SROVNÁVACÍ TEST: Předem jasný výsledek? Škoda Yeti vs. Hyundai Tucson

ar2, 16. listopadu 2015, 07:37 Aktualizováno 28.12.2015, 20:56 Google+

Možná vám toto srovnání přijde absurdní, ale to jen na první pohled. Při každém dalším zjistíte, že jsou v mnohém rovnocenní soupeři. Kontrast dvou světů se zrcadlí nejen v rozdílné velikosti, ale také kvalitě zpracování a jednotlivých detailů. Hra o trůny může začít!

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.12. 23:56) Napište svůj názor
Škoda Yeti vs. Hyundai Tucson

Škoda Yeti vs. Hyundai Tucson | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Ano, Tucson je větší a bude bojovat spíše s Renaultem Kadjar nebo Hondou CR-V, ale chce vládnout v Čechách. Tak musí vyzvat i českou jedničku v prodejích a tím je samozřejmě Škoda Yeti.

img-responsive

Škoda Yeti vs. Hyundai Tucson | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Vzhled a velikost ve prospěch Nošovic

Tucson je větší a designově zajímavější kus auta, o tom bez diskuze. Větší rozměry jsou při srovnání s Yetim znatelné. Stejně tak kontrastuje dynamický design vedle usedlejších konzervativních křivek Škodovky. Verdikt nad designem od nás, ostatně jako pokaždé, neuslyšíte. To, zda se vám líbí více Tucson nebo Yeti, necháme na vašem vkusu.

Zpět ale k rozměrům. Větší a opulentnější karoserie Tucsonu přináší horší výhled ven z vozu. Především šikmo vzad je hůře vidět. Naopak Yeti působí kompaktnějším dojmem. Lepší výhled do všech stran oceníte především ve městě, kde se ostatně pohybuje většina dnešních SUV.

Prostor vs. kvalita

V interiéru jsme svědky střetu dvou rozlišných světů. Jeden prostornější vsází na křivky, druhý na zpracování a kvalitu. Těm, kteří ještě tápou, který je který, vše rozklíčuji.

Větší vnější rozměry Tucsonu se pochopitelně zrcadlí do nabídky prostoru uvnitř vozu. Ať se budeme bavit o podélném směru, příčném nebo objemu kufru, vždy deklasuje svého konkurenta. Nebudu tvrdit, že se jedná o drtivý rozdíl, ale lhal bych, kdybych řekl, že jsem to na první posazení nepoznal. Jediný rozměr, kde je na tom Yeti stejně, je místo nad hlavou, takže ani velikán atakující dva metry nebude mít problém.

Ve Škodovce jsme rychleji našli optimální polohu za volantem a jak již bylo zmíněno, z místa řidiče je daleko lepší přehled o dění kolem vozu. Zároveň Yeti působí bytelnějším a kvalitnějším dojmem. Rozdíl mezi koženým potahem volantu u Yetiho a u Tucsona je výrazný, stejně jako fakt, že Yeti má kožené madlo ruční brzdy, zatímco Tucson i v nejvyšší výbavě jen z plastu. Překvapivé? To bohužel není vše. Tucson nemá ani automatický dojezd u elektrického stahování oken (jen u řidiče), za neméně absurdní věc považujeme absenci výškového polohování loketní opěrky.

A celkový dojem? Tucson sráží kvalita a množství tvrdých ošklivých plastů. Naopak působí uspořádáním a zajímavými linkami. Naopak Yeti může odradit strohým, řekli bychom spíše funkčním, vzhledem. Trochu strohý a starší interiér zachraňuje skvělé zpracování, příkladná ergonomie a funkčnost. Škoda nízko umístěného displeje rádia nebo nízko umístěnou řadicí páku.

Motorové paradoxy

Oba jsou dvoulitry, oba mají turbodmychadlo, jenže jeden má 110 kW (Yeti) a z nuly na 100 km/h je za 9,1 sekundy a druhý má 136 kW (Tucson) a zrychlení na stovku mu trvá 9,9 sekundy.

Strohá charakteristika napovídá nejen, že Yeti je dynamicky zdatnější, ale také skutečnost, že Hyundai má stále problém přetavit poměrně vysoký výkon na odpovídající dynamiku. Dvoulitr Yetiho je kultivovanější a zvuk je hutnější i méně rušivý. Svých 110 kW a 340 Nm servíruje bez reptání, ač s výraznějším turboefektem. Zátah neslábne ani ve středních a vyšších otáčkách, do kterých se vytáčí s chutí.

img-responsive

Hyundai Tucson 2.0 CRDi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Výrazně větší chuť po otáčkách předvádí korejský 2,0 CRDi. Ten sice nedisponuje tak mohutným zátahem a jeho síla nastupuje v trochu méně násilné podobě, ale jako lenoch rozhodně nevypadá. Vše doprovází hrubším zvukem, takovým typickým dieselovým nýtováním, ale stále v přijatelné míře.

Nejen v oblasti výkonu Yeti deklasuje Tucson, ale i v oblasti efektivity. Zatímco s Yetim není problém jezdit za 5,2 až 5,7 litru/100 km, s Tucsonem jsme se nedostali kombinovaně pod 6,3 litru nafty na 100 km.

Jízda v mnohém jiná, přesto stejná

Ve zkratce - Yeti pohodlnější, Tucson ochotnější k zatáčení.

Tucson přistoupil na jistý kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách. Takže se méně naklání, ale třeba příčné nerovnosti zvládá hůře. Celkově jeho podvozek vyluzuje hluk o něco více než u Yetiho, který je pohodlnější, bohužel na úkor náklonům karoserie a především přenosům hmotnosti.

Oba vozy měly pohon všech kol a šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Manuál Yetiho byl přesnější, naopak u Tucsonu měl příjemnější odpor (řazení u Yetiho jde až moc zlehka). Řízení bylo přesnější u Yetiho, který měl navíc lépe nastavený odpor posilovače. Přenos informací z řízení u SUV není až tak důležitá vlastnost, nicméně, i v tomto případě na tom byl lépe Yeti.

img-responsive

Hyundai Tucson vs. Škoda Yeti | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

A vítězem se stává...

Vynést verdikt v rozstřelu mezi Škodovkou a Hyundai (jedno jakými modely) nese jedno velké riziko. Ať vynesete ten či onen rozsudek, vždy to bude špatně pro určitou skupinu lidí. Ale my to klidně riskneme :-)

Objektivně vyhrává, a to těsně, Tucson. Větší, modernější a vyspělejší SUV, které nemá výrazné slabiny. Yetiho sráží na kolena především věk a s tím související nedostatky v podobě menšího vnitřního prostoru, starší techniky, zastaralejší technologie, absence silnějšího dieselu (už jen 110 kW) nebo odvážnějšího designu.

Tucson zklamal prohřešky v interiéru (kvalita materiálů a funkčnost ovládacích prvků), horší dynamikou a vyšší spotřebou.

Vytisknout

Diskuze: SROVNÁVACÍ TEST: Předem jasný výsledek? Škoda Yeti vs. Hyundai Tucson

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.12.2015 23:56 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Toyota Corolla

Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

První náhled interiéru nové Škody Fabia

První náhled interiéru nové Škody Fabia

Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Máme se na co těšit, Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Volkswagen Multivan

Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC

Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Volkswagen Tiguan

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 147 kW – v roce 2020 5. nejprodávanější vůz na světě, právem?

Ilustrační fotografie

Ford hledá nové způsoby, jak usnadnit řízení za tmy

reklama

Doporučujeme

Původní Fiat Topolino, který se vyráběl téměř dvacet let

Fiat testuje konkurenta Škody Citigo, vrátí se snad legendární Topolino?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

  2. POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

  3. Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

  4. Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

  5. 880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

  6. Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud