháme na vašem vkusu.
Zpět ale k rozměrům. Větší a opulentnější karoserie Tucsonu přináší horší výhled ven z vozu. Především šikmo vzad je hůře vidět. Naopak Yeti působí kompaktnějším dojmem. Lepší výhled do všech stran oceníte především ve městě, kde se ostatně pohybuje většina dnešních SUV.
Prostor vs. kvalitaV interiéru jsme svědky střetu dvou rozlišných světů. Jeden prostornější vsází na křivky, druhý na zpracování a kvalitu. Těm, kteří ještě tápou, který je který, vše rozklíčuji.
Větší vnější rozměry Tucsonu se pochopitelně zrcadlí do nabídky prostoru uvnitř vozu. Ať se budeme bavit o podélném směru, příčném nebo objemu kufru, vždy deklasuje svého konkurenta. Nebudu tvrdit, že se jedná o drtivý rozdíl, ale lhal bych, kdybych řekl, že jsem to na první posazení nepoznal. Jediný rozměr, kde je na tom Yeti stejně, je místo nad hlavou, takže ani velikán atakující dva metry nebude mít problém.
Ve Škodovce jsme rychleji našli optimální polohu za volantem a jak již bylo zmíněno, z místa řidiče je daleko lepší přehled o dění kolem vozu. Zároveň Yeti působí bytelnějším a kvalitnějším dojmem. Rozdíl mezi koženým potahem volantu u Yetiho a u Tucsona je výrazný, stejně jako fakt, že Yeti má kožené madlo ruční brzdy, zatímco Tucson i v nejvyšší výbavě jen z plastu. Překvapivé? To bohužel není vše. Tucson nemá ani automatický dojezd u elektrického stahování oken (jen u řidiče), za neméně absurdní věc považujeme absenci výškového polohování loketní opěrky.
A celkový dojem? Tucson sráží kvalita a množství tvrdých ošklivých plastů. Naopak působí uspořádáním a zajímavými linkami. Naopak Yeti může odradit strohým, řekli bychom spíše funkčním, vzhledem. Trochu strohý a starší interiér zachraňuje skvělé zpracování, příkladná ergonomie a funkčnost. Škoda nízko umístěného displeje rádia nebo nízko umístěnou řadicí páku.
Motorové paradoxyOba jsou dvoulitry, oba mají turbodmychadlo, jenže jeden má 110 kW (Yeti) a z nuly na 100 km/h je za 9,1 sekundy a druhý má 136 kW (Tucson) a zrychlení na stovku mu trvá 9,9 sekundy.
Strohá charakteristika napovídá nejen, že Yeti je dynamicky zdatnější, ale také skutečnost, že Hyundai má stále problém přetavit poměrně vysoký výkon na odpovídající dynamiku. Dvoulitr Yetiho je kultivovanější a zvuk je hutnější i méně rušivý. Svých 110 kW a 340 Nm servíruje bez reptání, ač s výraznějším turboefektem. Zátah neslábne ani ve středních a vyšších otáčkách, do kterých se vytáčí s chutí.
Výrazně větší chuť po otáčkách předvádí korejský 2,0 CRDi. Ten sice nedisponuje tak mohutným zátahem a jeho síla nastupuje v trochu méně násilné podobě, ale jako lenoch rozhodně nevypadá. Vše doprovází hrubším zvukem, takovým typickým dieselovým nýtováním, ale stále v přijatelné míře.
Nejen v oblasti výkonu Yeti deklasuje Tucson, ale i v oblasti efektivity. Zatímco s Yetim není problém jezdit za 5,2 až 5,7 litru/100 km, s Tucsonem jsme se nedostali kombinovaně pod 6,3 litru nafty na 100 km.
Jízda v mnohém jiná, přesto stejnáVe zkratce - Yeti pohodlnější, Tucson ochotnější k zatáčení.
Tucson přistoupil na jistý kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách. Takže se méně naklání, ale třeba příčné nerovnosti zvládá hůře. Celkově jeho podvozek vyluzuje hluk o něco více než u Yetiho, který je pohodlnější, bohužel na úkor náklonům karoserie a především přenosům hmotnosti.
Oba vozy měly pohon všech kol a šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Manuál Yetiho byl přesnější, naopak u Tucsonu měl příjemnější odpor (řazení u Yetiho jde až moc zlehka). Řízení bylo přesnější u Yetiho, který měl navíc lépe nastavený odpor posilovače. Přenos informací z řízení u SUV není až tak důležitá vlastnost, nicméně, i v tomto případě na tom byl lépe Yeti.
A vítězem se stává...Vynést verdikt v rozstřelu mezi Škodovkou a Hyundai (jedno jakými modely) nese jedno velké riziko. Ať vynesete ten či onen rozsudek, vždy to bude špatně pro určitou skupinu lidí. Ale my to klidně riskneme :-)
Objektivně vyhrává, a to těsně, Tucson. Větší, modernější a vyspělejší SUV, které nemá výrazné slabiny. Yetiho sráží na kolena především věk a s tím související nedostatky v podobě menšího vnitřního prostoru, starší techniky, zastaralejší technologie, absence silnějšího dieselu (už jen 110 kW) nebo odvážnějšího designu.
Tucson zklamal prohřešky v interiéru (kvalita materiálů a funkčnost ovládacích prvků), horší dynamikou a vyšší spotřebou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.