"Šílený" Ford Mustang Mach-E 1400 ukazuje nový rozměr závodění a driftingu

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400
Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400, foto: Ford
AutoRoad.cz 24. července 2020 23:55
Sdílej:

Ford představuje Mustang Mach-E 1400, elektrický závodní automobil, který ukazuje, jakého výkonu lze dosáhnout bez jediné kapky paliva. Speciální prototyp se sedmi motory navazuje na dragster Mustang Cobra Jet 1400 a je připraven předvést svůj extrémní dynamický potenciál na závodním okruhu, drag stripu i driftovací ploše.

Mustang Mach-E 1400 vznikl ve spolupráci se společností RTR Vehicles. Za základ posloužila odstrojená karoserie elektromobilu Mustang Mach-E GT. Cílová hodnota nejvyššího výkonu je obsažena v názvu: 1400 mechanických koňských sil, což je 1419 metrických koní neboli 1043 kW.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

„Nyní je perfektní doba k tomu, nasadit elektrický pohon, nasbírat zkušenosti a uplatnit je na naše modelové portfolio,“ řekl šéfkonstruktér programu Mustang Mach-E Ron Heiser. „Mustang Mach-E bude radost řídit, stejně jako každý jiný Mustang před ním, ale Mustang Mach-E 1400 je díky práci Ford Performance a RTR naprosto šílený.“

Mustang Mach-E 1400 je výsledkem tisíce hodin spolupráce mezi Ford Performance a RTR. Jeho posláním je překlenout propast mezi tím, co elektromobil doopravdy dokáže, a představami mnoha zákazníků.

„Za volantem tohoto vozu se úplně změnil můj pohled na to, jaký může být výkon a točivý moment,“ řekl Vaughn Gittin Jr., motoristický šampion a zakladatel RTR. „Ten zážitek se nepodobá ničemu, co jste si kdy představovali, možná kromě jízdy na magnetické horské dráze.“

Aerodynamika Mustangu Mach-E 1400 je optimalizovaná se zvláštním zřetelem na přívody chladícího vzduchu, přední spoiler, postranní křidélka a zadní křídlo. Vůz má celkem sedm motorů – o pět víc než Mustang Mach-E GT. Tři jsou připojeny k přednímu diferenciálu a čtyři k zadnímu. S diferenciály je spojuje vždy jediná hnací hřídel. Samotné diferenciály umožňují široké rozpětí nastavení pro různé účely od driftování až po závodění na čas.

Podvozek byl zvolen tak, aby konstruktérům umožnil zkoumat různé konfigurace pohonu (zadních, všech čtyř a dokonce i předních kol) a jejich vliv na spotřebu energie i dosahované výkony. Nastavení podvozku pro drifting a pro okruhovou jízdu je zcela jiné, například ramena náprav i řízení jsou u driftovací varianty zvolena tak, aby umožňovala extrémní natočení předních kol. Cílová hodnota přítlaku je více než 1000 kg při rychlosti 257 km/h (160 mph).

Baterii o instalované kapacitě 56,8 kWh tvoří nikl-mangan-kobaltové články. Při nabíjení se soustava chladí dielektrickým chladivem, což zkracuje nutné prostoje mezi jednotlivými jízdami.

Brzdová soustava Brembo je opatřena rekuperačním zařízením, elektrickým posilovačem i protiblokovacím a stabilizačním systémem. Nechybí hydraulická ruční brzda pro vyvolání přetáčivého smyku. Při jejím použití se krátce odpojí přenos hnací síly na zadní kola.

Mustang Mach-E 1400 se v dohledné době představí v závodě série NASCAR. Slouží také jako zkušebna nových materiálů. Kapota je vyrobena z organického kompozitu, který představuje lehkou alternativu k uhlíkovým vláknům, z nichž je tvořen zbytek vozu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?