V Bělorusku představili civilní verzi obrněného transportéru, který vznikl modernizací BRDM-2, které používala i naše armáda.
V Bělorusku důkladně modernizují kdysi hojně rozšířený sovětský obrněný transportér BRDM-2. Vedle verzí určených pro armádu se nyní představila i civilní verze nesoucí jméno 60,03 Cayman-OR písmena O a R odkazují na určení tohoto vozidla - охо́та / ло́вля (což znamená lov a rybaření).
Civilní verze je do značné míry totožná s tou armádní, ze které vychází. Panely karoserie jsou na místo pancéřových plátů svařované z normální oceli. Samozřejmě Cayman není opatřen výzbrojí. Vnější rozměry jsou na délku 6000 mm, na šířku 2820 mm a 2070 na výšku, rozvor kol je 3100 mm a světla výška v nejnovějším místě je velice slušných 490 mm. Pohotovostní hmotnost je nemalých 7500 kg.
Přístup do interiéru je umožněn dvojicí bočních dveří, nebo střešními poklopy. Uspoření posádky je 2 + 4 a nákladový prostor. Řidič má k dispozici kromě obvyklých prvků výbavy terénních vozidel navíc například systém pro nahušťování pneumatik a nebo kamerový systém s infračerveným dosahem pro jízdu ve tmě.
K pohonu tohoto cvalíka slouží 4,75 litrový turbodiesel MMZ D245.30E2, který se používá například v nákladních vozech automobilky ZIL. Pro potřeby Caymana je naladěn na výkon 125 koní. Co je však pro jízdu v terénu důležitější, motor poskytuje velký točivý moment, který vrcholí hodnotou 525 N.m. Motor je spojen s 5 stupňovou manuální převodovkou a poháněná jsou samozřejmě všechna čtyři kola. Nevelké stádo koní stačí k dosažení maximální rychlosti pouhých 50 km/h na souši. Ale co je pro rybáře velkou výhodou, Cayman umí plavat a to rychlostí až 8 km/h. V závislosti na terénních podmínkách se spotřeba nafty pohybuje v rozmezí 30 až 60 L na 100 km.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?