Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky.
Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky. Na trh přijde počátkem roku 2021.
Vůz nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu je, společně s Toyotou RAV4 v segmentu střední třídy, kompaktním modelem C-HR a plánovaným Yarisem Cross ve třídě malých vozů, nejnovějším přírůstkem do evropské nabídky SUV značky Toyota.
Toyota staví na 23 letech zkušeností s vývojem hybridních technologií, 15 milionech prodaných hybridních vozů, devíti hybridních modelech a čtvrté generaci plně hybridního pohonu s autonomním dobíjením. Za vznikem Highlanderu Hybrid stojí vedoucí postavení značky v oblasti hybridních ústrojí v kombinaci s legendární kvalitou, odolností a spolehlivostí i širokými zkušenostmi na trhu SUV.
Model Highlander využívá výhod podvozkové platformy Toyota GA-K a spojuje všechny přednosti pohodlí, jízdního chování a bezpečnosti SUV značky Toyota s nízkými emisemi a nízkou spotřebou hybridního ústrojí společně s inteligentním pohonem všech kol, variabilním uspořádáním a schopností tahat přívěsy o hmotnosti až dvě tuny.
Design a karoserie
Highlander Hybrid s karoserií o délce 4 950 mm a nepřehlédnutelnými 20" koly z lehkých slitin kombinuje elegantní, dynamický a rafinovaný styl luxusního městského SUV s pevností, výkonem a odolností robustního a všestranného pohonu AWD.
Interiér byl navržen tak, aby nabídl praktičnost, odolnost a všestrannost očekávanou od sedmimístného SUV, se zárukou pohodlí a luxusu pro pobyt celé posádky. Highlander Hybrid nabízí 7 plnohodnotných míst – díky možnosti posouvání druhé řady v rozsahu 180 mm najde dvojice dospělých pasažérů dost místa i ve třetí řadě a může se též těšit na snadné nastupování a vystupování.
Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Pro interiér je k dispozici černé nebo grafitové barevné schéma; je zde celá řada úložných míst po celé kabině, stejně tak jako zásuvky USB pro cestující v prvních dvou řadách.
Z luxusních prvků výbavy jmenujme 12,3" displej multimediální soustavy na středovém panelu se satelitní navigací, projekční (HUD) displej, podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonů, ventilovaná sedadla a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.
Jízdní dynamika
Čtvrtá generace plně hybridní soustavy pohonu Toyoty Highlander spojuje benzínový motor 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent) a výkonnou systémovou baterií typu NiMH pod druhou řadou sedadel.
Celkový systémový výkon 244 k v kombinaci s emisemi CO2 pouhých 146 g/km a spotřebou 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP) přináší v daném segmentu nejlepší poměr výkonu a emisí CO2.
Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit požadovaný jízdní režim (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV (zapíná se samostatně).
Díky použití akustického čelního skla a předních bočních oken, resp. tlumicích hmot v prostoru střechy, přístrojové desky a podlahy nebo tlumicích vložek kolem podběhů kol a zavazadlového prostoru, se Highlander chlubí pozoruhodně tichou kabinou, čímž ještě zdůrazňuje z principu hladké a tiché jízdní charakteristiky plně hybridní soustavy pohonu.
Podvozková platforma GA-K Toyoty Highlander jde ruku v ruce s lehkou a velmi tuhou karoserií a nízkým těžištěm, což novému SUV propůjčuje pohotové reakce, stejně tak jako pohodlný jízdní charakter za dlouhých dálničních přesunů.
Bezpečnost
Nový Highlander Hybrid nabízí nejnovější paket technologií aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.
Součástí bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense pro Highlander je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám vč. funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat s podporou celého rozsahu rychlostí (ACC), ACC se systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA), asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA), upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA), automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.