Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

AutoRoad.cz, 23. března 2020, 18:32 Google+

Společnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota H2 Truck

Toyota H2 Truck | foto: Toyota

Sdílejte článek

Společnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články s dojezdem 600 km.

img-responsive

Palivové články v nákladní dopravě | foto: Toyota

Budoucnost dopravy závisí na nových formách pohonu. Platí to i pro kamionovou dopravu, která využívá z hlediska ekologie problematické vznětové motory. Pro osobní automobily určil především Volkswagen za nový směr bateriové elektromobily. U nákladní dopravy tomu zřejmě bude jinak. Ukazuje to nový projekt společností Toyota Motor Corporation a Hino Motors.

Obě firmy vidí budoucnost v palivových článcích, které vyrábí elektrický proud z vodíku a tuto energii ukládají do baterií. Zbytek pohonného ústrojí tvoří elektromotory přímo pohánějící nápravy užitkových vozidel.

Konkrétně se jedná o nákladní automobil Hino, který v tomto novém projektu pohánějí elektromotory napájené palivovými články využívajícími již známou technologií palivových článků vozidel Toyota Mirai.

Nový hybridní systém firem Toyota a Hino má dostatečný výkon pro pohon tahače nebo kamionu pro dálkovou dopravu. Dojezd je zatím pouze 600 km. Jedná se teprve o prototyp a je předpoklad, že dojezd bude postupně zvyšován, protože hodnota 600 km je dostatečná pro osobní automobil, ale pro dálkovou kamionovou dopravu by určitě nestačil.

Úspěšnost projektu podpoří 15 let spolupráce při provozních zkouškách autobusu na palivové články, který společnosti vyvíjí a technický je tento projekt připraven již k realizaci.

img-responsive

Palivové články pohání OA i NA | foto: Toyota

Tyto nové technologie jsou pro dálkovou dopravu určitě vhodné, protože kamionová doprava je mnohem větším znečišťovatelem ovzduší než osobní doprava. Protože Toyota a Hino vidí globální ochranu klimatu jako jeden z nejdůležitějších úkolů podnikání, je možné předpokládat, že tento projekt budou chtít úspěšně dokončit za každou cenu.

Obě firmy jsou si dobře vědomy, že cíle v oblasti snižování emisí CO2 ke kterým se zavázaly, nesplní pokud nebudou úspěšné v oblasti vyvíjení technologie elektromobilů, včetně těch využívajících palivové články.

A právě u těžkých nákladních vozidel, jejichž podíl na celkových emisích CO2 v rámci užitkových vozů v Japonsku činí cca 60 procent, je potřeba dosáhnout rychlého pokroku, možnosti snižování emisí u naftových motorů jsou již vyčerpány.

Těžká nákladní vozidla sloužící k dálkové dopravě musí mít dostatečný dojezd a nosnost, stejně tak jako možnost rychlého tankování paliva.

Právě proto se za vhodná považují vozidla poháněná palivovými články na vodík. Elektrifikace užitkových vozů se bez tohoto pohonného ústrojí neobejde.

Vytisknout

Diskuze: Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota C-HR Hybrid

Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud