"Šílený" Ford Mustang Mach-E 1400 ukazuje nový rozměr závodění a driftingu

AutoRoad.cz, 24. července 2020, 23:55 Google+

Ford představuje Mustang Mach-E 1400, elektrický závodní automobil, který ukazuje, jakého výkonu lze dosáhnout bez jediné kapky paliva. Speciální prototyp se sedmi motory navazuje na dragster Mustang Cobra Jet 1400 a je připraven předvést svůj extrémní dynamický potenciál na závodním okruhu, drag stripu i driftovací ploše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Sdílejte článek

Mustang Mach-E 1400 vznikl ve spolupráci se společností RTR Vehicles. Za základ posloužila odstrojená karoserie elektromobilu Mustang Mach-E GT. Cílová hodnota nejvyššího výkonu je obsažena v názvu: 1400 mechanických koňských sil, což je 1419 metrických koní neboli 1043 kW.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

„Nyní je perfektní doba k tomu, nasadit elektrický pohon, nasbírat zkušenosti a uplatnit je na naše modelové portfolio,“ řekl šéfkonstruktér programu Mustang Mach-E Ron Heiser. „Mustang Mach-E bude radost řídit, stejně jako každý jiný Mustang před ním, ale Mustang Mach-E 1400 je díky práci Ford Performance a RTR naprosto šílený.“

img-responsive

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Mustang Mach-E 1400 je výsledkem tisíce hodin spolupráce mezi Ford Performance a RTR. Jeho posláním je překlenout propast mezi tím, co elektromobil doopravdy dokáže, a představami mnoha zákazníků.

„Za volantem tohoto vozu se úplně změnil můj pohled na to, jaký může být výkon a točivý moment,“ řekl Vaughn Gittin Jr., motoristický šampion a zakladatel RTR. „Ten zážitek se nepodobá ničemu, co jste si kdy představovali, možná kromě jízdy na magnetické horské dráze.“

Aerodynamika Mustangu Mach-E 1400 je optimalizovaná se zvláštním zřetelem na přívody chladícího vzduchu, přední spoiler, postranní křidélka a zadní křídlo. Vůz má celkem sedm motorů – o pět víc než Mustang Mach-E GT. Tři jsou připojeny k přednímu diferenciálu a čtyři k zadnímu. S diferenciály je spojuje vždy jediná hnací hřídel. Samotné diferenciály umožňují široké rozpětí nastavení pro různé účely od driftování až po závodění na čas.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Podvozek byl zvolen tak, aby konstruktérům umožnil zkoumat různé konfigurace pohonu (zadních, všech čtyř a dokonce i předních kol) a jejich vliv na spotřebu energie i dosahované výkony. Nastavení podvozku pro drifting a pro okruhovou jízdu je zcela jiné, například ramena náprav i řízení jsou u driftovací varianty zvolena tak, aby umožňovala extrémní natočení předních kol. Cílová hodnota přítlaku je více než 1000 kg při rychlosti 257 km/h (160 mph).

Baterii o instalované kapacitě 56,8 kWh tvoří nikl-mangan-kobaltové články. Při nabíjení se soustava chladí dielektrickým chladivem, což zkracuje nutné prostoje mezi jednotlivými jízdami.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E 1400 je speciální prototyp se sedmi elektromotory a navazuje na neméně šílený dragster Mustang Cobra Jet 1400 | foto: Ford

Brzdová soustava Brembo je opatřena rekuperačním zařízením, elektrickým posilovačem i protiblokovacím a stabilizačním systémem. Nechybí hydraulická ruční brzda pro vyvolání přetáčivého smyku. Při jejím použití se krátce odpojí přenos hnací síly na zadní kola.

Mustang Mach-E 1400 se v dohledné době představí v závodě série NASCAR. Slouží také jako zkušebna nových materiálů. Kapota je vyrobena z organického kompozitu, který představuje lehkou alternativu k uhlíkovým vláknům, z nichž je tvořen zbytek vozu.

Vytisknout

Diskuze: "Šílený" Ford Mustang Mach-E 1400 ukazuje nový rozměr závodění a driftingu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

Jeep Willys

US Army se s konstruktéry džípu nemazala. Pro jméno legendy jsou tři hypotézy

Tatra buggyra racing

Soutěž o jízdu v terénních speciálech Tatra

reklama

Doporučujeme

Toyota

Jak koronavirus změnil Čechům cestování na dovolenou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  2. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  3. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  4. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

  5. Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

  6. Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud