Ford a Volkswagen dnes podepsali smlouvy, které jim umožní reagovat na rychle se měnící potřeby zákazníků v Evropě i dalších regionech. Spolupráce využije silných stránek obou partnerů v oblastech užitkových a elektrických automobilů. Přípravu těchto dohod oznámili Ford a Volkswagen již loni v červenci. Předmětem partnerství není výměna vlastnických podílů. Obě společnosti zůstanou na trhu konkurenty.
Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování relevantních nových technologií, zvýšení užitné hodnoty a další rozšíření nabídky pro své zákazníky. Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech.
Aliance bude:Vyrábět pick-up střední velikosti, zkonstruovaný a vyráběný Fordem a od roku 2022 nabízený Volkswagenem pod názvem Amarok.
Nadále upevňovat obchodní postavení obou společností v segmentu užitkových automobilů rozšířením nabídky o městskou rozvážkovou dodávku, založenou na nejnovější generaci Volkswagenu Caddy, a o nákladní dodávku s nosností do jedné tuny, zkonstruovanou Fordem, a to již v roce 2021.
Od roku 2023 vyrábět na platformě MEB skupiny Volkswagen elektricky poháněný model Ford, jímž značka obohatí svoji nabídku bezemisních modelů na evropském trhu.
Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu tří uvedených užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů pick-upů a dodávek.
„Ve světle pandemie Covid 19 a jejích dopadů na globální ekonomiku je dnes důležitější než kdy jindy uzavírat pevná spojenectví mezi silnými společnostmi,“ řekl generální ředitel Volkswagen Group Dr. Herbert Diess. „Tato spolupráce efektivně sníží náklady na vývoj, umožní širší globální distribuci elektrických a užitkových vozů a upevní postavení obou společností.“
„Tato aliance přichází v době nesmírného nadšení pro stále inteligentnější, online připojené automobily ve stále chytřejším světě,“ řekl generální ředitel Ford Motor Company Jim Hackett. „Tím se otevírá obrovská příležitost inovovat a vyřešit mnoho dopravních problémů tohoto světa a současně přinést zákazníkům mimořádné výhody i v situaci, kdy obě společnosti musí zvažovat, jak nakládat se svými finančními prostředky.“
Ford i Volkswagen mají v užitkových automobilech silnou pozici. Ford sklízí úspěchy s modely Transit a Ranger, Volkswagen pak s modely Transporter, Crafter, Caddy a Amarok.
Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.
Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další lákavou volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E, který bude uveden do prodeje v roce 2021.
Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní, vysoce kompetentní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburghské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.