TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

DS 7 Crossback Louvre
DS 7 Crossback Louvre, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 21. listopadu 2022 6:00
Sdílej:

I přesto, že je již možné objednat si modernizovanou DS 7, otestovali jsme starší verzi a to hned v nejluxusnějí edici Louvre. Výhoda je, že jsou před-faceliftové kousky skladem a mnohdy za příznivější cenu, než novinka. Jedná se o nadprůměrně pohodlné SUV v líbivém kabátě. Jde o plug-in hybrid, takže máte možnost jezdit krátké trasy čistě na elektřinu a vůz nabíjet doma. Zároveň vůz disponuje pohonem všech kol a 300 koňmi, které s i takto těžkým vozem příjemně cvičí.

Exteriér

Design je podobný nedávno testovanému sourozenci v podobě limuzíny DS 9. Přední část je prakticky totožná, jen vyšší. Boční profil prozradí, že jde proporcemi a výškou o klasické SUV.

Zadní část opět jasně odkazuje na rodokmen značky DS. Všude se objevuje trojúhelníkový či kosočtvercový motiv. Jelikož jde o edici Louvre, nechybí ani detaily v podobě speciálních plaketek a symbolů známé stavby z Paříže, například na krytech zpětných zrcátek.

Rozměry: 4573/1906/1625/2738 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1825 kg

Interiér

Uvnitř vozu se znovu budu odkazovat na vlajkovou loď DS 9, protože interiér je prakticky stejný. Ovšem pouze na první pohled. Při důkladnějším zkoumání je znát rozdíl v kvalitě použitých materiálů například ve výplni dveří či na palubní desce. To je ovšem způsobeno připlaceným paketem Opera (kůže Nappa) u DS 9. Použité materiály u DS 7 působí rovněž prémiovým dojmem a celkovému zpracování není co vytknout.

Sedadla jsou velmi pohodlná, sedí se proti limuzíně výš a je zde také masážní funkce, která je propracovaná. Vyhřívání či odvětrávání je zde samozřejmě také.

Infotainment má hezkou grafiku, dobré rozlišení (kromě couvací kamery) a hlavní kategorie pro ovládání jsou na liště pod obrazovkou (klima, navigace apod.), takže se poměrně rychle dostanete tam, kam chcete. Jako celek se s ním po pár dnech pracuje celkem dobře.

Prostornost vpředu je lehce omezená vlivem širokého středového tunelu, ale jinak nemám dalších výtek, vpředu. Odkládací prostory v tunelu jsou hezky maskované a je jich dost, nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu. Vzadu se sedí velice pohodlně. Prostoru před koleny i nad hlavou je dost i pro vyšší jedince. Zavazadelník pojme 555 litrů nákladu.

Jízda

Podvozek je zaměřený především na pohodlí. Tuhost tlumičů se aktivně přizpůsobuje povrchu vozovky, což je vyhodnocováno pomocí kamery v čelním skle. Komfort je i přes veliká 20 palcová kola velice dobrý a podvozek tlumí typicky české rozbité okresky výborně. Je totiž v nejměkčím nastavení, takže to celé funguje. Problém ale nastává na pěkné silnici, na které se objeví náhlá příčná nerovnost, kterou vůz předem neodhalí. Vůz je v tvrdém režimu a pak logicky nerovnost pocítíte. Ocenil bych tedy možnost volby jízdních režimů dle svého uvážení. Řízení je dlouhé a přeposilované.

Odhlučnění je na výborné úrovni. Elektromotor je používán hlavně při rozjezdech a mírné zátěži, takže je jízda krásně plynulá. Při nabité baterii je ale možné jet čistě na elektřinu (cca 35 km). Jednou se nám ale stalo, že se baterie ve městě zcela vybila, vůz tak jel pár kilometrů pouze na benzinový motor a projevil se lehký neduh v podobě cukající rozjezdů. Po chvilce se však akumulátor trochu nabil a na palubě byl zase klid. Ostřejší průjezdy zatáček nejsou nic pro DS 7. Za to může hmotnost vozu a vyšší těžiště. Karoserie se naklání, na limitu je podvozek nedotáčivý a celkově to není moc příjemné. Není to ale minus, pokud někdo chce svižné DS, sáhne po limuzíně se sníženým podvozkem z minulé recenze.

Motor

Náš exemplář je plug-in hybrid, což znamená, že má spalovací motor (1.6 litrový čtyřválec – 147 kW/300 Nm) a také 2 elektromotory (81 kW a 83 kW). Umí jet čistě na elektřinu cca 35 km a nebo kombinovat elektřinu a benzín, což výrazně zlepší celkovou spotřebu paliva. Jakmile se baterie vybije, jede vůz čistě na benzín, ale při brzdění rekuperuje, takže baterka zase mírně dobíjí. Ikdyž vůz ukazuje nulový dojezd na elektřinu, akumulátor v 99% případu není zcela vybitý, takže pomáhá při rozjezdech.

Benzinový motor je spojen s 8 stupňovým automatem, který můžete ovládat pomocí pádel pod volantem. Reakce je ale pomalá. Vůz má poháněna všechna 4 kola. Celkový systémový výkon činí 220 kW / 300 koní. Kroutící moment je 520 Nm. Akcelerace z 0-100 km/h zabere jen 5,9 sekund a maximální rychlost je 235 km/h.

Spotřeba při lehké noze a vybité baterii:

Město: 8-10 litrů

Kombinovaná: 8,2 l

Dálničních 130 km/h: 8,7 l

Okresky: 6,5 – 7 l

Cena

DS 7 Crossback Louvre E-Tense 4x4 startuje na částce 1 720 000 Kč. Náš vůz měl ještě připlacený lak, noční videní, alarm, audio Focal, panoramatickou střechu a další položky, takže se cenovka vyšplhala na 1 931 500 Kč. Jde ale o „výběhový“ model, takže by se jistě dalo jednat o lepší ceně.

Závěr

Vlajková loď z Francie, kterou se mimo jiné vozí i prezident Macron je šarmantní SUV nabité výbavou. Obzvláště pak edice Louvre vypadá skvěle. Zároveň je pohodlná, praktická, v přímce rychlá a k tomu všeu vás ještě namasíruje pomocí skvělých kožených křesel. Nějaké ty erognomické nedostatky se najdou, ale nic vážného. Trochu mě mrzí, že zde chybí možnost volby jízdních režimů dle uvážení řidiče – vůz tuhost tlumičů přizpůsobuje sám, ale ne vždy to znamená maximální komfort. Nestojí sice málo peněz, ale za výjimečnost se zkrátka platí. DS 7 Crossback Louvre E-Tense 4x4 získává 8/10 bodů.

Plusy

Charisma

Design

Detaily

Podvozek

Dynamika

Kvalita interiéru

Sedadla

Výbava

Minusy

Řízení

Cena

Ergonomie

Rozlišení kamery

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.