Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 23. září 2021, 20:26 Google+

Transit má dlouhodobou tradici a byl považován vždy spíše za užitkovou dodávku, zkrátka za „skříň“. Dnes tu ovšem máme civilní verzi této škatule, která je ještě ve výbavě Trail, což znamená lehce přizvednutý podvozek, oplastované nárazníky a samosvorný diferenciál, díky kterému by i přes absenci pohonu všech kol měly být terénní vlastnosti lepší, než u obyčejných dodávek. Jde o ideální základ, do kterého si můžete dodělat obytnou vestavbu a bydlík pro dva je rázem na světě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Transit Trail

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Transit je jednou z nejznámějších dodávek na světě. V roce 1953 byl představen Ford Taunus Transit, který započal tuto dlouhou tradici. Od roku 1965 byl vyráběn první evropský Ford Transit, který je označován jako ten první opravdový Transit (Mk1).

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Výbava Trail je již v základu celkem bohatá, zde ovšem máme ještě připlacené doplňky za 170 tisíc. Jde například o sadu Audio 24 (navigace, 8 palcový dotykový displej, 4 reproduktory vpředu, dva vzadu atd.), adaptivní tempomat, posuvná okna v druhé řadě, zatmavená skla, zadní parkovací kamera, bixenonové světlomety, lepší sedadla v kombinaci kůže/vinyl a mnoho dalšího.

Exteriér

Veliká škatule, na které se hledá těžce něco zajímavého. Jde zkrátka o užitkový vůz, kde nejsou žádné extra designové výstřelky. Tedy kromě přední masky, která je převzata z pick-upu Raptor. V kombinaci s předními zamračenými světlomety působí předek dost agresivním dojmem a loudové na dálnici se Transitu rychle klidí z cesty.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Litá kola mají sice klasické silniční pneumatiky, ale věřím, že pokud byste na něj nazuli nějaké s hrubším vzorkem, v terénu to bude celkem schopný parťák. Pneumatiky mají rozměr 235/65/16.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

První dojem není nejlepší, sedadla jsou poměrně vysoko a hned mě naštve fakt, že zde není na A sloupku madlo, které by mi pomohlo do té výšky. Nicméně jakmile už se usadíte, je to příjemné místo. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv nenabízí boční vedení, tak po dlouhých trasách vystoupíte a nebolí vás záda. Posed je zde klasicky dodávkový, takže mám pedály téměř pod sebou a volant akorát, nebo se posunu, nohy jsou v pohodě, ale volant je daleko.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ergonomie je velmi dobrá, vše je hezky po ruce a vůz se ovládá jednoduše. Potěší převaha klasických tlačítek. Trochu mi ale vadí tlačítko na vypnutí systému Stop-Start, které je od řidiče dost daleko a při každém nastartování vozu jej musíte vypínat. Použité materiály jsou dle očekávání tvrdé a občas se umí nepříjemně rozvibrovat a vydávat otravné pazvuky.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Nejsilnější stránkou vozu je logicky praktičnost. Prostoru je zde opravdu dost a potěší taky spousta odkládacích míst všude kolem vás. Vzadu jsou standardně v této konfiguraci dvě řady sedadel po 3 místech.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

 Nicméně my jsme s vozem jeli na dovolenou a chtěli jsme ve voze přespávat, takže jsme vyndali poslední řadu sedadel, aby se nám tam pohodlně vešla matrace. Ta měla 2 metry na délku a 1,4 metru na šířku a vešla se tam úplně akorát. Posuďte sami. Šlo tedy o velmi pohodlné přespání a myslím si, že kdyby se do Transitu nainstalovala obytná vestavba, bude to perfektní obytný vůz pro cestování. Pokud byste chtěli ještě více prostoru, je ještě možné připlatit si verzi s delším rozvorem či vyšší střechou.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Sedíte opravdu vysoko, takže máte skvělý výhled dopředu i do stran. Výhled vzad prostředním zrcátkem je poněkud slabší, což mají za následek dvoukřídlá dveře. Zpětná zrcátka po stranách jsou ovšem veliká a vidět je v nich perfektně.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Podvozek je celkem pohodlný a ačkoliv cítíte v nenaloženém stavu lehce nervózní zadní nápravu, není to nic strašného. Jízda vzadu je už ovšem znatelně méně komfortní. Na nerovnostech slyšíte dost pazvuků z interiéru, ale to je holt úděl dodávek. Vyzdvihnout musím manuální převodovku, která má přesné dráhy a pracuje se s ní skvěle. Spojka je také příjemná. Řízení je přeposilované, pomalé a necítíte v něm skoro nic. Největší problém ovšem vidím v systému Stop-start, který je dost zpomalený. Když při vypnutém motoru sešlápnete spojku, motor nenaskočí, musíte k tomu totiž ještě zařadit rychlost a až v tento moment motor startuje. To je ovšem dost pozdě, takže jsme systém při každém startu vypínali.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda mimo silnici je překvapivě plavná a pohodlná. Je zde poháněná přední náprava a trakci v terénu pomáhá samosvorný diferenciál, díky kterému se dostanete o dost dál, než s klasickou dodávkou. To se může při dobrodružném cestování hodit. Můžete si připlatit i za pohon všech kol, ale v tom případě přijdete o samosvor. Příjemným překvapením bylo celkové odhlučnění. I při dálničních 140 km/h slyšíte dobře svého spolujezdce.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Dvoulitrový naftový čtyřválec s označením EcoBlue Mhev je mild-hybrid, který disponuje 48V startér-generátorem, jenž při brzdění vozu ukládá energii, kterou následně používá pro rozjezdy. Celkový výkon činí 125 kW a 390 Nm. Není to žádný rychlík, ale pro běžné účely je to dostačující. Nutno ovšem říct, že jsme na dovolenou s tímto „drobkem“ jeli dva, takže byl vůz v podstatě bez zátěže. Myslím si, že když byste vezli 6-7 lidí včetně zavazadel, jízda bude pro šoféra celkem nepříjemná a nějaké to příležitostné předjíždění na okreskách bude téměř vyloučené. Maximální rychlost činí 165 km/h. Cesta z Prahy do Znojma a zpět znamenala spotřebu 8,3 litru a to jsme zdaleka nejeli na spotřebu. Kdybychom se snažili, zvládne to Transit i o litr níž.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Námi naměřené hodnoty spotřeby paliva na 100 km:

Město – 8-10 litrů.

Kombinovaná – 8 l.

Dálnice při 130 km/h – 10 l.

Okresky – 6-7 l.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ceny

Nejlevnější Transit je skříň s označením VAN. Nabízí 2.0 naftový čtyřválec o výkonu 77 kW a cena pro podnikatele začíná na 684.755,- včetně DPH. Cena pro fyzické osoby je od 828.544 vč. DPH.

My zde ovšem máme vrcholnou výbavu Trail 2.0 EcoBlue 125 kW, která stojí od 952.050,-, v našem případě včetně příplatků vyjde na 1.168.250,-. Ford ovšem aktuálně nabízí akční zvýhodněnou cenu, takže finální cenovka tohoto exempláře činí 1.074.323,- vč. DPH.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Transit Trail je povedenou civilní dodávkou s „outdoorovým šmrncem“. Svou úlohu plní velmi dobře, řídí se jednoduše, potěší výborná převodovka, stabilní podvozek a kultivovaný úsporný motor. Velikým benefitem je možnost předělat auto na obytný vůz, který vás vzhledem k vyššímu podvozku a samosvornému diferenciálu doveze až překvapivě daleko. Nějaké ty vady na kráse sice má, ale není to nic zásadního, proč byste si jej neměli koupit. Ford si zaslouží 7/10 bodů.

img-responsive

Ford Transit Trail | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Slušná spotřeba

Praktičnost

Jednoduchost

Samosvorný diferenciál – terénní schopnosti

Převodovka

Stabilní podvozek

Odhlučnění

Minusy

Chybí madlo na A sloupku

V nenaloženém stavu nejistá zadní náprava

Vrzání a pazvuky v interiéru

Stop-Start systém

Dynamika v naloženém stavu

Vytisknout

Diskuze: Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

  2. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  3. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  4. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  5. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  6. Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud