Snad každý fanoušek Mazdy napjatě čeká, jaké překvapení si pro nás tradiční japonský výrobce chystá na letošní autosalon v Tokiu. Ty nejdivočejší sny přitom slibují, že bychom se mohli dočkat přetavení konceptu RX-Vision v novou Mazdu RX-9.
Ohledně modelu RX-9 existují značně rozporuplné zprávy. Podle jedněch se má nová Mazda s rotačním motorem objevit již letos na autosalonu v Tokiu, ovšem ty druhé zpochybňují i samotný vývoj tohoto vozu. Kde je pravda se dozvíme až za pár měsíců.
Do té doby nás ale může těšit a uklidňovat nový patent Mazdy, který stavbě sportovního vozu skutečně nahrává. A podle obrysů karoserie i dveří z patentu by se dalo doufat, že nakonec půjde právě o RX-9.
O co tedy jde? O dveře sportovního vozu. Jejich design sice není ničím neobvyklým, ovšem jejich otvírání by mělo být. Nízké sportovní vozy totiž dle slov Mazdy mají problém s otvíráním dveří, neboť hrozí jejich poškození o vysoké chodníky. I proto mají exkluzivní sportovní automobily dveře výklopné nahoru - nejde jen o frajeřinu.
Mazda však nechce sahat k extrémům jaké využívají vozy MxLaren nebo Mercedes SLS AMG. Pokud by RX-9 skutečně šla do produkce, mělo by jít o dostupný vůz, což automaticky vyřazuje ze hry nákladné technologie, případně zcela nový vývoj něčeho "revolučního".
Mazda tak pro své dveře hledala něco, co by je udrželo v lehce vyšším úhlů nad zemí. Jako první většinu z nás napadají plynové vzpěry, ovšem ty jsou podle všeho příliš velké, těžké a nákladné. Druhou možností byla spirálová pružina, ovšem ani ta Mazdě nevyhovovala.
Nakonec se tedy Mazda rozhodla sáhnout po klasické torzní tyči, která by měla udržet dveře otevřené. A její návrh je vidět i na patentu.
Pokud se ale tyto dveře objeví na RX-9 bohužel netušíme. Nicméně stále tiše doufáme, že tento model od Mazdy spatříme již letos na autosalonu Tokio Motor Show, který se bude konat v říjnu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?