Britský výrobce luxusních vozů nedávno představil modernizované provedení svého crossoveru Bentayga. Nyní přichází s modernizací vrcholného modelu Bentayga Speed.
Bentley Bentayga Speed je poháněn dvakrát přeplňovaným motorem W12 o objemu 6,0 litru. Ten je vyladěn na výkon 460 kW (626 koní) a nabízí mamutí točivý moment 900 N.m. jenž je dostupný v širokém pásmu otáček (od 1500 do 5000 ot./min.) Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola. Díky němu dokáže Bentley Bentayga Speed akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a atakovat maximální rychlost 306 km/h.
Pro lepší dynamické schopnosti byla upravena kalibrace sportovního jízdního režimu a nastavení vektorování trakce pomocí brzd. Kromě zlepšení dynamiky se u Bentley zaměřili také na snížení spotřeby paliva. Při klidné jízdě se nyní může vypnout až polovina válců.
Avšak drtivá většina úprav faceliftovaného modelu byla zaměřena pouze na vzhled vozu. Po vzoru Continental GT byly aktualizované LED světlomety, které se nyní nachází o 30 mm výš. Změny se týkají také nových nárazníků, mřížky chladiče a pátých dveří. Kola s pneumatikami 285/40 R22 jsou stejná jako u předchozího vydání. Zákazník má na výběr 17 standartních barev a 47 odstínů. Avšak na přání může dostat Bentayga zcela libovolné barevné provedení.
Bentayga Speed se od ostatních modelů liší v interiéru. Tou hlavní změnou jsou sportovní sedadla s kombinovaným čalouněním v kůži a Alcantaře. Obložení interiéru používá ve větším množství uhlíková vlákna. Uprostřed palubní desky se nachází 10,9" displej infotinmentu , který umožňuje komunikaci s mobilním telefonem pomocí rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Novinkou je též digitální přístupová deska, která nahradila analogové budíky.
Počítá se, že aktualizované vydání Bentley Bentayga Speed dorazí k prvním zákazníkům do konce letošního roku. Přednost by měly dostat trhy v USA, na Středním východě a ve vybraných asijských zemích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.