Možná vám toto srovnání přijde absurdní, ale to jen na první pohled. Při každém dalším zjistíte, že jsou v mnohém rovnocenní soupeři. Kontrast dvou světů se zrcadlí nejen v rozdílné velikosti, ale také kvalitě zpracování a jednotlivých detailů. Hra o trůny může začít!
Ano, Tucson je větší a bude bojovat spíše s Renaultem Kadjar nebo Hondou CR-V, ale chce vládnout v Čechách. Tak musí vyzvat i českou jedničku v prodejích a tím je samozřejmě Škoda Yeti.
Vzhled a velikost ve prospěch NošovicTucson je větší a designově zajímavější kus auta, o tom bez diskuze. Větší rozměry jsou při srovnání s Yetim znatelné. Stejně tak kontrastuje dynamický design vedle usedlejších konzervativních křivek Škodovky. Verdikt nad designem od nás, ostatně jako pokaždé, neuslyšíte. To, zda se vám líbí více Tucson nebo Yeti, necháme na vašem vkusu.
Zpět ale k rozměrům. Větší a opulentnější karoserie Tucsonu přináší horší výhled ven z vozu. Především šikmo vzad je hůře vidět. Naopak Yeti působí kompaktnějším dojmem. Lepší výhled do všech stran oceníte především ve městě, kde se ostatně pohybuje většina dnešních SUV.
Prostor vs. kvalitaV interiéru jsme svědky střetu dvou rozlišných světů. Jeden prostornější vsází na křivky, druhý na zpracování a kvalitu. Těm, kteří ještě tápou, který je který, vše rozklíčuji.
Větší vnější rozměry Tucsonu se pochopitelně zrcadlí do nabídky prostoru uvnitř vozu. Ať se budeme bavit o podélném směru, příčném nebo objemu kufru, vždy deklasuje svého konkurenta. Nebudu tvrdit, že se jedná o drtivý rozdíl, ale lhal bych, kdybych řekl, že jsem to na první posazení nepoznal. Jediný rozměr, kde je na tom Yeti stejně, je místo nad hlavou, takže ani velikán atakující dva metry nebude mít problém.
Ve Škodovce jsme rychleji našli optimální polohu za volantem a jak již bylo zmíněno, z místa řidiče je daleko lepší přehled o dění kolem vozu. Zároveň Yeti působí bytelnějším a kvalitnějším dojmem. Rozdíl mezi koženým potahem volantu u Yetiho a u Tucsona je výrazný, stejně jako fakt, že Yeti má kožené madlo ruční brzdy, zatímco Tucson i v nejvyšší výbavě jen z plastu. Překvapivé? To bohužel není vše. Tucson nemá ani automatický dojezd u elektrického stahování oken (jen u řidiče), za neméně absurdní věc považujeme absenci výškového polohování loketní opěrky.
A celkový dojem? Tucson sráží kvalita a množství tvrdých ošklivých plastů. Naopak působí uspořádáním a zajímavými linkami. Naopak Yeti může odradit strohým, řekli bychom spíše funkčním, vzhledem. Trochu strohý a starší interiér zachraňuje skvělé zpracování, příkladná ergonomie a funkčnost. Škoda nízko umístěného displeje rádia nebo nízko umístěnou řadicí páku.
Motorové paradoxyOba jsou dvoulitry, oba mají turbodmychadlo, jenže jeden má 110 kW (Yeti) a z nuly na 100 km/h je za 9,1 sekundy a druhý má 136 kW (Tucson) a zrychlení na stovku mu trvá 9,9 sekundy.
Strohá charakteristika napovídá nejen, že Yeti je dynamicky zdatnější, ale také skutečnost, že Hyundai má stále problém přetavit poměrně vysoký výkon na odpovídající dynamiku. Dvoulitr Yetiho je kultivovanější a zvuk je hutnější i méně rušivý. Svých 110 kW a 340 Nm servíruje bez reptání, ač s výraznějším turboefektem. Zátah neslábne ani ve středních a vyšších otáčkách, do kterých se vytáčí s chutí.
Výrazně větší chuť po otáčkách předvádí korejský 2,0 CRDi. Ten sice nedisponuje tak mohutným zátahem a jeho síla nastupuje v trochu méně násilné podobě, ale jako lenoch rozhodně nevypadá. Vše doprovází hrubším zvukem, takovým typickým dieselovým nýtováním, ale stále v přijatelné míře.
Nejen v oblasti výkonu Yeti deklasuje Tucson, ale i v oblasti efektivity. Zatímco s Yetim není problém jezdit za 5,2 až 5,7 litru/100 km, s Tucsonem jsme se nedostali kombinovaně pod 6,3 litru nafty na 100 km.
Jízda v mnohém jiná, přesto stejnáVe zkratce - Yeti pohodlnější, Tucson ochotnější k zatáčení.
Tucson přistoupil na jistý kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách. Takže se méně naklání, ale třeba příčné nerovnosti zvládá hůře. Celkově jeho podvozek vyluzuje hluk o něco více než u Yetiho, který je pohodlnější, bohužel na úkor náklonům karoserie a především přenosům hmotnosti.
Oba vozy měly pohon všech kol a šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Manuál Yetiho byl přesnější, naopak u Tucsonu měl příjemnější odpor (řazení u Yetiho jde až moc zlehka). Řízení bylo přesnější u Yetiho, který měl navíc lépe nastavený odpor posilovače. Přenos informací z řízení u SUV není až tak důležitá vlastnost, nicméně, i v tomto případě na tom byl lépe Yeti.
A vítězem se stává...Vynést verdikt v rozstřelu mezi Škodovkou a Hyundai (jedno jakými modely) nese jedno velké riziko. Ať vynesete ten či onen rozsudek, vždy to bude špatně pro určitou skupinu lidí. Ale my to klidně riskneme :-)
Objektivně vyhrává, a to těsně, Tucson. Větší, modernější a vyspělejší SUV, které nemá výrazné slabiny. Yetiho sráží na kolena především věk a s tím související nedostatky v podobě menšího vnitřního prostoru, starší techniky, zastaralejší technologie, absence silnějšího dieselu (už jen 110 kW) nebo odvážnějšího designu.
Tucson zklamal prohřešky v interiéru (kvalita materiálů a funkčnost ovládacích prvků), horší dynamikou a vyšší spotřebou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).