Škoda představila novou generaci Rapidu. K mání je s motory 1,6 MPI a 1,4 TSI. S cenou pod 299 000 Kč se jedná o skvělý kup. Má to však jeden háček.
Nový Škodovácký lifting převzal designové prvky od jeho sestřičky Scaly. Přebírá z ní podobně tvarované svítilny, a to jak ty přední, tak i zadní. Dále na první pohled zaujme pro mladoboleslavské modely charakteristicky tvarovaná maska chladiče. Inspirace novými Škodovkami pokračuje též v interiéru. Displej infotainmentu je umístěn podobně jako u Scaly. Volant svým tvarem nezapře inspiraci tím, jenž se před pár týdny objevil v nové Octavii.
Pod přední kapotou našly své místo pouze zážehové čtyřválcové motory. Jsou jimi dvě výkonové varianty motoru 1.6 MPI s výkony 66 kW (90 koní) a 81 kW (110 koní). Dále pak s převodovkou DSG spárovaná 1.4 TSI 92 kW (125 koní). Za 1.6 MPI s 66 kW, v základním stupni výbavy, si v showroomech Škody řeknou pouze 299 000 Kč.
Pokud vás nový Rapid láká, tak Vás bohužel musím zklamat. Cena 299 000 Kč je přepočet z aktuálního kurzu ruského rublu. Ano, jak už správně tušíte, nový Rapid je určený pouze pro ruský trh a s dovozem do České republiky se nepočítá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?