Ford a Volkswagen dnes podepsali smlouvy, které jim umožní reagovat na rychle se měnící potřeby zákazníků v Evropě i dalších regionech. Spolupráce využije silných stránek obou partnerů v oblastech užitkových a elektrických automobilů. Přípravu těchto dohod oznámili Ford a Volkswagen již loni v červenci. Předmětem partnerství není výměna vlastnických podílů. Obě společnosti zůstanou na trhu konkurenty.
Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování relevantních nových technologií, zvýšení užitné hodnoty a další rozšíření nabídky pro své zákazníky. Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech.
Aliance bude:Vyrábět pick-up střední velikosti, zkonstruovaný a vyráběný Fordem a od roku 2022 nabízený Volkswagenem pod názvem Amarok.
Nadále upevňovat obchodní postavení obou společností v segmentu užitkových automobilů rozšířením nabídky o městskou rozvážkovou dodávku, založenou na nejnovější generaci Volkswagenu Caddy, a o nákladní dodávku s nosností do jedné tuny, zkonstruovanou Fordem, a to již v roce 2021.
Od roku 2023 vyrábět na platformě MEB skupiny Volkswagen elektricky poháněný model Ford, jímž značka obohatí svoji nabídku bezemisních modelů na evropském trhu.
Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu tří uvedených užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů pick-upů a dodávek.
„Ve světle pandemie Covid 19 a jejích dopadů na globální ekonomiku je dnes důležitější než kdy jindy uzavírat pevná spojenectví mezi silnými společnostmi,“ řekl generální ředitel Volkswagen Group Dr. Herbert Diess. „Tato spolupráce efektivně sníží náklady na vývoj, umožní širší globální distribuci elektrických a užitkových vozů a upevní postavení obou společností.“
„Tato aliance přichází v době nesmírného nadšení pro stále inteligentnější, online připojené automobily ve stále chytřejším světě,“ řekl generální ředitel Ford Motor Company Jim Hackett. „Tím se otevírá obrovská příležitost inovovat a vyřešit mnoho dopravních problémů tohoto světa a současně přinést zákazníkům mimořádné výhody i v situaci, kdy obě společnosti musí zvažovat, jak nakládat se svými finančními prostředky.“
Ford i Volkswagen mají v užitkových automobilech silnou pozici. Ford sklízí úspěchy s modely Transit a Ranger, Volkswagen pak s modely Transporter, Crafter, Caddy a Amarok.
Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.
Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další lákavou volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E, který bude uveden do prodeje v roce 2021.
Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní, vysoce kompetentní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburghské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?