České dotace jsou vyšší než slovenské, ale jsou složitější.
Žádosti o dotaci na nákup elektromobilů v České republice budou přijímány od 6. ledna 2020. Dotace budou udělovány dle operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost pro období 2016-2020 (OPPIK), v rámci 5. výzvy.
Jsou určeny pro podnikatele a firmy, které jsou rozděleny dle počtu zaměstnanců na malé (do 49 zaměstnanců), střední (50 – 249 zaměstnanců), velké (250 zaměstnanců).
Podmínkou je, že firmy mají sídlo mimo město Prahu, žadateli nemohou být obce a kraje, turistická zařízení, hotely, lázně, restaurace, výzkumné a vývojové projekty.
Dotace je určena pro kategorii vozidel L, M1, M2, M3, N1, N2. Míra podpory je od 20 % do 40 % způsobilých výdajů (ceny vozidla bez DPH). Pro osobní vozidla je dotace 30 % (malé firmy) / 25 % (střední firmy) / 20 % (velké firmy) z ceny vozidla bez DPH.
Za způsobilé výdaje se považuje u nákupu jednoho osobního vozidla cena bez DPH od 834 000 do 1 250 000 Kč. Dále se musí jednat o vozidlo nízkouhlíkové technologie, přesněji bateriový elektromobil.
Jeden žadatel, rozuměno IČ, může podat 10 žádostí v hodnotě do 5 mil. Kč, ale tato částka musí zahrnovat i případné jiné čerpání dotací z EU za tři účetní období a zároveň se nevyhne výběrovému řízení při nákupu, které musí realizovat od nákupu vyšším než za částku 2 mil. Kč.
V rámci program je možné žádat o dotaci na neveřejná nabíjecí zařízení a to pro DC rychlo nabíjení stejnosměrným proudem, ale taktéž pro AC nabíjení střídavým proudem.
Firmy i podnikatele budou předkládat zakládací listiny a hospodářské výsledky. Žádosti budou hodnoceny body a dle toho kritéria bude rozhodnuto, zda je žadatel úspěšný či nikoliv.
Úspěšný žadatel bude mít povinnost po realizaci nákupu podpořeného dotací publikovat inovaci v novinách nebo v internetovém zpravodajství a elektromobil označit nálepkou oznamující, že byl pořízen v rámci inovačního programu.
Plnění všech náležitostí spojených s realizací programu dotace, včetně splnění zveřejňovací povinnosti, budou kontrolovat pracovníci EU, v případě porušení bude nutno dotaci vrátit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.