Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

AutoRoad.cz, 23. března 2020, 18:32 Google+

Společnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota H2 Truck

Toyota H2 Truck | foto: Toyota

Sdílejte článek

Společnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články s dojezdem 600 km.

img-responsive

Palivové články v nákladní dopravě | foto: Toyota

Budoucnost dopravy závisí na nových formách pohonu. Platí to i pro kamionovou dopravu, která využívá z hlediska ekologie problematické vznětové motory. Pro osobní automobily určil především Volkswagen za nový směr bateriové elektromobily. U nákladní dopravy tomu zřejmě bude jinak. Ukazuje to nový projekt společností Toyota Motor Corporation a Hino Motors.

Obě firmy vidí budoucnost v palivových článcích, které vyrábí elektrický proud z vodíku a tuto energii ukládají do baterií. Zbytek pohonného ústrojí tvoří elektromotory přímo pohánějící nápravy užitkových vozidel.

Konkrétně se jedná o nákladní automobil Hino, který v tomto novém projektu pohánějí elektromotory napájené palivovými články využívajícími již známou technologií palivových článků vozidel Toyota Mirai.

Nový hybridní systém firem Toyota a Hino má dostatečný výkon pro pohon tahače nebo kamionu pro dálkovou dopravu. Dojezd je zatím pouze 600 km. Jedná se teprve o prototyp a je předpoklad, že dojezd bude postupně zvyšován, protože hodnota 600 km je dostatečná pro osobní automobil, ale pro dálkovou kamionovou dopravu by určitě nestačil.

Úspěšnost projektu podpoří 15 let spolupráce při provozních zkouškách autobusu na palivové články, který společnosti vyvíjí a technický je tento projekt připraven již k realizaci.

img-responsive

Palivové články pohání OA i NA | foto: Toyota

Tyto nové technologie jsou pro dálkovou dopravu určitě vhodné, protože kamionová doprava je mnohem větším znečišťovatelem ovzduší než osobní doprava. Protože Toyota a Hino vidí globální ochranu klimatu jako jeden z nejdůležitějších úkolů podnikání, je možné předpokládat, že tento projekt budou chtít úspěšně dokončit za každou cenu.

Obě firmy jsou si dobře vědomy, že cíle v oblasti snižování emisí CO2 ke kterým se zavázaly, nesplní pokud nebudou úspěšné v oblasti vyvíjení technologie elektromobilů, včetně těch využívajících palivové články.

A právě u těžkých nákladních vozidel, jejichž podíl na celkových emisích CO2 v rámci užitkových vozů v Japonsku činí cca 60 procent, je potřeba dosáhnout rychlého pokroku, možnosti snižování emisí u naftových motorů jsou již vyčerpány.

Těžká nákladní vozidla sloužící k dálkové dopravě musí mít dostatečný dojezd a nosnost, stejně tak jako možnost rychlého tankování paliva.

Právě proto se za vhodná považují vozidla poháněná palivovými články na vodík. Elektrifikace užitkových vozů se bez tohoto pohonného ústrojí neobejde.

Vytisknout

Diskuze: Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Toyota C-HR Hybrid

Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud