Ford a Volkswagen dnes podepsali smlouvy, které jim umožní reagovat na rychle se měnící potřeby zákazníků v Evropě i dalších regionech. Spolupráce využije silných stránek obou partnerů v oblastech užitkových a elektrických automobilů. Přípravu těchto dohod oznámili Ford a Volkswagen již loni v červenci. Předmětem partnerství není výměna vlastnických podílů. Obě společnosti zůstanou na trhu konkurenty.
Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování relevantních nových technologií, zvýšení užitné hodnoty a další rozšíření nabídky pro své zákazníky. Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech.
Aliance bude:Vyrábět pick-up střední velikosti, zkonstruovaný a vyráběný Fordem a od roku 2022 nabízený Volkswagenem pod názvem Amarok.
Nadále upevňovat obchodní postavení obou společností v segmentu užitkových automobilů rozšířením nabídky o městskou rozvážkovou dodávku, založenou na nejnovější generaci Volkswagenu Caddy, a o nákladní dodávku s nosností do jedné tuny, zkonstruovanou Fordem, a to již v roce 2021.
Od roku 2023 vyrábět na platformě MEB skupiny Volkswagen elektricky poháněný model Ford, jímž značka obohatí svoji nabídku bezemisních modelů na evropském trhu.
Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu tří uvedených užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů pick-upů a dodávek.
„Ve světle pandemie Covid 19 a jejích dopadů na globální ekonomiku je dnes důležitější než kdy jindy uzavírat pevná spojenectví mezi silnými společnostmi,“ řekl generální ředitel Volkswagen Group Dr. Herbert Diess. „Tato spolupráce efektivně sníží náklady na vývoj, umožní širší globální distribuci elektrických a užitkových vozů a upevní postavení obou společností.“
„Tato aliance přichází v době nesmírného nadšení pro stále inteligentnější, online připojené automobily ve stále chytřejším světě,“ řekl generální ředitel Ford Motor Company Jim Hackett. „Tím se otevírá obrovská příležitost inovovat a vyřešit mnoho dopravních problémů tohoto světa a současně přinést zákazníkům mimořádné výhody i v situaci, kdy obě společnosti musí zvažovat, jak nakládat se svými finančními prostředky.“
Ford i Volkswagen mají v užitkových automobilech silnou pozici. Ford sklízí úspěchy s modely Transit a Ranger, Volkswagen pak s modely Transporter, Crafter, Caddy a Amarok.
Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.
Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další lákavou volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E, který bude uveden do prodeje v roce 2021.
Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní, vysoce kompetentní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburghské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?