Možná vám toto srovnání přijde absurdní, ale to jen na první pohled. Při každém dalším zjistíte, že jsou v mnohém rovnocenní soupeři. Kontrast dvou světů se zrcadlí nejen v rozdílné velikosti, ale také kvalitě zpracování a jednotlivých detailů. Hra o trůny může začít!
Ano, Tucson je větší a bude bojovat spíše s Renaultem Kadjar nebo Hondou CR-V, ale chce vládnout v Čechách. Tak musí vyzvat i českou jedničku v prodejích a tím je samozřejmě Škoda Yeti.
Vzhled a velikost ve prospěch NošovicTucson je větší a designově zajímavější kus auta, o tom bez diskuze. Větší rozměry jsou při srovnání s Yetim znatelné. Stejně tak kontrastuje dynamický design vedle usedlejších konzervativních křivek Škodovky. Verdikt nad designem od nás, ostatně jako pokaždé, neuslyšíte. To, zda se vám líbí více Tucson nebo Yeti, necháme na vašem vkusu.
Zpět ale k rozměrům. Větší a opulentnější karoserie Tucsonu přináší horší výhled ven z vozu. Především šikmo vzad je hůře vidět. Naopak Yeti působí kompaktnějším dojmem. Lepší výhled do všech stran oceníte především ve městě, kde se ostatně pohybuje většina dnešních SUV.
Prostor vs. kvalitaV interiéru jsme svědky střetu dvou rozlišných světů. Jeden prostornější vsází na křivky, druhý na zpracování a kvalitu. Těm, kteří ještě tápou, který je který, vše rozklíčuji.
Větší vnější rozměry Tucsonu se pochopitelně zrcadlí do nabídky prostoru uvnitř vozu. Ať se budeme bavit o podélném směru, příčném nebo objemu kufru, vždy deklasuje svého konkurenta. Nebudu tvrdit, že se jedná o drtivý rozdíl, ale lhal bych, kdybych řekl, že jsem to na první posazení nepoznal. Jediný rozměr, kde je na tom Yeti stejně, je místo nad hlavou, takže ani velikán atakující dva metry nebude mít problém.
Ve Škodovce jsme rychleji našli optimální polohu za volantem a jak již bylo zmíněno, z místa řidiče je daleko lepší přehled o dění kolem vozu. Zároveň Yeti působí bytelnějším a kvalitnějším dojmem. Rozdíl mezi koženým potahem volantu u Yetiho a u Tucsona je výrazný, stejně jako fakt, že Yeti má kožené madlo ruční brzdy, zatímco Tucson i v nejvyšší výbavě jen z plastu. Překvapivé? To bohužel není vše. Tucson nemá ani automatický dojezd u elektrického stahování oken (jen u řidiče), za neméně absurdní věc považujeme absenci výškového polohování loketní opěrky.
A celkový dojem? Tucson sráží kvalita a množství tvrdých ošklivých plastů. Naopak působí uspořádáním a zajímavými linkami. Naopak Yeti může odradit strohým, řekli bychom spíše funkčním, vzhledem. Trochu strohý a starší interiér zachraňuje skvělé zpracování, příkladná ergonomie a funkčnost. Škoda nízko umístěného displeje rádia nebo nízko umístěnou řadicí páku.
Motorové paradoxyOba jsou dvoulitry, oba mají turbodmychadlo, jenže jeden má 110 kW (Yeti) a z nuly na 100 km/h je za 9,1 sekundy a druhý má 136 kW (Tucson) a zrychlení na stovku mu trvá 9,9 sekundy.
Strohá charakteristika napovídá nejen, že Yeti je dynamicky zdatnější, ale také skutečnost, že Hyundai má stále problém přetavit poměrně vysoký výkon na odpovídající dynamiku. Dvoulitr Yetiho je kultivovanější a zvuk je hutnější i méně rušivý. Svých 110 kW a 340 Nm servíruje bez reptání, ač s výraznějším turboefektem. Zátah neslábne ani ve středních a vyšších otáčkách, do kterých se vytáčí s chutí.
Výrazně větší chuť po otáčkách předvádí korejský 2,0 CRDi. Ten sice nedisponuje tak mohutným zátahem a jeho síla nastupuje v trochu méně násilné podobě, ale jako lenoch rozhodně nevypadá. Vše doprovází hrubším zvukem, takovým typickým dieselovým nýtováním, ale stále v přijatelné míře.
Nejen v oblasti výkonu Yeti deklasuje Tucson, ale i v oblasti efektivity. Zatímco s Yetim není problém jezdit za 5,2 až 5,7 litru/100 km, s Tucsonem jsme se nedostali kombinovaně pod 6,3 litru nafty na 100 km.
Jízda v mnohém jiná, přesto stejnáVe zkratce - Yeti pohodlnější, Tucson ochotnější k zatáčení.
Tucson přistoupil na jistý kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách. Takže se méně naklání, ale třeba příčné nerovnosti zvládá hůře. Celkově jeho podvozek vyluzuje hluk o něco více než u Yetiho, který je pohodlnější, bohužel na úkor náklonům karoserie a především přenosům hmotnosti.
Oba vozy měly pohon všech kol a šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Manuál Yetiho byl přesnější, naopak u Tucsonu měl příjemnější odpor (řazení u Yetiho jde až moc zlehka). Řízení bylo přesnější u Yetiho, který měl navíc lépe nastavený odpor posilovače. Přenos informací z řízení u SUV není až tak důležitá vlastnost, nicméně, i v tomto případě na tom byl lépe Yeti.
A vítězem se stává...Vynést verdikt v rozstřelu mezi Škodovkou a Hyundai (jedno jakými modely) nese jedno velké riziko. Ať vynesete ten či onen rozsudek, vždy to bude špatně pro určitou skupinu lidí. Ale my to klidně riskneme :-)
Objektivně vyhrává, a to těsně, Tucson. Větší, modernější a vyspělejší SUV, které nemá výrazné slabiny. Yetiho sráží na kolena především věk a s tím související nedostatky v podobě menšího vnitřního prostoru, starší techniky, zastaralejší technologie, absence silnějšího dieselu (už jen 110 kW) nebo odvážnějšího designu.
Tucson zklamal prohřešky v interiéru (kvalita materiálů a funkčnost ovládacích prvků), horší dynamikou a vyšší spotřebou.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.