Corolla Cross je zcela novým modelem, který vykrývá prázdné místo ve své nabídce mezi Yarisem Cross a větší RAV4. Ačkoliv jde o novinku, tak v některých ohledech působí poněkud zastarale, což ovšem může být pro mnohé výhoda. Největším konkurentem na našem trhu bude právě Karoq a my dnes zjistíme, který vůz je lepší.
Úvod a ceny
Vzhledem k tomu, že je jsou SUV velice oblíbenou kategorií, tak jsou tomu uzpůsobené i ceny. Za podobné peníze můžete pořídit třeba luxusnější Toyotu Camry (ve střední výbavě Prestige 1 110 000 Kč).
Poněkud zvláštní je, že větší RAV4 je při pohledu do ceníku levnější (814 900 Kč), než Corolla Cross, která začíná na 844 900 Kč (1,8 Hybrid, Comfort). Dále je v nabídce možné zakoupit silnější dvoulitrový hybrid, který je možné mít i jako čtyřkolku. K dispozici jsou výbavové stupně Style a Premiere Edition. My máme v testu to nejlepší, co můžete mít, tedy silnější motor s pohonem všech kol a nejvyšší výbavu (1 139 900 Kč).
Exteriér
Přední část je dle mého obzvláště zdařilá. LED světlomety se hezky mračí a mezi nimi je veliká maska, pod kterou je mohutný nárazník. Nechybí ani vytažené blatníky s oplastováním. Střecha se postupně svažuje dolu, což dává vozu hezké proporce. Zadní části dominují veliké horizontální světla, kde mě však ruší přítomnost žárovek. To je u nového auta poněkud archaické.
Rozměry: 4460/1825/1620/2640 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1485 kg
Interiér
Uvnitř je to velice sympatické. Po vzoru menšího Yarise Cross jsem čekal přehlídku tvrdých plastů, ale po prvním usednutí jsem byl příjemně překvapený. Použité materiály jsou kvalitní a hravě strčí do kapsy většinu konkurentů.
Sedadla jsou velice pohodlná a potěší i elektrické ovládání či vyhřívání. Na druhou stranu bych čekal, že v novém modelu už se nebude objevovat stejná hlavice řadící páky, jako v 10 let staré Corolle. Totéž platí i o téměř stejném volantu. Neberte to však tak, že by to bylo špatné, to ne, ale zkrátka to nepůsobí jako novinka. Posed je vyšší a ocenil bych možnost delšího posuvu volantu a delší loketní opěrku.
Proti ostatním modelům je zde nový infotainment, ale zbytek se neliší. Ovládání klimy je tedy snadné a nemám k němu výhrad, stejně tak práce s multifunkčním volantem je snadná. Infotainment povyrostl, nově umí bezdrátové Car Play a celkově se zlepšila i rychlost a rozlišení. Systém jako takový je sice stále celkem chaotický, ale na to už jsme u japonských aut zvyklí. Co mi ovšem chybí, je kolečko hlasitosti.
K vnitřnímu prostoru nemám žádné výhrady, snad jen kromě stísněnějších dveřních kapes, kam se nevejde veliká 1,5 l PET lahev. Vpředu i vzadu je jinak místa dost. Před řadící pákou je možné odložit a nabít si telefon, což je fajn. Vyzdvihnout je také potřeba velice dobré audio od JBL.
Zavazadlový prostor pojme 390 litrů zavazadel, což je o 35 méně, než má verze s pohonem předních kol. Největší kufr má však zcela základní verze s 1,8 litrovým motorem – 473 litrů.
Jízda
Podvozek je velice pohodlný. Nerovnosti filtruje velmi dobře a k mému překvapení auto i dobře zatáčí. Tomu pomáhá víceprvková zadní náprava a ne příliš vysoká hmotnost. Auto se sice při ostřejším průjezdu nakloní, ale vykrouží hezký oblouk. Nedotáčivost se projeví až na limitu, kam jej stejně nebude nikdo hnát, takže je podvozek naladěn správně. Co už je o něco horší, je odhlučnění při vyšších rychlostech, kdy se projeví aerodynamický hluk. Reakce na plynový pedál je slušná a celkově se s vozem jezdí velmi hezky.
Motor
Pohon vozu má na starost atmosférický dvoulitr, který je doplněn o elektromotor a akumulátor. Jde tedy o hybrid, který umí jet čistě na elektřinu a brzděním dobíjí baterii. V našem případě jsou poháněna všechna kola, takže se neztratí ani v lehčím terénu či na sněhu. Dynamika je více, než dostačující. Líbí se mi solidní odezva na plynový pedál. Bezestupňová převodovka sice při akceleraci monotónně vrčí, ale je to výrazně lépe odhlučněno, než v Yarisu Cross a není to nijak výrazně rušivé. Akcelerace na stovku zabere 7,5 sekund a maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Velice dobrá je spotřeba paliva, která se pohybuje při klidné jízdě takto:
Město: 4-5 litrů
Kombinovaná: 5,3 l
Dálničních 130 km/h: 6,5 l
Okresky: 5 l
Závěr
Corolla Cross je povedené SUV se skvělým podvozkem. Jízda je opravdu komfortní, ale zároveň se neztratí ani v zatáčkách. Díky pohonu všech kol zvládá i lehčí terén a potěší i motor se slušnou dynamikou a nízkou spotřebou. Uvnitř je kvalitní a i přes nový infotainment působí trochu zastarale, což je pro mnoho lidí jistě plus. Pozice za volantem by mohla být lepší, odhlučnění také a vadí mi také absence kolečka hlasitosti, nicméně to jsou takové drobnosti. Největší potíž vidím v samotné cenovce.
Oproti výše zmiňovaném Karoqu je Corolla Cross celkově lepším autem. Karoq je levnější, má o 131 litrů větší kufr, snáz se ovládá a lépe svítí. Toyota Corolla Cross AWD si zaslouží 8/10 bodů.
Plusy
Podvozek
Spotřeba
Kvalitní materiály
Prostornost
Výbava
Dynamika
Hmotnost
Minusy
Cena
Interiér je zastaralý
Slabší ergonomie
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.