Britský výrobce luxusních vozů nedávno představil modernizované provedení svého crossoveru Bentayga. Nyní přichází s modernizací vrcholného modelu Bentayga Speed.
Bentley Bentayga Speed je poháněn dvakrát přeplňovaným motorem W12 o objemu 6,0 litru. Ten je vyladěn na výkon 460 kW (626 koní) a nabízí mamutí točivý moment 900 N.m. jenž je dostupný v širokém pásmu otáček (od 1500 do 5000 ot./min.) Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola. Díky němu dokáže Bentley Bentayga Speed akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a atakovat maximální rychlost 306 km/h.
Pro lepší dynamické schopnosti byla upravena kalibrace sportovního jízdního režimu a nastavení vektorování trakce pomocí brzd. Kromě zlepšení dynamiky se u Bentley zaměřili také na snížení spotřeby paliva. Při klidné jízdě se nyní může vypnout až polovina válců.
Avšak drtivá většina úprav faceliftovaného modelu byla zaměřena pouze na vzhled vozu. Po vzoru Continental GT byly aktualizované LED světlomety, které se nyní nachází o 30 mm výš. Změny se týkají také nových nárazníků, mřížky chladiče a pátých dveří. Kola s pneumatikami 285/40 R22 jsou stejná jako u předchozího vydání. Zákazník má na výběr 17 standartních barev a 47 odstínů. Avšak na přání může dostat Bentayga zcela libovolné barevné provedení.
Bentayga Speed se od ostatních modelů liší v interiéru. Tou hlavní změnou jsou sportovní sedadla s kombinovaným čalouněním v kůži a Alcantaře. Obložení interiéru používá ve větším množství uhlíková vlákna. Uprostřed palubní desky se nachází 10,9" displej infotinmentu , který umožňuje komunikaci s mobilním telefonem pomocí rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Novinkou je též digitální přístupová deska, která nahradila analogové budíky.
Počítá se, že aktualizované vydání Bentley Bentayga Speed dorazí k prvním zákazníkům do konce letošního roku. Přednost by měly dostat trhy v USA, na Středním východě a ve vybraných asijských zemích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?