Od úterý do čtvrtka probíhaly v portugalském Portimau první předsezónní testy DTM. Na trati se vystřídaly všechny tři automobilky.
Audi, BMW i Mercedes testovaly nejen nové technické úpravy svých vozů, ale samozřejmě i nové pneumatiky Hankook. Nejenže se budou muset letos týmy poprat se změnou pneumatik, ale nebudou moci ani používat tzv. nahřívací dečky.
"Obkroužili jsme mnoho kol a spálili mnoho pneumatik, jelikož se nové měkké gumy velice rychle opotřebovávají. Nemůžu se dočkat Hockenheimu, na trati zůstane mnoho zbytků gumy," prozradil Mattias Ekström, který testoval pro Audi v úterý.
Ve středu se střídali za volantem Audi RS5 DTM nováčci Duval s Rastem. Oba pracovali především na kvalifikačních a závodních simulacích.
Jamie Green se potom ve čtvrtek soustředil na dlouhé jízdy. Brit k tomu řekl: "Kromě oběda jsem strávil celý den na trati. Udělali jsme tolik práce, kolik jen bylo během jednoho dne možné. Auto působí dobře a my děláme slušné pokroky."
V Portugalsku se pak přímo vyřádili jezdci Mercedesu. Gary Paffett strávil v úterý za volantem speciálu C63 DTM 159 kol, zatímco Paul di Resta obkroužil ve středu 143 okruhů. Nová akvizice Mercedesu Edoardo Mortara se objevil za volantem ve čtvrtek a odjezdil na 4,6 km dlouhé trati 136 kol.
BMW Motorsport soustředilo nejvíce práce na Augusta Farfuse, jenž testoval v úterý i ve středu. Poslední den do vozu usedl Marco Wittmann.
Další oficiální předsezónní testy se uskuteční od 14. do 17. března v italské Vallenlunze.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?