Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky.
Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky. Na trh přijde počátkem roku 2021.
Vůz nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu je, společně s Toyotou RAV4 v segmentu střední třídy, kompaktním modelem C-HR a plánovaným Yarisem Cross ve třídě malých vozů, nejnovějším přírůstkem do evropské nabídky SUV značky Toyota.
Toyota staví na 23 letech zkušeností s vývojem hybridních technologií, 15 milionech prodaných hybridních vozů, devíti hybridních modelech a čtvrté generaci plně hybridního pohonu s autonomním dobíjením. Za vznikem Highlanderu Hybrid stojí vedoucí postavení značky v oblasti hybridních ústrojí v kombinaci s legendární kvalitou, odolností a spolehlivostí i širokými zkušenostmi na trhu SUV.
Model Highlander využívá výhod podvozkové platformy Toyota GA-K a spojuje všechny přednosti pohodlí, jízdního chování a bezpečnosti SUV značky Toyota s nízkými emisemi a nízkou spotřebou hybridního ústrojí společně s inteligentním pohonem všech kol, variabilním uspořádáním a schopností tahat přívěsy o hmotnosti až dvě tuny.
Design a karoserie
Highlander Hybrid s karoserií o délce 4 950 mm a nepřehlédnutelnými 20" koly z lehkých slitin kombinuje elegantní, dynamický a rafinovaný styl luxusního městského SUV s pevností, výkonem a odolností robustního a všestranného pohonu AWD.
Interiér byl navržen tak, aby nabídl praktičnost, odolnost a všestrannost očekávanou od sedmimístného SUV, se zárukou pohodlí a luxusu pro pobyt celé posádky. Highlander Hybrid nabízí 7 plnohodnotných míst – díky možnosti posouvání druhé řady v rozsahu 180 mm najde dvojice dospělých pasažérů dost místa i ve třetí řadě a může se též těšit na snadné nastupování a vystupování.
Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Pro interiér je k dispozici černé nebo grafitové barevné schéma; je zde celá řada úložných míst po celé kabině, stejně tak jako zásuvky USB pro cestující v prvních dvou řadách.
Z luxusních prvků výbavy jmenujme 12,3" displej multimediální soustavy na středovém panelu se satelitní navigací, projekční (HUD) displej, podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonů, ventilovaná sedadla a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.
Jízdní dynamika
Čtvrtá generace plně hybridní soustavy pohonu Toyoty Highlander spojuje benzínový motor 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent) a výkonnou systémovou baterií typu NiMH pod druhou řadou sedadel.
Celkový systémový výkon 244 k v kombinaci s emisemi CO2 pouhých 146 g/km a spotřebou 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP) přináší v daném segmentu nejlepší poměr výkonu a emisí CO2.
Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit požadovaný jízdní režim (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV (zapíná se samostatně).
Díky použití akustického čelního skla a předních bočních oken, resp. tlumicích hmot v prostoru střechy, přístrojové desky a podlahy nebo tlumicích vložek kolem podběhů kol a zavazadlového prostoru, se Highlander chlubí pozoruhodně tichou kabinou, čímž ještě zdůrazňuje z principu hladké a tiché jízdní charakteristiky plně hybridní soustavy pohonu.
Podvozková platforma GA-K Toyoty Highlander jde ruku v ruce s lehkou a velmi tuhou karoserií a nízkým těžištěm, což novému SUV propůjčuje pohotové reakce, stejně tak jako pohodlný jízdní charakter za dlouhých dálničních přesunů.
Bezpečnost
Nový Highlander Hybrid nabízí nejnovější paket technologií aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.
Součástí bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense pro Highlander je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám vč. funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat s podporou celého rozsahu rychlostí (ACC), ACC se systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA), asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA), upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA), automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.