Od července 2019 musí všechny nově registrované elektromobily vydávat za jízdy uměle vytvářený zvuk. „Zvukový design“ modelu ID.3 byl představen v rámci akce „Future Sounds“ v berlínském komplexu Drive Forum.
Téměř nehlučný elektrický pohon nabízí velký potenciál pro kompozici specifického zvukového designu značky, který upozorňuje nejen na samotný jedoucí automobil, ale také na značku. Elektromobily značky Volkswagen bude tedy možné rozpoznávat i sluchem, podle jejich zvuku.
Pomalu jedoucí elektromobil je sotva slyšitelný. Z tohoto důvodu se zejména v městském provozu zvyšuje riziko kolize s chodci a cyklisty. Modely rodiny ID. proto budou vytvářet syntetický zvuk pomocí systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) – a to jak při rozjezdu, tak i během jízdy rychlostí až 30 km/h nebo při couvání.
AVAS modelu ID.3 je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho interiéru až do rychlosti jízdy 30 km/h. Uvnitř vozu je zvuk vždy přítomný v různých intenzitách v závislosti na rychlosti jízdy a poloze pedálu plynu. Po překročení výše uvedené rychlosti se do popředí dostává hluk od podvozku a aerodynamický hluk. Zvuk chystaného ID.3 si můžete poslechnout ZDE.
Nový zvuk značky Volkswagen vznikl v rámci spolupráce, k níž byl přizván skladatel a hudební producent Leslie Mándoki. Mnohovrstvé zvukové stopy vyjadřují rychlost a dynamiku elektromobility. „Zvukový projev elektromobilu určuje jeho identitu. Zvuk by měl být suverénní a sympatický. Může být i futuristický, především však musí přesvědčit svou jedinečností,“ vysvětluje Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj.
Kromě bezpečnostního aspektu v nízkých rychlostech je zvuku elektromobilů přisuzován ještě jeden mimořádný význam. „Zvukem dostává elektromobil vlastní hlas, který můžeme sami komponovat zcela nezávisle na mechanickém hluku,“ vysvětluje Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. „ID.3 komunikuje bezpečnost a příslib snadné mobility: Dojedeme s ním kamkoli.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?