Od úterý do čtvrtka probíhaly v portugalském Portimau první předsezónní testy DTM. Na trati se vystřídaly všechny tři automobilky.
Audi, BMW i Mercedes testovaly nejen nové technické úpravy svých vozů, ale samozřejmě i nové pneumatiky Hankook. Nejenže se budou muset letos týmy poprat se změnou pneumatik, ale nebudou moci ani používat tzv. nahřívací dečky.
"Obkroužili jsme mnoho kol a spálili mnoho pneumatik, jelikož se nové měkké gumy velice rychle opotřebovávají. Nemůžu se dočkat Hockenheimu, na trati zůstane mnoho zbytků gumy," prozradil Mattias Ekström, který testoval pro Audi v úterý.
Ve středu se střídali za volantem Audi RS5 DTM nováčci Duval s Rastem. Oba pracovali především na kvalifikačních a závodních simulacích.
Jamie Green se potom ve čtvrtek soustředil na dlouhé jízdy. Brit k tomu řekl: "Kromě oběda jsem strávil celý den na trati. Udělali jsme tolik práce, kolik jen bylo během jednoho dne možné. Auto působí dobře a my děláme slušné pokroky."
V Portugalsku se pak přímo vyřádili jezdci Mercedesu. Gary Paffett strávil v úterý za volantem speciálu C63 DTM 159 kol, zatímco Paul di Resta obkroužil ve středu 143 okruhů. Nová akvizice Mercedesu Edoardo Mortara se objevil za volantem ve čtvrtek a odjezdil na 4,6 km dlouhé trati 136 kol.
BMW Motorsport soustředilo nejvíce práce na Augusta Farfuse, jenž testoval v úterý i ve středu. Poslední den do vozu usedl Marco Wittmann.
Další oficiální předsezónní testy se uskuteční od 14. do 17. března v italské Vallenlunze.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.