Britský výrobce luxusních vozů nedávno představil modernizované provedení svého crossoveru Bentayga. Nyní přichází s modernizací vrcholného modelu Bentayga Speed.
Bentley Bentayga Speed je poháněn dvakrát přeplňovaným motorem W12 o objemu 6,0 litru. Ten je vyladěn na výkon 460 kW (626 koní) a nabízí mamutí točivý moment 900 N.m. jenž je dostupný v širokém pásmu otáček (od 1500 do 5000 ot./min.) Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola. Díky němu dokáže Bentley Bentayga Speed akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a atakovat maximální rychlost 306 km/h.
Pro lepší dynamické schopnosti byla upravena kalibrace sportovního jízdního režimu a nastavení vektorování trakce pomocí brzd. Kromě zlepšení dynamiky se u Bentley zaměřili také na snížení spotřeby paliva. Při klidné jízdě se nyní může vypnout až polovina válců.
Avšak drtivá většina úprav faceliftovaného modelu byla zaměřena pouze na vzhled vozu. Po vzoru Continental GT byly aktualizované LED světlomety, které se nyní nachází o 30 mm výš. Změny se týkají také nových nárazníků, mřížky chladiče a pátých dveří. Kola s pneumatikami 285/40 R22 jsou stejná jako u předchozího vydání. Zákazník má na výběr 17 standartních barev a 47 odstínů. Avšak na přání může dostat Bentayga zcela libovolné barevné provedení.
Bentayga Speed se od ostatních modelů liší v interiéru. Tou hlavní změnou jsou sportovní sedadla s kombinovaným čalouněním v kůži a Alcantaře. Obložení interiéru používá ve větším množství uhlíková vlákna. Uprostřed palubní desky se nachází 10,9" displej infotinmentu , který umožňuje komunikaci s mobilním telefonem pomocí rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Novinkou je též digitální přístupová deska, která nahradila analogové budíky.
Počítá se, že aktualizované vydání Bentley Bentayga Speed dorazí k prvním zákazníkům do konce letošního roku. Přednost by měly dostat trhy v USA, na Středním východě a ve vybraných asijských zemích.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?