Úvod a ceny
Vzhledem k tomu, že je jsou SUV velice oblíbenou kategorií, tak jsou tomu uzpůsobené i ceny. Za podobné peníze můžete pořídit třeba luxusnější Toyotu Camry (ve střední výbavě Prestige 1 110 000 Kč).
Poněkud zvláštní je, že větší RAV4 je při pohledu do ceníku levnější (814 900 Kč), než Corolla Cross, která začíná na 844 900 Kč (1,8 Hybrid, Comfort). Dále je v nabídce možné zakoupit silnější dvoulitrový hybrid, který je možné mít i jako čtyřkolku. K dispozici jsou výbavové stupně Style a Premiere Edition. My máme v testu to nejlepší, co můžete mít, tedy silnější motor s pohonem všech kol a nejvyšší výbavu (1 139 900 Kč).
Exteriér
Přední část je dle mého obzvláště zdařilá. LED světlomety se hezky mračí a mezi nimi je veliká maska, pod kterou je mohutný nárazník. Nechybí ani vytažené blatníky s oplastováním. Střecha se postupně svažuje dolu, což dává vozu hezké proporce. Zadní části dominují veliké horizontální světla, kde mě však ruší přítomnost žárovek. To je u nového auta poněkud archaické.
Rozměry: 4460/1825/1620/2640 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1485 kg
Interiér
Uvnitř je to velice sympatické. Po vzoru menšího Yarise Cross jsem čekal přehlídku tvrdých plastů, ale po prvním usednutí jsem byl příjemně překvapený. Použité materiály jsou kvalitní a hravě strčí do kapsy většinu konkurentů.
Sedadla jsou velice pohodlná a potěší i elektrické ovládání či vyhřívání. Na druhou stranu bych čekal, že v novém modelu už se nebude objevovat stejná hlavice řadící páky, jako v 10 let staré Corolle. Totéž platí i o téměř stejném volantu. Neberte to však tak, že by to bylo špatné, to ne, ale zkrátka to nepůsobí jako novinka. Posed je vyšší a ocenil bych možnost delšího posuvu volantu a delší loketní opěrku.
Proti ostatním modelům je zde nový infotainment, ale zbytek se neliší. Ovládání klimy je tedy snadné a nemám k němu výhrad, stejně tak práce s multifunkčním volantem je snadná. Infotainment povyrostl, nově umí bezdrátové Car Play a celkově se zlepšila i rychlost a rozlišení. Systém jako takový je sice stále celkem chaotický, ale na to už jsme u japonských aut zvyklí. Co mi ovšem chybí, je kolečko hlasitosti.
K vnitřnímu prostoru nemám žádné výhrady, snad jen kromě stísněnějších dveřních kapes, kam se nevejde veliká 1,5 l PET lahev. Vpředu i vzadu je jinak místa dost. Před řadící pákou je možné odložit a nabít si telefon, což je fajn. Vyzdvihnout je také potřeba velice dobré audio od JBL.
Zavazadlový prostor pojme 390 litrů zavazadel, což je o 35 méně, než má verze s pohonem předních kol. Největší kufr má však zcela základní verze s 1,8 litrovým motorem – 473 litrů.
Jízda
Podvozek je velice pohodlný. Nerovnosti filtruje velmi dobře a k mému překvapení auto i dobře zatáčí. Tomu pomáhá víceprvková zadní náprava a ne příliš vysoká hmotnost. Auto se sice při ostřejším průjezdu nakloní, ale vykrouží hezký oblouk. Nedotáčivost se projeví až na limitu, kam jej stejně nebude nikdo hnát, takže je podvozek naladěn správně. Co už je o něco horší, je odhlučnění při vyšších rychlostech, kdy se projeví aerodynamický hluk. Reakce na plynový pedál je slušná a celkově se s vozem jezdí velmi hezky.
Motor
Pohon vozu má na starost atmosférický dvoulitr, který je doplněn o elektromotor a akumulátor. Jde tedy o hybrid, který umí jet čistě na elektřinu a brzděním dobíjí baterii. V našem případě jsou poháněna všechna kola, takže se neztratí ani v lehčím terénu či na sněhu. Dynamika je více, než dostačující. Líbí se mi solidní odezva na plynový pedál. Bezestupňová převodovka sice při akceleraci monotónně vrčí, ale je to výrazně lépe odhlučněno, než v Yarisu Cross a není to nijak výrazně rušivé. Akcelerace na stovku zabere 7,5 sekund a maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Velice dobrá je spotřeba paliva, která se pohybuje při klidné jízdě takto:
Město: 4-5 litrů
Kombinovaná: 5,3 l
Dálničních 130 km/h: 6,5 l
Okresky: 5 l
Závěr
Corolla Cross je povedené SUV se skvělým podvozkem. Jízda je opravdu komfortní, ale zároveň se neztratí ani v zatáčkách. Díky pohonu všech kol zvládá i lehčí terén a potěší i motor se slušnou dynamikou a nízkou spotřebou. Uvnitř je kvalitní a i přes nový infotainment působí trochu zastarale, což je pro mnoho lidí jistě plus. Pozice za volantem by mohla být lepší, odhlučnění také a vadí mi také absence kolečka hlasitosti, nicméně to jsou takové drobnosti. Největší potíž vidím v samotné cenovce.
Oproti výše zmiňovaném Karoqu je Corolla Cross celkově lepším autem. Karoq je levnější, má o 131 litrů větší kufr, snáz se ovládá a lépe svítí. Toyota Corolla Cross AWD si zaslouží 8/10 bodů.
Plusy
Podvozek
Spotřeba
Kvalitní materiály
Prostornost
Výbava
Dynamika
Hmotnost
Minusy
Cena
Interiér je zastaralý
Slabší ergonomie