Společnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články.
Společnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články s dojezdem 600 km.
Budoucnost dopravy závisí na nových formách pohonu. Platí to i pro kamionovou dopravu, která využívá z hlediska ekologie problematické vznětové motory. Pro osobní automobily určil především Volkswagen za nový směr bateriové elektromobily. U nákladní dopravy tomu zřejmě bude jinak. Ukazuje to nový projekt společností Toyota Motor Corporation a Hino Motors.
Obě firmy vidí budoucnost v palivových článcích, které vyrábí elektrický proud z vodíku a tuto energii ukládají do baterií. Zbytek pohonného ústrojí tvoří elektromotory přímo pohánějící nápravy užitkových vozidel.
Konkrétně se jedná o nákladní automobil Hino, který v tomto novém projektu pohánějí elektromotory napájené palivovými články využívajícími již známou technologií palivových článků vozidel Toyota Mirai.
Nový hybridní systém firem Toyota a Hino má dostatečný výkon pro pohon tahače nebo kamionu pro dálkovou dopravu. Dojezd je zatím pouze 600 km. Jedná se teprve o prototyp a je předpoklad, že dojezd bude postupně zvyšován, protože hodnota 600 km je dostatečná pro osobní automobil, ale pro dálkovou kamionovou dopravu by určitě nestačil.
Úspěšnost projektu podpoří 15 let spolupráce při provozních zkouškách autobusu na palivové články, který společnosti vyvíjí a technický je tento projekt připraven již k realizaci.
Tyto nové technologie jsou pro dálkovou dopravu určitě vhodné, protože kamionová doprava je mnohem větším znečišťovatelem ovzduší než osobní doprava. Protože Toyota a Hino vidí globální ochranu klimatu jako jeden z nejdůležitějších úkolů podnikání, je možné předpokládat, že tento projekt budou chtít úspěšně dokončit za každou cenu.
Obě firmy jsou si dobře vědomy, že cíle v oblasti snižování emisí CO2 ke kterým se zavázaly, nesplní pokud nebudou úspěšné v oblasti vyvíjení technologie elektromobilů, včetně těch využívajících palivové články.
A právě u těžkých nákladních vozidel, jejichž podíl na celkových emisích CO2 v rámci užitkových vozů v Japonsku činí cca 60 procent, je potřeba dosáhnout rychlého pokroku, možnosti snižování emisí u naftových motorů jsou již vyčerpány.
Těžká nákladní vozidla sloužící k dálkové dopravě musí mít dostatečný dojezd a nosnost, stejně tak jako možnost rychlého tankování paliva.
Právě proto se za vhodná považují vozidla poháněná palivovými články na vodík. Elektrifikace užitkových vozů se bez tohoto pohonného ústrojí neobejde.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.