Zamíří největší hybridní SUV Toyoty na trh České republiky?

AutoRoad.cz, 11. května 2020, 14:39 Google+

Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Highlander

Toyota Highlander | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Highlander, největší hybridní SUV této značky, se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky. Na trh přijde počátkem roku 2021.

Vůz nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu je, společně s Toyotou RAV4 v segmentu střední třídy, kompaktním modelem C-HR a plánovaným Yarisem Cross ve třídě malých vozů, nejnovějším přírůstkem do evropské nabídky SUV značky Toyota.

Toyota staví na 23 letech zkušeností s vývojem hybridních technologií, 15 milionech prodaných hybridních vozů, devíti hybridních modelech a čtvrté generaci plně hybridního pohonu s autonomním dobíjením. Za vznikem Highlanderu Hybrid stojí vedoucí postavení značky v oblasti hybridních ústrojí v kombinaci s legendární kvalitou, odolností a spolehlivostí i širokými zkušenostmi na trhu SUV.

img-responsive

Toyota Highlander | foto: Toyota

Model Highlander využívá výhod podvozkové platformy Toyota GA-K a spojuje všechny přednosti pohodlí, jízdního chování a bezpečnosti SUV značky Toyota s nízkými emisemi a nízkou spotřebou hybridního ústrojí společně s inteligentním pohonem všech kol, variabilním uspořádáním a schopností tahat přívěsy o hmotnosti až dvě tuny.

Design a karoserie

Highlander Hybrid s karoserií o délce 4 950 mm a nepřehlédnutelnými 20" koly z lehkých slitin kombinuje elegantní, dynamický a rafinovaný styl luxusního městského SUV s pevností, výkonem a odolností robustního a všestranného pohonu AWD.

Interiér byl navržen tak, aby nabídl praktičnost, odolnost a všestrannost očekávanou od sedmimístného SUV, se zárukou pohodlí a luxusu pro pobyt celé posádky. Highlander Hybrid nabízí 7 plnohodnotných míst – díky možnosti posouvání druhé řady v rozsahu 180 mm najde dvojice dospělých pasažérů dost místa i ve třetí řadě a může se též těšit na snadné nastupování a vystupování.

img-responsive

Toyota Highlander | foto: Toyota

Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.

Pro interiér je k dispozici černé nebo grafitové barevné schéma; je zde celá řada úložných míst po celé kabině, stejně tak jako zásuvky USB pro cestující v prvních dvou řadách.

img-responsive

Toyota Highlander | foto: Toyota

Z luxusních prvků výbavy jmenujme 12,3" displej multimediální soustavy na středovém panelu se satelitní navigací, projekční (HUD) displej, podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonů, ventilovaná sedadla a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.

Jízdní dynamika

Čtvrtá generace plně hybridní soustavy pohonu Toyoty Highlander spojuje benzínový motor 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent) a výkonnou systémovou baterií typu NiMH pod druhou řadou sedadel.

Celkový systémový výkon 244 k v kombinaci s emisemi CO2 pouhých 146 g/km a spotřebou 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP) přináší v daném segmentu nejlepší poměr výkonu a emisí CO2.

Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit požadovaný jízdní režim (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV (zapíná se samostatně).

Díky použití akustického čelního skla a předních bočních oken, resp. tlumicích hmot v prostoru střechy, přístrojové desky a podlahy nebo tlumicích vložek kolem podběhů kol a zavazadlového prostoru, se Highlander chlubí pozoruhodně tichou kabinou, čímž ještě zdůrazňuje z principu hladké a tiché jízdní charakteristiky plně hybridní soustavy pohonu.

Podvozková platforma GA-K Toyoty Highlander jde ruku v ruce s lehkou a velmi tuhou karoserií a nízkým těžištěm, což novému SUV propůjčuje pohotové reakce, stejně tak jako pohodlný jízdní charakter za dlouhých dálničních přesunů.

Bezpečnost

Nový Highlander Hybrid nabízí nejnovější paket technologií aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.

Součástí bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense pro Highlander je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám vč. funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat s podporou celého rozsahu rychlostí (ACC), ACC se systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA), asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA), upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA), automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).

Vytisknout

Diskuze: Zamíří největší hybridní SUV Toyoty na trh České republiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

reklama

Doporučujeme

A 45 RS AMG

Hot-hatch co umí stovku za 3,4 sekundy!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

  2. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  3. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  4. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  5. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  6. Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud