České dotace jsou vyšší než slovenské, ale jsou složitější.
Žádosti o dotaci na nákup elektromobilů v České republice budou přijímány od 6. ledna 2020. Dotace budou udělovány dle operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost pro období 2016-2020 (OPPIK), v rámci 5. výzvy.
Jsou určeny pro podnikatele a firmy, které jsou rozděleny dle počtu zaměstnanců na malé (do 49 zaměstnanců), střední (50 – 249 zaměstnanců), velké (250 zaměstnanců).
Podmínkou je, že firmy mají sídlo mimo město Prahu, žadateli nemohou být obce a kraje, turistická zařízení, hotely, lázně, restaurace, výzkumné a vývojové projekty.
Dotace je určena pro kategorii vozidel L, M1, M2, M3, N1, N2. Míra podpory je od 20 % do 40 % způsobilých výdajů (ceny vozidla bez DPH). Pro osobní vozidla je dotace 30 % (malé firmy) / 25 % (střední firmy) / 20 % (velké firmy) z ceny vozidla bez DPH.
Za způsobilé výdaje se považuje u nákupu jednoho osobního vozidla cena bez DPH od 834 000 do 1 250 000 Kč. Dále se musí jednat o vozidlo nízkouhlíkové technologie, přesněji bateriový elektromobil.
Jeden žadatel, rozuměno IČ, může podat 10 žádostí v hodnotě do 5 mil. Kč, ale tato částka musí zahrnovat i případné jiné čerpání dotací z EU za tři účetní období a zároveň se nevyhne výběrovému řízení při nákupu, které musí realizovat od nákupu vyšším než za částku 2 mil. Kč.
V rámci program je možné žádat o dotaci na neveřejná nabíjecí zařízení a to pro DC rychlo nabíjení stejnosměrným proudem, ale taktéž pro AC nabíjení střídavým proudem.
Firmy i podnikatele budou předkládat zakládací listiny a hospodářské výsledky. Žádosti budou hodnoceny body a dle toho kritéria bude rozhodnuto, zda je žadatel úspěšný či nikoliv.
Úspěšný žadatel bude mít povinnost po realizaci nákupu podpořeného dotací publikovat inovaci v novinách nebo v internetovém zpravodajství a elektromobil označit nálepkou oznamující, že byl pořízen v rámci inovačního programu.
Plnění všech náležitostí spojených s realizací programu dotace, včetně splnění zveřejňovací povinnosti, budou kontrolovat pracovníci EU, v případě porušení bude nutno dotaci vrátit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?