Od úterý do čtvrtka probíhaly v portugalském Portimau první předsezónní testy DTM. Na trati se vystřídaly všechny tři automobilky.
Audi, BMW i Mercedes testovaly nejen nové technické úpravy svých vozů, ale samozřejmě i nové pneumatiky Hankook. Nejenže se budou muset letos týmy poprat se změnou pneumatik, ale nebudou moci ani používat tzv. nahřívací dečky.
"Obkroužili jsme mnoho kol a spálili mnoho pneumatik, jelikož se nové měkké gumy velice rychle opotřebovávají. Nemůžu se dočkat Hockenheimu, na trati zůstane mnoho zbytků gumy," prozradil Mattias Ekström, který testoval pro Audi v úterý.
Ve středu se střídali za volantem Audi RS5 DTM nováčci Duval s Rastem. Oba pracovali především na kvalifikačních a závodních simulacích.
Jamie Green se potom ve čtvrtek soustředil na dlouhé jízdy. Brit k tomu řekl: "Kromě oběda jsem strávil celý den na trati. Udělali jsme tolik práce, kolik jen bylo během jednoho dne možné. Auto působí dobře a my děláme slušné pokroky."
V Portugalsku se pak přímo vyřádili jezdci Mercedesu. Gary Paffett strávil v úterý za volantem speciálu C63 DTM 159 kol, zatímco Paul di Resta obkroužil ve středu 143 okruhů. Nová akvizice Mercedesu Edoardo Mortara se objevil za volantem ve čtvrtek a odjezdil na 4,6 km dlouhé trati 136 kol.
BMW Motorsport soustředilo nejvíce práce na Augusta Farfuse, jenž testoval v úterý i ve středu. Poslední den do vozu usedl Marco Wittmann.
Další oficiální předsezónní testy se uskuteční od 14. do 17. března v italské Vallenlunze.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?