České dotace jsou vyšší než slovenské, ale jsou složitější.
Žádosti o dotaci na nákup elektromobilů v České republice budou přijímány od 6. ledna 2020. Dotace budou udělovány dle operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost pro období 2016-2020 (OPPIK), v rámci 5. výzvy.
Jsou určeny pro podnikatele a firmy, které jsou rozděleny dle počtu zaměstnanců na malé (do 49 zaměstnanců), střední (50 – 249 zaměstnanců), velké (250 zaměstnanců).
Podmínkou je, že firmy mají sídlo mimo město Prahu, žadateli nemohou být obce a kraje, turistická zařízení, hotely, lázně, restaurace, výzkumné a vývojové projekty.
Dotace je určena pro kategorii vozidel L, M1, M2, M3, N1, N2. Míra podpory je od 20 % do 40 % způsobilých výdajů (ceny vozidla bez DPH). Pro osobní vozidla je dotace 30 % (malé firmy) / 25 % (střední firmy) / 20 % (velké firmy) z ceny vozidla bez DPH.
Za způsobilé výdaje se považuje u nákupu jednoho osobního vozidla cena bez DPH od 834 000 do 1 250 000 Kč. Dále se musí jednat o vozidlo nízkouhlíkové technologie, přesněji bateriový elektromobil.
Jeden žadatel, rozuměno IČ, může podat 10 žádostí v hodnotě do 5 mil. Kč, ale tato částka musí zahrnovat i případné jiné čerpání dotací z EU za tři účetní období a zároveň se nevyhne výběrovému řízení při nákupu, které musí realizovat od nákupu vyšším než za částku 2 mil. Kč.
V rámci program je možné žádat o dotaci na neveřejná nabíjecí zařízení a to pro DC rychlo nabíjení stejnosměrným proudem, ale taktéž pro AC nabíjení střídavým proudem.
Firmy i podnikatele budou předkládat zakládací listiny a hospodářské výsledky. Žádosti budou hodnoceny body a dle toho kritéria bude rozhodnuto, zda je žadatel úspěšný či nikoliv.
Úspěšný žadatel bude mít povinnost po realizaci nákupu podpořeného dotací publikovat inovaci v novinách nebo v internetovém zpravodajství a elektromobil označit nálepkou oznamující, že byl pořízen v rámci inovačního programu.
Plnění všech náležitostí spojených s realizací programu dotace, včetně splnění zveřejňovací povinnosti, budou kontrolovat pracovníci EU, v případě porušení bude nutno dotaci vrátit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.