Od úterý do čtvrtka probíhaly v portugalském Portimau první předsezónní testy DTM. Na trati se vystřídaly všechny tři automobilky.
Audi, BMW i Mercedes testovaly nejen nové technické úpravy svých vozů, ale samozřejmě i nové pneumatiky Hankook. Nejenže se budou muset letos týmy poprat se změnou pneumatik, ale nebudou moci ani používat tzv. nahřívací dečky.
"Obkroužili jsme mnoho kol a spálili mnoho pneumatik, jelikož se nové měkké gumy velice rychle opotřebovávají. Nemůžu se dočkat Hockenheimu, na trati zůstane mnoho zbytků gumy," prozradil Mattias Ekström, který testoval pro Audi v úterý.
Ve středu se střídali za volantem Audi RS5 DTM nováčci Duval s Rastem. Oba pracovali především na kvalifikačních a závodních simulacích.
Jamie Green se potom ve čtvrtek soustředil na dlouhé jízdy. Brit k tomu řekl: "Kromě oběda jsem strávil celý den na trati. Udělali jsme tolik práce, kolik jen bylo během jednoho dne možné. Auto působí dobře a my děláme slušné pokroky."
V Portugalsku se pak přímo vyřádili jezdci Mercedesu. Gary Paffett strávil v úterý za volantem speciálu C63 DTM 159 kol, zatímco Paul di Resta obkroužil ve středu 143 okruhů. Nová akvizice Mercedesu Edoardo Mortara se objevil za volantem ve čtvrtek a odjezdil na 4,6 km dlouhé trati 136 kol.
BMW Motorsport soustředilo nejvíce práce na Augusta Farfuse, jenž testoval v úterý i ve středu. Poslední den do vozu usedl Marco Wittmann.
Další oficiální předsezónní testy se uskuteční od 14. do 17. března v italské Vallenlunze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.