Testování maskovaných automobilů v provozu patří ke standardním praktikám všech automobilek, málokdy se však stane, aby se zcela nový maskovaný Mercede-Benz proháněl po ulicích centra Prahy
A přesto se tak stalo. Díky všímavosti a pozornosti jednoho z našich čtenářů pro vás máme exkluzivní fotografie nového vozu Mercedes-Benz A-Class pro rok 2018, který se dnes v dopoledních hodinách ukázal v centru Prahy.
Už na první pohled je znát, že technici ze Stuttgartu se opravdu vehementně snažili, aby nám identifikaci vozu maximálně zkomplikovali. Těžko si jinak vysvětlit onu nástavbu na kapotě vozu, která mění tvar i přední masky. V zadní části vozu pak z maskovací folie vystupuje jen víčko palivové nádrže a zadní svítilny.
O nové generaci nového vozu toho příliš nevíme, ovšem podle informací například z webu AutoCar se dá očekávat, že nová generace vozů A-Classe bude spíše evolucí, než revolucí. Dočkat bychom se měli přepracovaných svítilen, omlazeného designu a nových motorů, mezi kterými nebude chybět nový naftový motor o objemu 2.0 litru, který nahradí zastaralejší diesel 2.1 litru.
Často se také spekuluje o nových dieselových tříválcích a hybridní verzi, která by mohla mít dojezd čistě na elektrický pohon až 50 kilometrů. S elektromotorem by mohl spolupracovat buď zmíněný naftový tříválec, nebo menší benzínový motor.
Z opačného spektra pohonných jednotek se však můžeme těšit na výtvor z dílny Mercedes-AMG, který by měl opět posunout laťku o něco výše. Ačkoliv je současná generace A-Classe AMG nejsilnějším dostupným hatchbackem, inženýři by se rádi podívali za laťku 400 koňských sil.
Změny se nevyhnou ani interiéru. Ten by měl být nyní silně inspirován vozy třídy E nebo C. Interiér by tedy měl působit propracovaněji, hodnotněji a také moderněji. Chybět nebudou ani chytré systémy, které zajišťují maximální komfort na cestách. Jejich senzory byly ukryty za čelním sklem u zpětného zrcátka.
Na další informace, co všechno nám chystaný Mercedes-Benz přinese, si však budeme muset počkat až do oficiálního představení. Jedno je však jisté už nyní, BMW řady 1 se bude muset opět snažit, aby si uhlídalo své zákazníky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?