Zloději aut zneužívají stále rozšířenější systémy bezklíčového odemykání. I když má majitel vozu klíč u sebe doma, zloději dokážou speciálním zařízením jeho signál zachytit a zesílit natolik, že jim umožní odemknout a nastartovat vůz stojící před domem. Ford ale přišel na způsob, jak učinit tomuto typu krádeží přítrž.
Ovladače bezklíčového odemykání modelů Fiesta a Focus budou vybaveny novým snímačem pohybu. Pokud se takto modifikovaný ovladač nachází déle než 40 sekund v klidu, přejde do režimu spánku a žádným specializovaným zařízením nebude možné jeho signál zachytit. Ovladač se opět aktivuje, jakmile ho majitel uchopí (popřípadě zavazadlo nebo oděv, v němž je ovladač uložen) a vydá se k vozu. Jakmile se přiblíží na vzdálenost dvou metrů, vůz jeho signál zachytí běžným způsobem.
„Možnost objednat přes internet zařízení, které nemá v rukou veřejnosti co dělat, je dlouholetý problém pro Ford, pro celý automobilový průmysl i pro strážce zákona," řekl Simon Hurr, bezpečnostní odborník Fordu. „Jsme rádi, že se nám podařilo vymyslet jednoduché, avšak účinné řešení, které zvýší úroveň zabezpečení našich nejprodávanějších modelů."
Klíče se snímačem pohybu budou od května k dispozici pro Fiestu a Focus, nejprodávanější modely značky Ford v Evropě. Během následujících dvou let je společnost postupně zavede i do dalších modelů.
Tipy Fordu na ochranu před zloději
Při odchodu vždy zkontrolujte pohledem, zda je vůz opravdu uzamčen. Zamknutí je signalizováno bliknutím výstražného osvětlení a u některých modelů rovněž sklopením vnějších zpětných zrcátek.
Parkujete-li vůz před domem, nenechávejte klíč za vstupními dveřmi v dosahu vozu. Klíč bez snímače pohybu je vhodné ukládat do kovové krabice nebo speciálně odstíněného pouzdra. Stačí je dokonce zabalit do hliníkové fólie (tzv. alobalu).
Autorizované servisy Ford ověřují při každé návštěvě, zda pro vůz nejsou k dispozici nějaké aktualizace zabezpečovacích systémů nebo jiné doporučené modifikace. Ford proto doporučuje všem majitelům vozů s modrým oválem ve znaku, aby nezanedbávali pravidelné servisní prohlídky, zejména u starších vozů.
Nové bezpečné ovladače bezklíčového odemykání budou pro modely Fiesta i Focus na českém trhu k dispozici ještě v průběhu prvního pololetí letošního roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.