"Šílený" Ford Mustang Mach-E 1400 ukazuje nový rozměr závodění a driftingu

AutoRoad.cz, 24. července 2020, 23:55 Google+

Ford představuje Mustang Mach-E 1400, elektrický závodní automobil, který ukazuje, jakého výkonu lze dosáhnout bez jediné kapky paliva. Speciální prototyp se sedmi motory navazuje na dragster Mustang Cobra Jet 1400 a je připraven předvést svůj extrémní dynamický potenciál na závodním okruhu, drag stripu i driftovací ploše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Sdílejte článek

Mustang Mach-E 1400 vznikl ve spolupráci se společností RTR Vehicles. Za základ posloužila odstrojená karoserie elektromobilu Mustang Mach-E GT. Cílová hodnota nejvyššího výkonu je obsažena v názvu: 1400 mechanických koňských sil, což je 1419 metrických koní neboli 1043 kW.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

„Nyní je perfektní doba k tomu, nasadit elektrický pohon, nasbírat zkušenosti a uplatnit je na naše modelové portfolio,“ řekl šéfkonstruktér programu Mustang Mach-E Ron Heiser. „Mustang Mach-E bude radost řídit, stejně jako každý jiný Mustang před ním, ale Mustang Mach-E 1400 je díky práci Ford Performance a RTR naprosto šílený.“

img-responsive

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Mustang Mach-E 1400 je výsledkem tisíce hodin spolupráce mezi Ford Performance a RTR. Jeho posláním je překlenout propast mezi tím, co elektromobil doopravdy dokáže, a představami mnoha zákazníků.

„Za volantem tohoto vozu se úplně změnil můj pohled na to, jaký může být výkon a točivý moment,“ řekl Vaughn Gittin Jr., motoristický šampion a zakladatel RTR. „Ten zážitek se nepodobá ničemu, co jste si kdy představovali, možná kromě jízdy na magnetické horské dráze.“

Aerodynamika Mustangu Mach-E 1400 je optimalizovaná se zvláštním zřetelem na přívody chladícího vzduchu, přední spoiler, postranní křidélka a zadní křídlo. Vůz má celkem sedm motorů – o pět víc než Mustang Mach-E GT. Tři jsou připojeny k přednímu diferenciálu a čtyři k zadnímu. S diferenciály je spojuje vždy jediná hnací hřídel. Samotné diferenciály umožňují široké rozpětí nastavení pro různé účely od driftování až po závodění na čas.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Podvozek byl zvolen tak, aby konstruktérům umožnil zkoumat různé konfigurace pohonu (zadních, všech čtyř a dokonce i předních kol) a jejich vliv na spotřebu energie i dosahované výkony. Nastavení podvozku pro drifting a pro okruhovou jízdu je zcela jiné, například ramena náprav i řízení jsou u driftovací varianty zvolena tak, aby umožňovala extrémní natočení předních kol. Cílová hodnota přítlaku je více než 1000 kg při rychlosti 257 km/h (160 mph).

Baterii o instalované kapacitě 56,8 kWh tvoří nikl-mangan-kobaltové články. Při nabíjení se soustava chladí dielektrickým chladivem, což zkracuje nutné prostoje mezi jednotlivými jízdami.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Brzdová soustava Brembo je opatřena rekuperačním zařízením, elektrickým posilovačem i protiblokovacím a stabilizačním systémem. Nechybí hydraulická ruční brzda pro vyvolání přetáčivého smyku. Při jejím použití se krátce odpojí přenos hnací síly na zadní kola.

Mustang Mach-E 1400 se v dohledné době představí v závodě série NASCAR. Slouží také jako zkušebna nových materiálů. Kapota je vyrobena z organického kompozitu, který představuje lehkou alternativu k uhlíkovým vláknům, z nichž je tvořen zbytek vozu.

Vytisknout

Diskuze: "Šílený" Ford Mustang Mach-E 1400 ukazuje nový rozměr závodění a driftingu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota

Jak koronavirus změnil Čechům cestování na dovolenou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud