Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky.
Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky. Na trh přijde počátkem roku 2021.
Vůz nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu je, společně s Toyotou RAV4 v segmentu střední třídy, kompaktním modelem C-HR a plánovaným Yarisem Cross ve třídě malých vozů, nejnovějším přírůstkem do evropské nabídky SUV značky Toyota.
Toyota staví na 23 letech zkušeností s vývojem hybridních technologií, 15 milionech prodaných hybridních vozů, devíti hybridních modelech a čtvrté generaci plně hybridního pohonu s autonomním dobíjením. Za vznikem Highlanderu Hybrid stojí vedoucí postavení značky v oblasti hybridních ústrojí v kombinaci s legendární kvalitou, odolností a spolehlivostí i širokými zkušenostmi na trhu SUV.
Model Highlander využívá výhod podvozkové platformy Toyota GA-K a spojuje všechny přednosti pohodlí, jízdního chování a bezpečnosti SUV značky Toyota s nízkými emisemi a nízkou spotřebou hybridního ústrojí společně s inteligentním pohonem všech kol, variabilním uspořádáním a schopností tahat přívěsy o hmotnosti až dvě tuny.
Design a karoserie
Highlander Hybrid s karoserií o délce 4 950 mm a nepřehlédnutelnými 20" koly z lehkých slitin kombinuje elegantní, dynamický a rafinovaný styl luxusního městského SUV s pevností, výkonem a odolností robustního a všestranného pohonu AWD.
Interiér byl navržen tak, aby nabídl praktičnost, odolnost a všestrannost očekávanou od sedmimístného SUV, se zárukou pohodlí a luxusu pro pobyt celé posádky. Highlander Hybrid nabízí 7 plnohodnotných míst – díky možnosti posouvání druhé řady v rozsahu 180 mm najde dvojice dospělých pasažérů dost místa i ve třetí řadě a může se též těšit na snadné nastupování a vystupování.
Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Pro interiér je k dispozici černé nebo grafitové barevné schéma; je zde celá řada úložných míst po celé kabině, stejně tak jako zásuvky USB pro cestující v prvních dvou řadách.
Z luxusních prvků výbavy jmenujme 12,3" displej multimediální soustavy na středovém panelu se satelitní navigací, projekční (HUD) displej, podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonů, ventilovaná sedadla a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.
Jízdní dynamika
Čtvrtá generace plně hybridní soustavy pohonu Toyoty Highlander spojuje benzínový motor 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent) a výkonnou systémovou baterií typu NiMH pod druhou řadou sedadel.
Celkový systémový výkon 244 k v kombinaci s emisemi CO2 pouhých 146 g/km a spotřebou 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP) přináší v daném segmentu nejlepší poměr výkonu a emisí CO2.
Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit požadovaný jízdní režim (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV (zapíná se samostatně).
Díky použití akustického čelního skla a předních bočních oken, resp. tlumicích hmot v prostoru střechy, přístrojové desky a podlahy nebo tlumicích vložek kolem podběhů kol a zavazadlového prostoru, se Highlander chlubí pozoruhodně tichou kabinou, čímž ještě zdůrazňuje z principu hladké a tiché jízdní charakteristiky plně hybridní soustavy pohonu.
Podvozková platforma GA-K Toyoty Highlander jde ruku v ruce s lehkou a velmi tuhou karoserií a nízkým těžištěm, což novému SUV propůjčuje pohotové reakce, stejně tak jako pohodlný jízdní charakter za dlouhých dálničních přesunů.
Bezpečnost
Nový Highlander Hybrid nabízí nejnovější paket technologií aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.
Součástí bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense pro Highlander je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám vč. funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat s podporou celého rozsahu rychlostí (ACC), ACC se systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA), asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA), upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA), automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.