Suzuki vstupuje do hybridní éry, Swift a Ignis jsou nyní rychlejší a úspornější

bohy / AutoRoad.cz, 23. října 2019, 04:32 Google+

Nižší spotřeba a pružnější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě hlavní výhody Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS. To vše za cenu srovnatelnou s konvenčními motory a bez jakýchkoliv omezení či starostí navíc. Kombinace pomocného elektromotoru a malé baterie byla dosud vyhrazena pouze vyšším specifikacím vozů Ignis a Swift. Nyní ji Suzuki v reakci na čím dál přísnější emisní legislativu Evropské unie zavádí do standardní výbavy všech verzí obou modelů a zahajuje tak svou hybridní ofenzivu. Vozy Suzuki nové éry jsou tedy úspornější a dynamičtější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki Swift

Suzuki Swift | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Žádné starosti navíc Jezdit svižněji, a přitom s menší spotřebou je snem snad každého řidiče. Suzuki Ignis a Swift s novým mild-hybridním pohonem jej mění ve skutečnost. Díky zapojení elektřiny dokáže pohonná soustava efektivněji využívat dostupnou energii. Přitom vše funguje automaticky a provozní vlastnosti se u auta s mild-hybridním pohonem nijak nemění. Systém SHVS nevyžaduje žádnou pozornost za jízdy ani při údržbě. Náklady na servis jsou stejné jako u Ignisu a Swiftu s konvenčním pohonem, případné obavy o životnost elektrické soustavy rozptýlí nadstandardní záruka na součásti SHVS v délce 5 let nebo 100 000 km.

img-responsive

Suzuki Swift | foto: Suzuki

Zkratka SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – a hybridní pohon od Suzuki je opravdu „smart“, tedy chytrý. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki u malých aut na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava váží jen zhruba 10 kg, takže její přínos je jednoznačně pozitivní.

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.

img-responsive

Suzuki Ignis | foto: Suzuki

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen.

Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům výrazně pomáhá při zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozbíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor. Přínos hybridního systému v oblasti dynamických schopností i spotřeby paliva je jednoznačný. Například u modelu Ignis v oblíbené variantě s pohonem všech kol 4x4 AllGrip se zrychlení z 0 na 100 km/h díky němu zlepšilo o 0,4 sekundy, přitom kombinovaná spotřeba klesla o více než půl litru z 5,2 na 4,6 l/100 km. Půllitrová úspora platí i pro model Swift. S pohonem předních kol vykazuje v městském cyklu spotřebu od 4,6 l/100 km, mimo město od 3,9 l/100 km a kombinovanou spotřebu od 4,1 l/100 km. Výhody hybridního systému SHVS proto snadno využije každý řidič. Díky minimalistickému provedení přitom neomezuje využitelnost auta a nevyžaduje žádnou pozornost.

Další podstatnou vlastností, kterou ocení zájemci o inovovaný Ignis a Swift, jsou nízké výrobní náklady SHVS. Díky tomu si úspornější a svižnější verze kompaktních Suzuki drží podobnou cenovou úroveň jako dosud. Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252 900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o LED světlomety zdražila jen o 1 200 Kč na 328 900 Kč. Podobně je tomu u modelu Swift. Ten po modernizaci stojí od 269 900 Kč a ve vrcholném provedení Elegance 4x4 AllGrip je po modernizaci s cenou 377 900 Kč dokonce o 14 400 Kč levnější.

Představení modelů Ignis a Swift se systémem SHVS je teprve začátek, první krok v hybridní ofenzivě značky Suzuki. Pro přeplňovaný benzinový motor 1,4 BoosterJet se chystá podobný systém a tato kombinace se brzy objeví v dalších modelech. Již počátkem příštího roku přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross i hot hatch Swift Sport.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki vstupuje do hybridní éry, Swift a Ignis jsou nyní rychlejší a úspornější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpovala českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Při nehodě jen povinné ručení a havarijní pojištění stačit nemusí. Proč je dobré mít i životko?

Při nehodě jen povinné ručení a havarijní pojištění stačit nemusí. Proč je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud