TEST Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD – má se Škoda Karoq bát o své postavení?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 27. června 2023, 08:47 Google+

Corolla Cross je zcela novým modelem, který vykrývá prázdné místo ve své nabídce mezi Yarisem Cross a větší RAV4. Ačkoliv jde o novinku, tak v některých ohledech působí poněkud zastarale, což ovšem může být pro mnohé výhoda. Největším konkurentem na našem trhu bude právě Karoq a my dnes zjistíme, který vůz je lepší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod a ceny

Vzhledem k tomu, že je jsou SUV velice oblíbenou kategorií, tak jsou tomu uzpůsobené i ceny. Za podobné peníze můžete pořídit třeba luxusnější Toyotu Camry (ve střední výbavě Prestige 1 110 000 Kč).

Poněkud zvláštní je, že větší RAV4 je při pohledu do ceníku levnější (814 900 Kč), než Corolla Cross, která začíná na 844 900 Kč (1,8 Hybrid, Comfort). Dále je v nabídce možné zakoupit silnější dvoulitrový hybrid, který je možné mít i jako čtyřkolku. K dispozici jsou výbavové stupně Style a Premiere Edition. My máme v testu to nejlepší, co můžete mít, tedy silnější motor s pohonem všech kol a nejvyšší výbavu (1 139 900 Kč).

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Přední část je dle mého obzvláště zdařilá. LED světlomety se hezky mračí a mezi nimi je veliká maska, pod kterou je mohutný nárazník. Nechybí ani vytažené blatníky s oplastováním. Střecha se postupně svažuje dolu, což dává vozu hezké proporce. Zadní části dominují veliké horizontální světla, kde mě však ruší přítomnost žárovek. To je u nového auta poněkud archaické.

Rozměry: 4460/1825/1620/2640 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1485 kg

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř je to velice sympatické. Po vzoru menšího Yarise Cross jsem čekal přehlídku tvrdých plastů, ale po prvním usednutí jsem byl příjemně překvapený. Použité materiály jsou kvalitní a hravě strčí do kapsy většinu konkurentů.

Sedadla jsou velice pohodlná a potěší i elektrické ovládání či vyhřívání. Na druhou stranu bych čekal, že v novém modelu už se nebude objevovat stejná hlavice řadící páky, jako v 10 let staré Corolle. Totéž platí i o téměř stejném volantu. Neberte to však tak, že by to bylo špatné, to ne, ale zkrátka to nepůsobí jako novinka. Posed je vyšší a ocenil bych možnost delšího posuvu volantu a delší loketní opěrku.

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Proti ostatním modelům je zde nový infotainment, ale zbytek se neliší. Ovládání klimy je tedy snadné a nemám k němu výhrad, stejně tak práce s multifunkčním volantem je snadná. Infotainment povyrostl, nově umí bezdrátové Car Play a celkově se zlepšila i rychlost a rozlišení. Systém jako takový je sice stále celkem chaotický, ale na to už jsme u japonských aut zvyklí. Co mi ovšem chybí, je kolečko hlasitosti.

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

K vnitřnímu prostoru nemám žádné výhrady, snad jen kromě stísněnějších dveřních kapes, kam se nevejde veliká 1,5 l PET lahev. Vpředu i vzadu je jinak místa dost. Před řadící pákou je možné odložit a nabít si telefon, což je fajn. Vyzdvihnout je také potřeba velice dobré audio od JBL.

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Zavazadlový prostor pojme 390 litrů zavazadel, což je o 35 méně, než má verze s pohonem předních kol. Největší kufr má však zcela základní verze s 1,8 litrovým motorem – 473 litrů.

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Podvozek je velice pohodlný. Nerovnosti filtruje velmi dobře a k mému překvapení auto i dobře zatáčí. Tomu pomáhá víceprvková zadní náprava a ne příliš vysoká hmotnost. Auto se sice při ostřejším průjezdu nakloní, ale vykrouží hezký oblouk. Nedotáčivost se projeví až na limitu, kam jej stejně nebude nikdo hnát, takže je podvozek naladěn správně. Co už je o něco horší, je odhlučnění při vyšších rychlostech, kdy se projeví aerodynamický hluk. Reakce na plynový pedál je slušná a celkově se s vozem jezdí velmi hezky.

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pohon vozu má na starost atmosférický dvoulitr, který je doplněn o elektromotor a akumulátor. Jde tedy o hybrid, který umí jet čistě na elektřinu a brzděním dobíjí baterii. V našem případě jsou poháněna všechna kola, takže se neztratí ani v lehčím terénu či na sněhu. Dynamika je více, než dostačující. Líbí se mi solidní odezva na plynový pedál. Bezestupňová převodovka sice při akceleraci monotónně vrčí, ale je to výrazně lépe odhlučněno, než v Yarisu Cross a není to nijak výrazně rušivé. Akcelerace na stovku zabere 7,5 sekund a maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Velice dobrá je spotřeba paliva, která se pohybuje při klidné jízdě takto:

Město: 4-5 litrů

Kombinovaná: 5,3 l

Dálničních 130 km/h: 6,5 l

Okresky: 5 l

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Corolla Cross je povedené SUV se skvělým podvozkem. Jízda je opravdu komfortní, ale zároveň se neztratí ani v zatáčkách. Díky pohonu všech kol zvládá i lehčí terén a potěší i motor se slušnou dynamikou a nízkou spotřebou. Uvnitř je kvalitní a i přes nový infotainment působí trochu zastarale, což je pro mnoho lidí jistě plus. Pozice za volantem by mohla být lepší, odhlučnění také a vadí mi také absence kolečka hlasitosti, nicméně to jsou takové drobnosti. Největší potíž vidím v samotné cenovce.

Oproti výše zmiňovaném Karoqu je Corolla Cross celkově lepším autem. Karoq je levnější, má o 131 litrů větší kufr, snáz se ovládá a lépe svítí. Toyota Corolla Cross AWD si zaslouží 8/10 bodů.

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Podvozek

Spotřeba

Kvalitní materiály

Prostornost

Výbava

Dynamika

Hmotnost

img-responsive

Toyota Corolla Cross | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Minusy

Cena

Interiér je zastaralý

Slabší ergonomie

Vytisknout

Diskuze: TEST Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD – má se Škoda Karoq bát o své postavení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 147 kw DSG 4x4 Sport line

Test Škoda Superb Combi Sport line 2.0 TDI 147 kW DSG 4x4, nejlepší rodinný…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud