Zákazníci se mohou těšit na nejlepší jízdní vlastnosti ze všech variant Mustangu, které dosud Ford v Evropě nabízel, a také na jízdní výkony hodné legendárního označení Mach 1. Za nimi stojí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšená aerodynamika a posílené chlazení.
Mach 1 je prvním v Evropě prodávaným produkčním Mustangem se sportovní šestistupňovou mechanickou převodovkou TREMEC. Tato rychlostní skříň disponuje funkcí automatického dorovnávání otáček při podřazování (tzv.meziplyny) a je osazena účinnějším chladičem oleje, aby obstála při vysoké zátěži na závodním okruhu. Zákazníci se mohou rozhodnout i pro 10stupňovou samočinnou převodovku Ford, v Mustangu Mach 1 rovněž osazenou účinnějším chladičem oleje a naladěnou s ohledem na možnost sportovní jízdy na uzavřené trati.
V zájmu ještě přesvědčivějších jízdních vlastností na silnici i na závodním okruhu dostal Mustang Mach 1 specifické naladění podvozku. Liší se pružiny, stabilizátory, pouzdra náprav i kalibrace adaptivních tlumičů MagneRide®.2 Díky novému softwaru posilovače se Mach 1 pyšní nejpreciznějším řízením ze všech evropských variant Mustangu.
S dynamickým potenciálem vozu koresponduje vnější design. Výrazné pruhy na kapotě a bočních partiích, sportovní detaily exteriéru a 19palcová kola z lehké slitiny odkazují na legendární modely Mustang Mach 1 z 60. a 70. let. Limitovaná edice Mach 1 bude nabízena v osmi exkluzivních kombinacích laku karoserie, pruhů a kontrastních linií. Každý vyrobený Mustang Mach 1 ponese plaketu se svým pořadovým číslem v sérii.
„Původní Mach 1 byl vrcholnou sportovní verzí produkčního Mustangu a svoje schopnosti prokázal úspěšným působením v motoristickém sportu," řekl Matthias Tonn, šéfkonstruktér programu Mustang Mach 1 pro Evropu. „Nový Mach 1 je nejtalentovanější Mustang, jaký se zatím dostal do Evropy. Je dimenzovaný pro nasazení na závodním okruhu a jeho specifický vzhled si legendární označení více než zaslouží."
Při příležitosti premiéry Mustangu Mach 1 připravil Ford unikátní interaktivní program, jenž zájemcům umožní vytvořit v online aplikaci krátké video a sdílet ho na sociálních sítích. Uživatelé si mohou vybrat barevné provedení svého Mustangu Mach 1 i úhly záběru, z nichž má být vůz ve videu nasnímán. Aplikace nabídne také funkci rozšířené reality, jejímž prostřednictvím lze umístit Mustang Mach 1 do reálného prostředí.
Interaktivní aplikaci lze vyzkoušet na https://fordmustangmach1ar.com.
Legendární osmiválec
Mustang Mach 1 je poháněn celohliníkovým vidlicovým osmiválcem o objemu 5,0 l. V tomto modelu je naladěný na nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a optimalizovaný pro sportovní jízdu na silnici i na závodním okruhu.
Otevřený vzduchový filtr, sací potrubí i škrticí klapky o průměru 87 mm má Mustang Mach 1 společné s modelem Mustang Shelby GT350, prodávaným v Severní Americe. Volnějšímu průtoku vzduchu motorem, který tyto komponenty přinesly, je přizpůsobeno naladění řídicí jednotky i vstřikovací soustavy, tvořené kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Motor s vysokootáčkovým charakterem dosahuje nejvyššího výkonu v 7500 ot./min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 529 Nm v 4600 ot./min-1.
Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži zajišťuje přídavný chladič motorového oleje, rovněž převzatý ze Shelby GT350, a nový adaptér olejového filtru. O nezaměnitelný zvukový doprovod se stará sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami o průměru 4,5 palce (114 mm).
Obě nabízené převodovky splňují nároky na maximální dynamiku, přenos hnací síly a výkony na závodní trati. Šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 je osazena dvoutalířovou spojkou, proto suverénně snáší i agresivní změny rychlostních stupňů ve vysokých otáčkách. Vyznačuje se také krátkými drahami řazení.
Převodovka TREMEC využívá také technologii automatického dorovnání otáček při podřazování. Ta prostřednictvím řídicí elektroniky na krátký okamžik navýší otáčky motoru, tak aby se srovnaly otáčky hřídelí v převodovce. Výsledkem jsou hladké, přitom však velmi rychlé změny rychlostních stupňů směrem dolů, například při sportovní jízdě. Převodovka umožňuje také řadit vyšší rychlostní stupně bez ubrání plynu a vyšším teplotním nárokům čelí vlastním okruhem chlazení oleje.
Technicky vyspělá samočinná převodovka Ford s deseti rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu. Druhý chladič oleje navyšuje chladicí kapacitu o 75 procent. Varianty s manuální i automatickou převodovkou jsou sériově vybaveny samosvorným diferenciálem, který má také vlastní chlazení.
Připraven na okruhy
Mustang Mach 1 těží z řady aerodynamických úprav, které vozu udělují vedle lepších jízdních výkonů také charakteristický vzhled, inspirovaný původními modely stejného jména.
Na přídi se objevuje nová dvoudílná horní mřížka, nová spodní mřížka, boční mřížky a také spoiler pod nárazníkem. To vše se podílí na lepší aerodynamice a účinnějším chlazení.
Mustang Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT. Zadní difuzor je převzatý ze severoamerického modelu Mustang Shelby GT500 a zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladicí vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler zajišťuje rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu.
Podvozek je zkonstruovaný takovým způsobem, aby obstál i při ostré sportovní jízdě na závodním okruhu. Tlumiče pérování MagneRide® 2 s elektronicky regulovanou magnetoreologickou náplní se průběžně přizpůsobují aktuální provozní situaci a jejich naladění v Mustangu Mach E koresponduje s tužšími pružinami a zkrutnými stabilizátory. Za nejostřejší odezvou řízení ze všech v Evropě dosud prodávaných Mustangů stojí vedle nové kalibrace elektronického posilovače řízení také nápravnice a komponenty zavěšení z modelů Mustang Shelby GT350 a GT500.
Mustang Mach 1 dále dostal účinnější posilovač brzd s rychlejší odezvou. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny mají vpředu i vzadu o půl palce (127 mm) větší šířku a jsou obutá do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4.
Nová interpretace světoznámého designu
Ke stěžejním aspektům všech generací Mustangu Mach 1 patřil výrazný vzhled ve stylu závodních vozů, podtržený charismatickými kombinacemi laku a polepů.
Zájemci o nejnovější limitovanou edici budou vybírat z osmi kombinací laku karoserie a dekoračních pruhů. V nabídce bude šedá Fighter Jet s černooranžovými pruhy, stříbrná Iconic, černá Shadow Black a bílá Oxford White s černočervenými pruhy, modrá Velocity, oranžová Twister, červená Race a žlutá Grabber s černobílými pruhy.
Přední mřížky Mustangu Mach 1 jsou lakované černým lesklým lakem a na zádi i na obou předních blatnících se objevuje legendární logo Mach 1.
Interiér je vyveden v černém odstínu Ebony s hliníkovými dekoracemi v povrchové úpravě Dark Spindrift, kožená sedadla jsou obšitá šedými švy. Na palubní desce se nachází plaketa s logem Mach 1 a pořadovým číslem vozu v sérii. Specifické pro Mach 1 jsou rovněž prahové lišty a uvítací obrazovka na digitálním přístrojovém štítu.
Standardní výbava obsahuje vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, vyspělý komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3, 3 prémiový audiosystém B&O s dvanácti reproduktory nebo modem FordPass Connect,4 který zajišťuje online připojení.
Mustang Mach 1 byl poprvé představen v roce 1969. Oproti Mustangu GT měl výkonnější osmiválcové motory, závodní podvozek a specifický design. První generace Mustangu Mach 1 stanovila na solných pláních Bonneville 295 rychlostních a vytrvalostních rekordů a v letech 1969 a 1970 vybojovala mistrovské tituly v soutěžním šampionátu SCAA. Další verze následovaly v letech 1971, 1974 a 2003. Od roku 1969 bylo vyrobeno více než 300 000 vozů Mustang Mach 1.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?