Od července 2019 musí všechny nově registrované elektromobily vydávat za jízdy uměle vytvářený zvuk. „Zvukový design“ modelu ID.3 byl představen v rámci akce „Future Sounds“ v berlínském komplexu Drive Forum.
Téměř nehlučný elektrický pohon nabízí velký potenciál pro kompozici specifického zvukového designu značky, který upozorňuje nejen na samotný jedoucí automobil, ale také na značku. Elektromobily značky Volkswagen bude tedy možné rozpoznávat i sluchem, podle jejich zvuku.
Pomalu jedoucí elektromobil je sotva slyšitelný. Z tohoto důvodu se zejména v městském provozu zvyšuje riziko kolize s chodci a cyklisty. Modely rodiny ID. proto budou vytvářet syntetický zvuk pomocí systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) – a to jak při rozjezdu, tak i během jízdy rychlostí až 30 km/h nebo při couvání.
AVAS modelu ID.3 je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho interiéru až do rychlosti jízdy 30 km/h. Uvnitř vozu je zvuk vždy přítomný v různých intenzitách v závislosti na rychlosti jízdy a poloze pedálu plynu. Po překročení výše uvedené rychlosti se do popředí dostává hluk od podvozku a aerodynamický hluk. Zvuk chystaného ID.3 si můžete poslechnout ZDE.
Nový zvuk značky Volkswagen vznikl v rámci spolupráce, k níž byl přizván skladatel a hudební producent Leslie Mándoki. Mnohovrstvé zvukové stopy vyjadřují rychlost a dynamiku elektromobility. „Zvukový projev elektromobilu určuje jeho identitu. Zvuk by měl být suverénní a sympatický. Může být i futuristický, především však musí přesvědčit svou jedinečností,“ vysvětluje Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj.
Kromě bezpečnostního aspektu v nízkých rychlostech je zvuku elektromobilů přisuzován ještě jeden mimořádný význam. „Zvukem dostává elektromobil vlastní hlas, který můžeme sami komponovat zcela nezávisle na mechanickém hluku,“ vysvětluje Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. „ID.3 komunikuje bezpečnost a příslib snadné mobility: Dojedeme s ním kamkoli.“
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?