Na světě je plno krásných míst, ale bohužel i řada míst nebezpečných. A to platí obzvláště pro majitele prémiových automobilů, jako jsou například modely z produkce Mercedes-Benz. Tato německá automobilka však přišla s geniálně jednoduchým nápadem, který by měl řidičům pomoci vyhnout se místům, kde by jim mohlo hrozit vyšší riziko ohrožení.
Zločiny spojené s automobily, ať už se budeme bavit o krádežích nebo vandalismu, bohužel nejsou ničím nový. Ba naopak, jejich počet je v posledních letech bohužel opět na vzestupu a tak automobilky musí přicházet s novými nápady, jak těmto nepříjemnostem předcházet.
Německá prémiová automobilka Mercedes-Benz však přišla s geniálně jednoduchým nápadem, který by měl výrazně omezit rizika hrozící řidičům jejich vozů, například když se budou snažit najít vhodné místo k zaparkování. Infoteinment nových Mercedesů by totiž měl být schopen pracovat s policejní databází zločinů v okolí.
Díky přístupu k policejním statistikám by měl být speciální software schopen vyhodnotit místa, kde je vyšší šance vandalismu, přepadení, krádeží nebo dalších zločinů. Nový software by měl být připraven dokonce již pro příští generaci nových Mercedesů a uživatelsky by měl být velice přívětivý - k vyznačení bezpečnosti daného místa bude totiž využívat barevnou škálu.
„Vzali jsme veřejně dostupná data z města Seattle a porovnali jsme je s daty parkovacích míst v cílové lokaci," uvedl Marks Ehmann, softwarový vývojář Mercedesu, v rozhovoru pro Drive. „Můžeme vybrat konkrétní parkovací místo a analyzovat kolik zločinů se v přilehlé oblasti stalo během minulého týdne. Zelená bude indikovat bezpečnou oblast, takže je vhodné zde zaparkovat. Oranžová bude ještě stále v pořádku, ovšem řidič by si měl rozmyslet, zda raději nezajede do zelené zóny. Červená barva pak bude označovat místa, kde svůj Mercedes rozhodně zaparkovat nechcete."
Služba by měla být vyvinuta pouze pro omezený počet oblastí z celého světa, kde jsou data o kriminalitě veřejně dostupná. Službu bude možné získat prostřednictvím speciálního obchodu s aplikacemi Mercedes-Benz a kromě jiného by měla nabídnout i informace o pěší vzdálenosti z parkoviště do cílové destinace, poplatky za parkování nebo informace o dopravních zácpách, jak uvádí Motor1.
„Je to velice zajímavá služba, neboť vychází z místních geografických znalostí a znalosti všech druhů statistik, včetně statistiky kriminality a dostupnosti parkovacích míst," uvedl David McCarthy, mluví Mercedesu pro Austrálii. „Pokud by se něco takového stalo dostupným, jsem si jist, že poptávka by byla velice silná," dodal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?