V Bělorusku představili civilní verzi obrněného transportéru, který vznikl modernizací BRDM-2, které používala i naše armáda.
V Bělorusku důkladně modernizují kdysi hojně rozšířený sovětský obrněný transportér BRDM-2. Vedle verzí určených pro armádu se nyní představila i civilní verze nesoucí jméno 60,03 Cayman-OR písmena O a R odkazují na určení tohoto vozidla - охо́та / ло́вля (což znamená lov a rybaření).
Civilní verze je do značné míry totožná s tou armádní, ze které vychází. Panely karoserie jsou na místo pancéřových plátů svařované z normální oceli. Samozřejmě Cayman není opatřen výzbrojí. Vnější rozměry jsou na délku 6000 mm, na šířku 2820 mm a 2070 na výšku, rozvor kol je 3100 mm a světla výška v nejnovějším místě je velice slušných 490 mm. Pohotovostní hmotnost je nemalých 7500 kg.
Přístup do interiéru je umožněn dvojicí bočních dveří, nebo střešními poklopy. Uspoření posádky je 2 + 4 a nákladový prostor. Řidič má k dispozici kromě obvyklých prvků výbavy terénních vozidel navíc například systém pro nahušťování pneumatik a nebo kamerový systém s infračerveným dosahem pro jízdu ve tmě.
K pohonu tohoto cvalíka slouží 4,75 litrový turbodiesel MMZ D245.30E2, který se používá například v nákladních vozech automobilky ZIL. Pro potřeby Caymana je naladěn na výkon 125 koní. Co je však pro jízdu v terénu důležitější, motor poskytuje velký točivý moment, který vrcholí hodnotou 525 N.m. Motor je spojen s 5 stupňovou manuální převodovkou a poháněná jsou samozřejmě všechna čtyři kola. Nevelké stádo koní stačí k dosažení maximální rychlosti pouhých 50 km/h na souši. Ale co je pro rybáře velkou výhodou, Cayman umí plavat a to rychlostí až 8 km/h. V závislosti na terénních podmínkách se spotřeba nafty pohybuje v rozmezí 30 až 60 L na 100 km.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.