V Bělorusku představili civilní verzi obrněného transportéru, který vznikl modernizací BRDM-2, které používala i naše armáda.
V Bělorusku důkladně modernizují kdysi hojně rozšířený sovětský obrněný transportér BRDM-2. Vedle verzí určených pro armádu se nyní představila i civilní verze nesoucí jméno 60,03 Cayman-OR písmena O a R odkazují na určení tohoto vozidla - охо́та / ло́вля (což znamená lov a rybaření).
Civilní verze je do značné míry totožná s tou armádní, ze které vychází. Panely karoserie jsou na místo pancéřových plátů svařované z normální oceli. Samozřejmě Cayman není opatřen výzbrojí. Vnější rozměry jsou na délku 6000 mm, na šířku 2820 mm a 2070 na výšku, rozvor kol je 3100 mm a světla výška v nejnovějším místě je velice slušných 490 mm. Pohotovostní hmotnost je nemalých 7500 kg.
Přístup do interiéru je umožněn dvojicí bočních dveří, nebo střešními poklopy. Uspoření posádky je 2 + 4 a nákladový prostor. Řidič má k dispozici kromě obvyklých prvků výbavy terénních vozidel navíc například systém pro nahušťování pneumatik a nebo kamerový systém s infračerveným dosahem pro jízdu ve tmě.
K pohonu tohoto cvalíka slouží 4,75 litrový turbodiesel MMZ D245.30E2, který se používá například v nákladních vozech automobilky ZIL. Pro potřeby Caymana je naladěn na výkon 125 koní. Co je však pro jízdu v terénu důležitější, motor poskytuje velký točivý moment, který vrcholí hodnotou 525 N.m. Motor je spojen s 5 stupňovou manuální převodovkou a poháněná jsou samozřejmě všechna čtyři kola. Nevelké stádo koní stačí k dosažení maximální rychlosti pouhých 50 km/h na souši. Ale co je pro rybáře velkou výhodou, Cayman umí plavat a to rychlostí až 8 km/h. V závislosti na terénních podmínkách se spotřeba nafty pohybuje v rozmezí 30 až 60 L na 100 km.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.