I přesto, že je již možné objednat si modernizovanou DS 7, otestovali jsme starší verzi a to hned v nejluxusnějí edici Louvre. Výhoda je, že jsou před-faceliftové kousky skladem a mnohdy za příznivější cenu, než novinka. Jedná se o nadprůměrně pohodlné SUV v líbivém kabátě. Jde o plug-in hybrid, takže máte možnost jezdit krátké trasy čistě na elektřinu a vůz nabíjet doma. Zároveň vůz disponuje pohonem všech kol a 300 koňmi, které s i takto těžkým vozem příjemně cvičí.
Exteriér
Design je podobný nedávno testovanému sourozenci v podobě limuzíny DS 9. Přední část je prakticky totožná, jen vyšší. Boční profil prozradí, že jde proporcemi a výškou o klasické SUV.
Zadní část opět jasně odkazuje na rodokmen značky DS. Všude se objevuje trojúhelníkový či kosočtvercový motiv. Jelikož jde o edici Louvre, nechybí ani detaily v podobě speciálních plaketek a symbolů známé stavby z Paříže, například na krytech zpětných zrcátek.
Rozměry: 4573/1906/1625/2738 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1825 kg
Interiér
Uvnitř vozu se znovu budu odkazovat na vlajkovou loď DS 9, protože interiér je prakticky stejný. Ovšem pouze na první pohled. Při důkladnějším zkoumání je znát rozdíl v kvalitě použitých materiálů například ve výplni dveří či na palubní desce. To je ovšem způsobeno připlaceným paketem Opera (kůže Nappa) u DS 9. Použité materiály u DS 7 působí rovněž prémiovým dojmem a celkovému zpracování není co vytknout.
Sedadla jsou velmi pohodlná, sedí se proti limuzíně výš a je zde také masážní funkce, která je propracovaná. Vyhřívání či odvětrávání je zde samozřejmě také.
Infotainment má hezkou grafiku, dobré rozlišení (kromě couvací kamery) a hlavní kategorie pro ovládání jsou na liště pod obrazovkou (klima, navigace apod.), takže se poměrně rychle dostanete tam, kam chcete. Jako celek se s ním po pár dnech pracuje celkem dobře.
Prostornost vpředu je lehce omezená vlivem širokého středového tunelu, ale jinak nemám dalších výtek, vpředu. Odkládací prostory v tunelu jsou hezky maskované a je jich dost, nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu. Vzadu se sedí velice pohodlně. Prostoru před koleny i nad hlavou je dost i pro vyšší jedince. Zavazadelník pojme 555 litrů nákladu.
Jízda
Podvozek je zaměřený především na pohodlí. Tuhost tlumičů se aktivně přizpůsobuje povrchu vozovky, což je vyhodnocováno pomocí kamery v čelním skle. Komfort je i přes veliká 20 palcová kola velice dobrý a podvozek tlumí typicky české rozbité okresky výborně. Je totiž v nejměkčím nastavení, takže to celé funguje. Problém ale nastává na pěkné silnici, na které se objeví náhlá příčná nerovnost, kterou vůz předem neodhalí. Vůz je v tvrdém režimu a pak logicky nerovnost pocítíte. Ocenil bych tedy možnost volby jízdních režimů dle svého uvážení. Řízení je dlouhé a přeposilované.
Odhlučnění je na výborné úrovni. Elektromotor je používán hlavně při rozjezdech a mírné zátěži, takže je jízda krásně plynulá. Při nabité baterii je ale možné jet čistě na elektřinu (cca 35 km). Jednou se nám ale stalo, že se baterie ve městě zcela vybila, vůz tak jel pár kilometrů pouze na benzinový motor a projevil se lehký neduh v podobě cukající rozjezdů. Po chvilce se však akumulátor trochu nabil a na palubě byl zase klid. Ostřejší průjezdy zatáček nejsou nic pro DS 7. Za to může hmotnost vozu a vyšší těžiště. Karoserie se naklání, na limitu je podvozek nedotáčivý a celkově to není moc příjemné. Není to ale minus, pokud někdo chce svižné DS, sáhne po limuzíně se sníženým podvozkem z minulé recenze.
Motor
Náš exemplář je plug-in hybrid, což znamená, že má spalovací motor (1.6 litrový čtyřválec – 147 kW/300 Nm) a také 2 elektromotory (81 kW a 83 kW). Umí jet čistě na elektřinu cca 35 km a nebo kombinovat elektřinu a benzín, což výrazně zlepší celkovou spotřebu paliva. Jakmile se baterie vybije, jede vůz čistě na benzín, ale při brzdění rekuperuje, takže baterka zase mírně dobíjí. Ikdyž vůz ukazuje nulový dojezd na elektřinu, akumulátor v 99% případu není zcela vybitý, takže pomáhá při rozjezdech.
Benzinový motor je spojen s 8 stupňovým automatem, který můžete ovládat pomocí pádel pod volantem. Reakce je ale pomalá. Vůz má poháněna všechna 4 kola. Celkový systémový výkon činí 220 kW / 300 koní. Kroutící moment je 520 Nm. Akcelerace z 0-100 km/h zabere jen 5,9 sekund a maximální rychlost je 235 km/h.
Spotřeba při lehké noze a vybité baterii:
Město: 8-10 litrů
Kombinovaná: 8,2 l
Dálničních 130 km/h: 8,7 l
Okresky: 6,5 – 7 l
Cena
DS 7 Crossback Louvre E-Tense 4x4 startuje na částce 1 720 000 Kč. Náš vůz měl ještě připlacený lak, noční videní, alarm, audio Focal, panoramatickou střechu a další položky, takže se cenovka vyšplhala na 1 931 500 Kč. Jde ale o „výběhový“ model, takže by se jistě dalo jednat o lepší ceně.
Závěr
Vlajková loď z Francie, kterou se mimo jiné vozí i prezident Macron je šarmantní SUV nabité výbavou. Obzvláště pak edice Louvre vypadá skvěle. Zároveň je pohodlná, praktická, v přímce rychlá a k tomu všeu vás ještě namasíruje pomocí skvělých kožených křesel. Nějaké ty erognomické nedostatky se najdou, ale nic vážného. Trochu mě mrzí, že zde chybí možnost volby jízdních režimů dle uvážení řidiče – vůz tuhost tlumičů přizpůsobuje sám, ale ne vždy to znamená maximální komfort. Nestojí sice málo peněz, ale za výjimečnost se zkrátka platí. DS 7 Crossback Louvre E-Tense 4x4 získává 8/10 bodů.
Plusy
Charisma
Design
Detaily
Podvozek
Dynamika
Kvalita interiéru
Sedadla
Výbava
Minusy
Řízení
Cena
Ergonomie
Rozlišení kamery
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?